
Ik ben zeer tevreden over het gebruik van de Thomson 510. Nooit problemen mee gehad en ook werkte alles met de KISS videorecorder en de pc's zeer stabiel. Oke, ik gebruikte dan weer geen download programma's. Maar goed, t.z.t. zal er in dit Forum wel een deel geopend worden voor de Thomson. Ik wacht het gewoon allemaal rustig af. Ik heb officieel bericht dat mijn opzegging in behandeling is. Planet heeft mij na 7 jaar trouwe dienst behoorlijk teleurgesteld. En dat de service slecht is blijkt ook uit het programma VARA's KASSA. Ze staan met stip op nummer 1. Ik ben benieuwd hoelang Beheer Telefonie gegevens nog onbereikbaar is. Bij mij nu al 2 weken. Ik kan wel zonder problemen 'gewoon' op KPN inloggen (dus zonder de klik op de Planet-site) en daar mijn telefoongesprekken bekijken. E 21,90 voor de Helpdesktelefoontjes waarvan gemiddeld ruim de helft verloren wachttijd is...
Nu dit weer:
Er zijn enkele zaken bekend waardoor er storingen kunnen optreden en wij hebben enkele adviezen om verstoringen uit te sluiten. Wij verzoeken u onderstaande punten door te nemen en waar mogelijk aan te passen:
Juiste kabels, juiste adapter?
Controleer als eerste alle aansluitingen. Wellicht is een van de contacten niet goed aangesloten, waardoor er storing ontstaat.
Als de KPN Experia Box is aangesloten met de adapter, type MU18-2120150-C5 (12v 1500 mA) dan dient deze door ons omgeruild te worden. U kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen. De adapter levert te weinig spanning, wat voor een storing kan zorgen.
Indien de KPN Experia Box met een grijze patchkabel is aangesloten op de hoofdaansluiting (waar de telefoonkabel uw huis binnenkomt), adviseren wij de grijze kabel te vervangen door de witte kabel. De witte kabel is meegeleverd in uw InternetPlusBellen pakket. De grijze kabel bevat vier koperdraadjes en de witte kabel slechts twee. Vaak zijn de verkeerde draadjes uit de grijze kabel aangesloten, wat storingen kan veroorzaken.
Als u met uw telefoontoestel ** (sterretje,sterretje) draait en geen kiestoon hoort dan kunt u de splitter verwijderen. De splitter kan storingen veroorzaken en is niet meer nodig als uw aansluiting volledig naar InternetPlusBellen bent gemigreerd. Sluit de hoofdaansluiting (waar de telefoonkabel het huis binnenkomt) direct aan op de ADSL poort van de KPN Experia Box .
Meerdere (draadloze) telefoontoestellen?
Test met één telefoontoestel, bij voorkeur geen draadloos toestel, de kwaliteit van uw telefoonverbinding. U kunt dit testen door het telefoontoestel direct aan te sluiten op de TEL1 uitgang van de KPN Experia Box . Het komt voor dat meerdere toestellen onderling storingen veroorzaken. Als de kwaliteit van uw telefoonverbinding met één toestel goed is, dan zit de storing vermoedelijk in de combinatie van de overige toestellen die u heeft aangesloten.
Indien u een draadloos toestel gebruikt, zorg dat de afstand tussen het draadloos basisstation van uw telefoon en uw KPN Experia Box minimaal 3 meter bedraagt. Als deze te dicht bij elkaar staan, dan leidt dat vaak tot storingen.
Aan het downloaden?
Het gebruik van downloadprogramma's kan de kwaliteit van de telefoonverbinding negatief beïnvloeden. Als u bijvoorbeeld films of muziek aan het downloaden bent vanaf het internet en tegelijkertijd wilt telefoneren, dan kan de kwaliteit van de telefoonverbinding minder zijn. Afhankelijk van het download programma wat u gebruikt, kan het tot een halve dag na downloaden voorkomen dat uw telefoonverbinding mindere kwaliteit heeft.
Telefoonproblemen kunnen worden veroorzaakt door het grote aantal verbindingen dat de meeste downloadprogramma?s tegelijkertijd aangaan. Hierdoor blijft er geen verbinding meer over voor telefonie. Wij adviseren het aantal verbindingen (connections) te beperken. Planet Internet kan hierbij echter geen ondersteuning bieden.
Hulp nodig?
Op onze help-pagina's staan vele uitgebreide antwoorden met instructies. Ga naar onze helppagina's en geef uw zoek of trefwoord op. U vindt hier alle algemene informatie over uw onderwerp.
Als het probleem wat u bij ons meldde hiermee niet is verholpen en voor het antwoord op uw andere vragen verzoeken wij u contact op te nemen met onze telefonische Servicelijn. Een van onze medewerkers kan het probleem dan samen met u oplossen. Het telefoonnummer is 0900-1905 (? 0,10 per minuut) en kies voor optie 3. De Servicelijn is op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur en in het weekend en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur geopend.