Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 19 jun 2025 19:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 18:25 
Site Admin

De plussen en minnen van mine-tv.

Voor die groep die interesse heeft om mine-tv te nemen wil ik onderstaand de plussen en minnen uit elkaar zetten. Ik zal er zorg voor dragen dat eventuele minpunten die verbeterd worden bij te werken zodra er update`s zijn. (of zijn geweest)

De pluspunten:

- haarscherp beeld. Geen blokkerig beeld zoals bij bv. digitenne nog wel eens wil voorkomen.

- de vormgeving van de mine-box is mooi. Geen overbodige toeters en bellen op het apparaat die u als klant in de war kunnen maken.

- wat u kiest in filmdirect en uitzending gemist start ook onmiddellijk zonder haperingen.

- het opnemen van programma`s gaat erg simpel. U kiest voor gids dan het programma dat u wilt opnemen. Dan kiest u voor oké op de afstandsbediening, dan krijgt u een pop-up op uw scherm en de keuze opnemen of herinnering. U kiest voor opnemen waarna u kunt aangeven of u het programma wilt laten uitlopen met bv. 5/6 minuten. Erg handig in elkaar gezet. Tevens kunt u een herinnering aangeven zodat als u een ander programma bekijkt een pop-up krijgt met die herinnering van het te bekijken programma.

- als u bv. een dringend telefoontje krijgt kunt u een programma pauzeren en vervolgens later weer vanaf dat punt verder kijken.

- voor die groep die internetplusbellen heeft. U kunt tijdens televisie kijken normaal internetten of telefoneren. Mine-tv wordt apart afgeknepen in de experia-box of de thomson-box, mine-tv krijgt 9 mb tot zijn beschikking zodat u eventueel later ook nog een tweede tv kunt aansluiten. Vanaf heden kunt u bij KPN een uitgeklede mine-box krijgen die een tweede tv draadloos kan aansturen. De kosten voor deze uitgeklede box bedraagt 50 euro.

Dan de minpunten:

- het zappen gaat traag, u dient de afstandbediening duidelijk te richten op de mine-box. Naar verluid is KPN bezig om een update te maken dit probleem te verhelpen.

- de mine-box is NIET hd-ready! Een groot gemis voor die groep die het al in huis heeft. Als straks KPN toch hdtv laat uitrollen moet men dus een andere box gaan aanschaffen om toch hd kwaliteit te kunnen bekijken.

- filmdirect is een mooie uitvondst. Echter de films zijn van vaak zeer oude kwaliteit. Bv. Voor een film uit 1984 word met gemak nog 2.99 gevraagd. Leg ik dit alles naast film1 dan zijn nogmaals de prijzen van filmdirect veel en veel`s te hoog! Tevens zijn veel film`s niet voorzien van een ondertiteling zeer irritant als dat niet van te voren wordt gemeld.

- uitzending gemist werkt prima, alleen niet alles wordt weergegeven. D.w.z. dat u niet alles kunt terug bekijken van Nederland 1-2-3 tot aan 10 dagen terug. Dit ligt niet aan KPN maar aan wat uitzending gemist aanlevert via hun website.

- de mine-box loopt kan vastlopen. De afstandsbediening reageert dan nergens meer op. U dient de box helemaal uit te zetten aan de achterkant van het apparaat. Dan weer aanzetten en +- 4 min geduld hebben tot dat de box weer is opgestart. Ook hieraan word gewerkt door KPN.

Hebt u op of aanmerkingen dan graag hieronder zodat hier een totaalbeeld ontstaat van mine-tv in zijn algemeen.

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 18:05 

Mooi en duidelijk overzichtje heb je gemaakt voor ons Marcel.
Voor mij geen Mine in elk geval..
Ik ben naar IPB gegaan wat ik achteraf liever niet had gedaan dus nog meer van KPN nemen doe ik al helemaal niet.
Blijf wel via de schotel kijken,haarscherp beeld (ook opnemen!) en geen TVverbinding met die 3 letter kabelboer...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 18:08 
Site Admin

shotel blijft altijd goed, shotel heeft maar 1 nadeel dat je met mine niet zou hebben...de verbinding valt weg bij regen onweer en dergelijke. mijn schoonvader is binnenvaartshipper en die klaagt altijd als het hard regent of waait dan valt steeds z`n verbinding weg.

voor de rest is shotel 1 van de beste keuze`s die je kan maken op het gebied van digitale televisie.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 18:13 

marcel234 schreef:
shotel blijft altijd goed, shotel heeft maar 1 nadeel dat je met mine niet zou hebben...de verbinding valt weg bij regen onweer en dergelijke. mijn schoonvader is binnenvaartshipper en die klaagt altijd als het hard regent of waait dan valt steeds z`n verbinding weg.

voor de rest is shotel 1 van de beste keuze`s die je kan maken op het gebied van digitale televisie.

groet marcel.

Dat klopt wel wat je zegt.
Het scheelt overigens wel een stuk als je een grotere schotel gebruikt.
Een goede vriend van mij heeft ook een satschotel.
Die schotel heeft een doorsnede van 54 cm en die heeft veel vaker uitval dan bij mij waar een 80 cm schotel staat.
Misschien een idee voor je schoonvader?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 21:24 
Site Admin

dat heb ik al gedaan, maar wat denk je? die is overgestapt op digitale televisie van kpn :D :D , moet trouwens wel zeggen dat digitenne van kpn naar behoren werkt. ik heb het gehad in het verleden maar toen was het bereik nog verre van optimaal. dus na 1 jaar hebben we dat de deur weer uit gedaan.

mijn schoonvader gebruikt het nu, en die kan tot ver over helmond heen (wel met buiten antenne!) prima tv kijken. kortom dat gedeelte van kpn lijkt aardig op poten te staan.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 00:46 
Site Admin

ik kreeg vandaag een e-mail retour ( na 4 weken :? ) van kpn over de vraag of kpn de pilot nog ging verlengen. ik zal het antwoordt even neerzetten daarna kom ik terug met commentaar:

Geachte heer ****,

Naar aanleiding van uw vragen over Mine kunnen wij u als volgt informeren:

Het aantal aangeboden titels verschilt per periode omdat de rechten voor het tonen van een film voor een beperkte tijd geldig zijn. Als gevolg van het vernieuwen van het aanbod kan het voorkomen dat er tijdelijk minder titels beschikbaar zijn. In de categorie 'Films' worden naast films ook series, documentaires en erotische titels aangeboden. Er wordt gestreefd naar een aanbod van rond de 500 titels.

De stabiliteit van Mine is in de afgelopen maanden significant verbeterd. Metingen in het netwerk en onderzoeken van de klanttevredenheid wijzen uit dat met Mine ongestoord TV kan worden gekeken. Op basis hiervan is besloten om vanaf 1 januari 2007 abonnementskosten in rekening te brengen.

Ondanks de verbeteringen in het netwerk kan het voorkomen dat bij sommige klanten een storing optreedt. Deze gevallen worden individueel bekeken en er wordt gestreefd naar een passende oplossing.

Het aantal voetbalkanalen dat wordt aangeboden als onderdeel van het Voetbalpakket verschilt bij Digitenne en Mine. Bij Digitenne worden twee kanalen aangeboden. Bij Mine worden vier kanalen aangeboden.

Tele2 bepaalt welke twee voetbalkanalen worden uitgezonden bij Digitenne. Bij Digitenne worden alle vier de voetbalkanalen doorgegeven. De hoogte van de abonnementskosten van het Voetbalpakket verschilt daarom bij Digitenne en Mine.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

om te gillen deze mail :lol: ze laten overkomen of er niets aan de hand is met het hele product. die 500 tittels zijn echt bij lange na niet te halen. de stelling dat de films belachelijk duur zijn wordt ook niet beantwoordt.

ik vrees ook dat de schrijver van deze mail niet echt de moeite of tijd heeft kunnen nemen te spieken in hun eigen mine forum. die staat echt bol van de klachten. recorders die vastlopen, harde schijven die spontaan crachen, afstandsbedieningen die niet reageren enzo enzo. alleen al vorige week dinsdag en woensdag heeft mine vrijwel de hele dag eruit gelegen. +- 10.000 mine gebruikers konden en boekje gaan lezen omdat er geen zenders konden worden getoont :evil:

dat over tele2 zit iets in. als mine 2 kanalen meer heeft dan is 10 euro wel gerechtmatigd toch? dus daar geef ik de schrijver wel gelijk in. maar dit alles neemt niet weg dat mine zeker niet 100% werkt en dat het belachelijk is dat je mensen laat betalen voor iets dat niet niet echt op orde is. ik ga deze mail vanavond zeker even beantwoorden. wordt vervolgd :D

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 00:48 
Site Admin

trouwens..maakt mij niets uit hoor, maar praat hij zichzelf niet heel erg tegen in de volgende zinnen:

Het aantal voetbalkanalen dat wordt aangeboden als onderdeel van het Voetbalpakket verschilt bij Digitenne en Mine. Bij Digitenne worden twee kanalen aangeboden. Bij Mine worden vier kanalen aangeboden.

Tele2 bepaalt welke twee voetbalkanalen worden uitgezonden bij Digitenne. Bij Digitenne worden alle vier de voetbalkanalen doorgegeven. De hoogte van de abonnementskosten van het Voetbalpakket verschilt daarom bij Digitenne en Mine.

graag uw commentaar :D :D

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 11:56 

marcel234 schreef:
trouwens..maakt mij niets uit hoor, maar praat hij zichzelf niet heel erg tegen in de volgende zinnen:

graag uw commentaar :D :D

groet marcel.

Haha die moest ik ook 3x lezen:P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2007 05:33 
Site Admin

Gisterenavond heb ik een groot aantal recensie`s en commentaren gelezen over de tegenhanger van mine..in dit geval tele2 vision dus.

Ook dit systeem zit nog nokvol met kinderziekte`s. Ook bij tele2 veel klachten over vastlopende boxen uitvallende kanalen storingen en slechte service bij de helpdesk. Hiermee leid ik uit dat iptv feitelijk nog te vers was om uit te rollen.

Als ik de plussen en minnen van beide systemen naast elkaar leg dan kies ik toch liever voor mine tv. De reden is als volgt opgebouwd. Tele2 levert alleen en normale box. Geen harde schijf erin, dit heeft mine dus wel.

Het design van de box vind ik “matig” plus de helpdesk schijnt nog beroerder te zijn dan die van KPN.

Groet Marcel.
:wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2007 22:02 
Site Admin

Vandaag heb ik in een winkel zowel tele2 vision als mine naast elkaar zien draaien op dezelfde plasma tv. Ik vond mine toch beter, ook de verkoper raad liever mine aan dan tele2 vision omdat het beeld kwaliteit van mine beter uit de bus kwam.

Nu niet gelijk groot denken maar als ik goed keek dan begreep ik het wel, bij tele2 vision zat er “iets” meer ruis in het beeld dan bij mine. Het was van beiden ook en demo voorstelling en het werd verder niet te koop aangeboden.

Ik had al eerder geschreven dat de set-top box van tele2 vision niet echt mooi was, nu hem vandaag in het echt gezien te hebben kan ik dat alleen maar onderschrijven, mine is qua design toch net iets leuker dan tele2 vision, waarvan akte.

Groet Marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]