here are the final results
vanavond af gereisd naar Nieuwegein voor deze brainsessie. Uiteindelijk waren we met 6 personen. 5 mannen en 1 vrouw, allen uit zeer uiteenlopende beroepstakken. een dokter, een schade expert en huisvrouw en de rest weet ik niet meer.
Het was niet geheel wat ik ervan verwacht had, ik had meer gehoopt te brainstormen over problematiek over ipb en i-tv maar het was puur gericht op het klant programma van KPN.
Nu moet ik wel zeggen dat heel duidelijk naar voren kwam dat KPN meer wil gaan doen voor vaste klanten. alleen de invulling van dit geheel vond ik niet zo. ik zal trachten uit te leggen wat de bedoeling is.
We kregen een aantal keuze`s voorgelegd wat wij als klant het fijnste vonden om als waardering te krijgen als vaste klant.
Optie 1- een spaarpunten programma. als je tussen de 30 en 60 euro verbruikt kun je kiezen uit gratis sms’jes, gratis belminuten. of spaarpunten die je kunt omzetten in diverse goederen. wij allen van de groep vonden dit niks. veel mensen hebben al een extra abo waarmee ze gratis onbeperkt kunnen bellen. gratis sms’jes vonden wij ook niks gezien sommige niet aangesloten waren bij KPN mobiel. hoe meer je verbruikt, hoe meer punten je kreeg.
Optie 2- je punten omzetten in bv een gratis bioscoopkaartje of concert. of een gratis entree voor de Efteling. afijn, uiteindelijk kon ook daar niemand zich in vinden.
Optie 3- dat leek er beter op waar met optie kwam ook uiteindelijk het "hoe langer je lid bent hoe meer punten. hoe hoger het verbruik hoe meer de punten. plus(!) als je 1 jaar lid bent krijg je per jaar 300 punter extra, en bij meer dan 3 jaar 1000 punten per jaar. deze punten kan je overal aan uitgeven, dus ook aan wat iedereen het liefste wilde zien, een fikse korting op je factuur.
Uiteindelijk mocht iedereen zijn idee geven hoe jij als klant een waardering het liefste zou zien. iedereen uit de groep opperde gelijk dat het beste zou zijn dat je direct iedere maand een korting kreeg op zijn factuur. dit zou worden meegenomen in de na vergadering van brand docters.
Het kwam sterk naar boven dat KPN een beetje vooruit wilt gaan lopen op wat nu al gaande is, klanten stappen nu te gemakkelijk over omdat nieuwe klanten veel hoge kortingen krijgt en bestaande klanten nauwelijks. Nu straks de jaar contracten eruit gaan ziet KPN een donderwok van overstappende klanten komen. dat brengt enorm veel rompslomp met zich mee, denk hierbij aan klanten die de ene maand bij planet willen zitten en de andere maand bij Telfort.
Dat wil KPN dus voorkomen door een goedstaand vaste klanten programma op poten te zetten. de huidige opzet van het klanten programma blijkt schijnbaar niet aan te slaan.
Als laatste werd gevraagd hoe men het liefst op de hoogte gehouden zou willen worden met hoeveel punten de klant heeft gespraat. per e-mail, internet, factuur of per post. iedereen koos voor per internet.
Toen wat rest vragen hoe wij deze spaarpunten zouden willen noemen. alle opties waren niet bijster bijzonder maar kozen allen voor kpn points.
dit was zo`n beetje de beknopte versie. dit alles wordt geëvalueerd en uit gedokterd.,doorgestuurd naar KPN en die gaan er iets mee doen. Al met al zal het zeker nog 6 maanden gaan duren voor het een beetje uit de verf komt.
Groet Marcel.