Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 25 jun 2025 21:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 11:10 

Tja je hebt wel gelijk.

Maar met mijn 510 Tomson had ik ook vaak problemen met ADSL al ik emule draaide met downloaden (vele connecties) dus of dat probleem helemaal weg is met de 780WL weet ik niet. Lijkt me meer te maken hebben dat het voor een modem sowieso zwaar is al die connecties.

Maar ik heb de activatie code nog niet ontvangen dus ik ben (nog) een tevreden gebruiker kan alleen niets bij mijn telefonie gegevens doen. Maar volgens mij is de portering ook nog niet helemaal afgerond.

Dat 780Wl modem is wel helemaal gestript qua firmware dus je kan niet zo gek veel instellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 12:30 
Site Admin

"goed" ook eens te horen dat er ook problemen waren/zijn met gewoon adsl en downloadprogramma's. kreeg het idee dat alle problemen alleen werd/wordt toegeschreven aan de eb. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 13:41 

:arrow: Ik ben zeer tevreden over het gebruik van de Thomson 510. Nooit problemen mee gehad en ook werkte alles met de KISS videorecorder en de pc's zeer stabiel. Oke, ik gebruikte dan weer geen download programma's. Maar goed, t.z.t. zal er in dit Forum wel een deel geopend worden voor de Thomson. Ik wacht het gewoon allemaal rustig af. Ik heb officieel bericht dat mijn opzegging in behandeling is. Planet heeft mij na 7 jaar trouwe dienst behoorlijk teleurgesteld. En dat de service slecht is blijkt ook uit het programma VARA's KASSA. Ze staan met stip op nummer 1. Ik ben benieuwd hoelang Beheer Telefonie gegevens nog onbereikbaar is. Bij mij nu al 2 weken. Ik kan wel zonder problemen 'gewoon' op KPN inloggen (dus zonder de klik op de Planet-site) en daar mijn telefoongesprekken bekijken. E 21,90 voor de Helpdesktelefoontjes waarvan gemiddeld ruim de helft verloren wachttijd is...

Nu dit weer:

Er zijn enkele zaken bekend waardoor er storingen kunnen optreden en wij hebben enkele adviezen om verstoringen uit te sluiten. Wij verzoeken u onderstaande punten door te nemen en waar mogelijk aan te passen:

Juiste kabels, juiste adapter?

Controleer als eerste alle aansluitingen. Wellicht is een van de contacten niet goed aangesloten, waardoor er storing ontstaat.
Als de KPN Experia Box is aangesloten met de adapter, type MU18-2120150-C5 (12v 1500 mA) dan dient deze door ons omgeruild te worden. U kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen. De adapter levert te weinig spanning, wat voor een storing kan zorgen.
Indien de KPN Experia Box met een grijze patchkabel is aangesloten op de hoofdaansluiting (waar de telefoonkabel uw huis binnenkomt), adviseren wij de grijze kabel te vervangen door de witte kabel. De witte kabel is meegeleverd in uw InternetPlusBellen pakket. De grijze kabel bevat vier koperdraadjes en de witte kabel slechts twee. Vaak zijn de verkeerde draadjes uit de grijze kabel aangesloten, wat storingen kan veroorzaken.
Als u met uw telefoontoestel ** (sterretje,sterretje) draait en geen kiestoon hoort dan kunt u de splitter verwijderen. De splitter kan storingen veroorzaken en is niet meer nodig als uw aansluiting volledig naar InternetPlusBellen bent gemigreerd. Sluit de hoofdaansluiting (waar de telefoonkabel het huis binnenkomt) direct aan op de ADSL poort van de KPN Experia Box .
Meerdere (draadloze) telefoontoestellen?

Test met één telefoontoestel, bij voorkeur geen draadloos toestel, de kwaliteit van uw telefoonverbinding. U kunt dit testen door het telefoontoestel direct aan te sluiten op de TEL1 uitgang van de KPN Experia Box . Het komt voor dat meerdere toestellen onderling storingen veroorzaken. Als de kwaliteit van uw telefoonverbinding met één toestel goed is, dan zit de storing vermoedelijk in de combinatie van de overige toestellen die u heeft aangesloten.
Indien u een draadloos toestel gebruikt, zorg dat de afstand tussen het draadloos basisstation van uw telefoon en uw KPN Experia Box minimaal 3 meter bedraagt. Als deze te dicht bij elkaar staan, dan leidt dat vaak tot storingen.
Aan het downloaden?

Het gebruik van downloadprogramma's kan de kwaliteit van de telefoonverbinding negatief beïnvloeden. Als u bijvoorbeeld films of muziek aan het downloaden bent vanaf het internet en tegelijkertijd wilt telefoneren, dan kan de kwaliteit van de telefoonverbinding minder zijn. Afhankelijk van het download programma wat u gebruikt, kan het tot een halve dag na downloaden voorkomen dat uw telefoonverbinding mindere kwaliteit heeft.
Telefoonproblemen kunnen worden veroorzaakt door het grote aantal verbindingen dat de meeste downloadprogramma?s tegelijkertijd aangaan. Hierdoor blijft er geen verbinding meer over voor telefonie. Wij adviseren het aantal verbindingen (connections) te beperken. Planet Internet kan hierbij echter geen ondersteuning bieden.
Hulp nodig?

Op onze help-pagina's staan vele uitgebreide antwoorden met instructies. Ga naar onze helppagina's en geef uw zoek of trefwoord op. U vindt hier alle algemene informatie over uw onderwerp.
Als het probleem wat u bij ons meldde hiermee niet is verholpen en voor het antwoord op uw andere vragen verzoeken wij u contact op te nemen met onze telefonische Servicelijn. Een van onze medewerkers kan het probleem dan samen met u oplossen. Het telefoonnummer is 0900-1905 (? 0,10 per minuut) en kies voor optie 3. De Servicelijn is op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur en in het weekend en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur geopend.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 16:12 

jwagenaar schreef:
in ieder geval nu wel een bevestiging van het probleem en dat er aan gewerkt wordt. welicht niet snel genoeg in jouw ogen; dat begrijp ik. maar toch nog even geduld.

:? Aan alle gebruikers
Het probleem waar ik in eerste instantie de topic voor had geopend is woensdag 3 januari uiteindelijk ( en met heel veel geduld, heer Wagenaar !)opgelost. N.a.v. een storing op 1 januari in mijn EB heb ik 2 januari één dag zonder telefoon gezeten. Na veelvuldig bellen met 0800-0407 ( eerst op 1 januari in de middag, kreeg ik te horen dat het een storuing was op de server waar alle EB's op zijn aangesloten ???, daarna om 20:00 uur waarop een dame zei dat dit niet het probleem was van KPN maar van Planet ??) kreeg ik eindelijk een medewerker aan de lijn op woensdag 3 januari die mij met een speciale heldpdesk doorverbond waar meteen de storing werd opgelost ( wisselende ip-adressen) alsmede heel eenvoudige het eerstgenoemde probleem kon oplossen. Zoals ook in een nieuw topic is vermeld door MikeyV op 10 januari zit het probleem in het veelvuldig aanmaken van nieuwe accounts. Deze accounts werken niet zolang je geen nieuwe aanmeldcode krijgt van KPN. De medewerker wist ook meteen waar ik het over had (vreemd dat dit niet eerder het geval is geweest) en gaf me een nieuwe aanmeldcode om opnieuw een nieuw account aan te maken. Blijft echter een feit dat de helpdesk van Planet géén enkele poging heeft ondernomen om mee te denken aan een oplossing en dat door blijven te hameren op het probleem ik uiteindelijk uitkwam bij een "speciale" helpdesk waar men wel de Know-How heeft om met dergelijke situaties om te gaan. (kost me moeite, maar vooruit : "hulde KPN helpdesk)
Tip dus voor alle gebruikers met het probleem Beheer Mijn Telefoniegegevens niet bereikbaar: Géén nieuw account aanmaken maar eerste een nieuwe activatiecode aanvragen en dan opnieuw via Mijn KPN een account aanmaken alsof je nog geen account hebt.

Overigens heb ik dit topic gevolgd, vraag me alleen af waar het de laatste tijd over ging. Volgens mij dwalen we af van het oorspronkelijke probleem. verzoek aan de moderator dit topic te sluiten.
:D :D :D 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 17:04 
Site Admin

op verzoek hierbij dan het slot.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]