Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 22:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: spam filter kapot?
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 17:40 
Site Admin

zijn er meer mensen die sinds vandaag meer last van spam hebben dan normaal? normaal krijg ik er tops 2 tot 3 per dag maar sinds vanochtend komen ze per bossen binnen :evil:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 18:38 

Beste Marcel,

Ik wou zeggen "nul" maar toch even via webmail in mijn mailbox gekeken.
En ik heb dus de nieuwe webmail van Planet staan én 30 mailtjes in de Junk e-mail box.
Allemaal van vandaag en allemaal echte junk/spam.

Bij mij werkt het filter dus goed.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel: Re: spam filter kapot?
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:09 

marcel234 schreef:
zijn er meer mensen die sinds vandaag meer last van spam hebben dan normaal? normaal krijg ik er tops 2 tot 3 per dag maar sinds vanochtend komen ze per bossen binnen :evil:

groet marcel.

Ik zit bij HetNet, maar soms kom ik om in de spam.

"By the way", hoe kan ik bij m'n instellingen komen van m'n Thomson.
Bij, zo veel keer de bel laten overgaan en dan doorschakelen. Ik ben dat effe kwijt...

Juul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:22 

Mogelijk is je e-mail adres naar een spamlijst gelekt, dat zou een grote toename kunnen verklaren. Plaats in ieder geval nooit je e-mail adres publiekelijk op fora en websites. Een populaire manier om aan e-mail adressen te komen voor spam is door middel van botjes die websites afgaan op zoek naar e-mail adressen. Het komt ook voor dat bij geinfecteerde computers de adreslijst wordt geplunderd. Doe dus liever niet mee aan kettingbrieven en het doorsturen van e-mail naar grote hoeveelheden vrienden/kennissen etc. Maar spammers proberen ook random e-mail adressen, dat soort spam kun je beperken door een e-mail adres te kiezen met bijvoorbeeld een nummer er achter. Het kan ook zijn dat de spamfilter van planet deze mail nog niet als spam ziet, meestal is het mogelijk deze dan als spam aan te merken. Als veel mensen dat doen zal de spamfilter dat soort mailtjes in de toekomst waarschijnlijk wel als spam herkennen.

@Juul: Volgens mij was het beter geweest daarvoor even een nieuw topic aan te maken, in ieder geval is hier uitleg te vinden voor het doorschakelen van een telefoonnummer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:52 

KSA schreef:
Mogelijk is je e-mail adres naar een spamlijst gelekt, dat zou een grote toename kunnen verklaren. Plaats in ieder geval nooit je e-mail adres publiekelijk op fora en websites. Een populaire manier om aan e-mail adressen te komen voor spam is door middel van botjes die websites afgaan op zoek naar e-mail adressen. Het komt ook voor dat bij geinfecteerde computers de adreslijst wordt geplunderd. Doe dus liever niet mee aan kettingbrieven en het doorsturen van e-mail naar grote hoeveelheden vrienden/kennissen etc. Maar spammers proberen ook random e-mail adressen, dat soort spam kun je beperken door een e-mail adres te kiezen met bijvoorbeeld een nummer er achter. Het kan ook zijn dat de spamfilter van planet deze mail nog niet als spam ziet, meestal is het mogelijk deze dan als spam aan te merken. Als veel mensen dat doen zal de spamfilter dat soort mailtjes in de toekomst waarschijnlijk wel als spam herkennen.

@Juul: Volgens mij was het beter geweest daarvoor even een nieuw topic aan te maken, in ieder geval is hier uitleg te vinden voor het doorschakelen van een telefoonnummer.

Je hebt gelijk........

Juul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 07:38 

3 mailtjes spam, ach dat overleven we ook wel weer.

Een kennis bij @slome krijgt er per dag zo'n 100, dus waar mopperen we over.

T kan gebeuren, spam is net als virussen, Het medicijn kan je pas maken als het al ontwikkeld is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 08:13 

Daarbij komt dat de spam technieken steeds vernuftiger worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 08:23 

En zolang ze in een special map staan die ik in één keer kan legen is het niet zo erg.
Met de nieuwe webmail bij Planet lijkt dat wel te werken....:-)

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2007 21:09 
Site Admin

voor planet overging op de nieuwe webmail had ik vrijwel nooit geen spam gezien deze op de server al werd onderschept. sinds de nieuwe webmail stroomt het hier met horden naar binnen. ik zal planet eens bellen om te vragen hoe dit nou kan? is het misschien zelflerend?

ook erg iri is dat je nu zelf alle spam uit je box moet mieteren terwijl dat voorheen nooit hoefde. dus verbetering? ja misschien qua interface, maar qua spam is het en knudde tool :evil:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2007 21:25 
Site Admin

zojuist toch even gebeld met planet internet. echter daar zijn de medewerkers helemaal ingesteld op ipb problemen en niet echt op de hoogtevan spam problemen. kreeg wel een vaag antwoordt over "binnenkort updaten" maar of dat resultaat zal geven is nog te bezien.

afijn ik laat het even zo en mocht over en maand of 2 het nog steeds zo zijn bel ik nog wel eens een keertje.

greetz marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2007 21:27 

Maarten schreef:
Daarbij komt dat de spam technieken steeds vernuftiger worden.

Klopt, tegenwoordig stoppen ze de tekst zelfs in plaatjes zodat een spam filter de inhoud niet zomaar kan bekijken en controleren op materiaal dat op spam lijkt. Gelukkig zijn sommige filters ook alweer in staat toch die plaatjes te lezen met tekst herkennings software.

Zelf gebruik ik overigens gmail, de spam filter is zeer goed, ruim 2,5GB opslag in plaats ipv de zielige mailbox van 22 of 25MB. En mocht je een keer van provider overstappen dan hoef je niet van e-mail adres te wisselen.

marcel234 schreef:
is het misschien zelflerend?

Reken er in ieder geval niet op dat er bij planet mensen handmatig mail zitten uit te zoeken *grapje*, Bill Gates schijnt wel een hele afdeling te hebben van mensen die zijn mail handmatig controleren (heb ik ooit gelezen, geen idee of het waar is..).

Heb het nog even opgezocht:

"Bill literally receives four million pieces of e-mail per day, most of it spam. Literally there's a whole department almost that takes care of it," he said."

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/4023667.stm

marcel234 schreef:
ook erg iri is dat je nu zelf alle spam uit je box moet mieteren terwijl dat voorheen nooit hoefde.

Dit heeft als voordeel dat je het nog even kunt controleren op false positives, meestal kun je instellen dat de spam na een x aantal dagen automatisch verwijderd wordt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 22:13 
Site Admin

sinds mijn laatste bericht hierover gaat het alleen maar verder berg afwaarts met de drommen spam die naar binnen toe vliegen. nogmaals, waar ik vroeger zat op 2/3 per dag zijn het er nu zo`n dikke 100 per dag terwijl in de nieuwe mailbox van planet er "maar" 44 zitten. ik ben behoorlijk kwaad dat planet moedwillig zoveel spam laat door gaan :evil:

het is ook geen gewone spam maar met plaatjes alles erop en eraan. duidelijk en naar m.i klip en klaar een duidelijke fout in de nieuwe mailserver van planet internet :evil:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 22:25 

Je hebt niet per ongeluk ergens je e-mail adres achtergelaten ? Ook vanuit KPN ivm je testactiviteiten is het niet ergens oer abuis terecht gekomen ?

Zou toch Planet hierover aansprekn en een filter extra installeren

http://www.spampal.org/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 22:26 

Beste Marcel,

Toch vreemd dat het bij mij niet zo is?
Alles komt in de junk-map bij Planet terecht.
Die leeg ik eens in de week en veel zijn het er niet.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 22:48 
Site Admin

ik zit veel op internet vanwege ons/mijn werk, maar e-mail adressen achterlaten doe ik bijna nooit. en waar ik het moet doen gebruik ik hotmail adressen dus daar ligt het niet aan. dat bij jou robert het goed werkt is toppie :D maar in mijn geval zit er duidelijk iets niet goed. 1 dag na de upgrade van planet was het al raak met spam dat toch door kwam in mijn mailbox.

dus ik zal maandag maar een bellen om te vragen of planet hierna zou willen kijken. mijn vermoeden bestaat dat er ergens iets niet goed staat geconfigureerd? want van 3 naar dik 100 per dag gaan ic plaatjes en al lijkt mij niet tof :x

groet marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]