Hallo allemaal,
Zijn er nu toch problemen na de installatie of niet?
Ik zal het proberen uit te leggen.
Gistermorgen de stouten schoenen aangetrokken en alles geinstalleerd. Binnen 10 minuten klaar. Dat viel dus heel erg mee.

Het router gedeelte van de Experia box (Internet) werkt prima, inclusief aanmelden in mijn geval bij Planet. Alle benodigde lampjes op de EB branden, dus het kon niet beter.
Dan het analoge telefonie gedeelte.
Daar ik dus een ISDN-1 aansluiting heb, de splitter (NT1 ISDN) aangesloten op de NT1 kast en die gekoppeld aan mijn Siemes Gigaset 4115 (basisstation dus geen huiscentrale). Verder een analoog toestel aangesloten op TEL1 van de EB. Concreet, er zit dus geen kabel op de LIJN ingang van de EB. Bij een ISDN huiscentrale zou dit wel moeten, maar een basisstation heeft deze mogelijkheid niet.
Ok, een lang verhaal maar nu komt het ...@#$%^&*
Sinds gistermorgen en nu dat ik dit schrijf, heb ik dus geen VoIP lampje op de EB. Gistermorgen en namiddag met KPN gebeld (wel lekker met z'n gratis nummer) en dit probleem voorgelegd. Eerst kreeg ik te horen dat het wel een halve dag kan duren voordat een VoIP lampje gaat branden terwijl ik in de namiddag ineens te horen kreeg dat er wel een kabeltje van de Gigaset 4115 naar de LIJN ingang van de EB moet. Getracht met veel geduld de persoon wijs te maken dat dit niet kan omdat de 4115 helemaal geen analoge aansluitingsmogelijkheid heeft, omdat het geen huiscentrale is.
Jee, einde in zicht!
Is het nu zo dat ik toch iets vergeten ben (zie voor mijn aansluitingen eerste bericht hierboven) of blijkt nu dat deze opstelling niet kan of kan het heel lang duren dat een VoIP lampje gaat branden. Los van het feit dat ik niet kan oordelen of de EB wel/niet goed functioneert.
Nou, ik hoop dat het een beetje duidelijk is en wat van iemand te vernemen, want ik wordt er toch wel een beetje moe van, zeker als de ene KPN medewerker dan andere tegenspreekt.
Met vriendelijke groet,
Angelique van Campen