Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 19:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: de "pc veilig" test.
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2007 00:22 
Site Admin

De pc veilig test.

Omdat mijn norton bijna verlopen was vond ik het een mooi plan om het planet “pc veilig”pakket uit te testen. Dit pakket bevat: antivirus, firewall, spam control, en ouderlijk toezicht. dit pakket is gratis te downloaden voor standard, comfort, en advanced gebruikers.

Pc veilig bestaat feitelijk uit f-secure dat uit de consumentenbond test als beste kwam rollen. Dus vol goede moed het zaakje geïnstalleerd. Na de installatie moest ik rebooten, dat is niet vreemd want de meeste vragen hierom. Dus zo gezegd en na de boot weer verder. Wat mij opviel was dat mijn pc constant 100% in de cpu bleef hangen. Na wat zoeken in taakbeheer bleek dat f-secure en conflict had met Active sync van microsoft. Na dit laatste te hebben gede-installeerd was dat verholpen.

Toch bleven er problemen ontstaan. Vaak liep de pc totaal vast en later bleek ook incredimail niet overweg te kunnen met de software van f-secure. Toe was voor mij de maat el vol. Heb gauw in de winkel norton internet security 2007 gekocht en deze weer geïnstalleerd.

Mijn conclusie: pc veilig ziet er gelikt uit. Daarmee is alles wel gezegd. Het ene conflict na de andere stapelt zich op waardoor je pc veelvoudig vastloopt. Kortom: Voor mij geen pc veilig meer…ik hou het graag op norton verder.

Groet Marcel. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2007 00:41 

Bedankt Marcel!

Ik heb er ook aan gedacht om het te installeren, toen AVG weer
voor 2 jaar verlengd moest worden.
Gelukkig maar dat ik het niet heb gedaan.
Ik ga weer door met AVG 7.5 en de rest!

Profiel  

Berichttitel: Re: de "pc veilig" test.
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2007 08:20 

marcel234 schreef:
De pc veilig test.

Omdat mijn norton bijna verlopen was vond ik het een mooi plan om het planet “pc veilig”pakket uit te testen. Dit pakket bevat: antivirus, firewall, spam control, en ouderlijk toezicht. dit pakket is gratis te downloaden voor standard, comfort, en advanced gebruikers.

Pc veilig bestaat feitelijk uit f-secure dat uit de consumentenbond test als beste kwam rollen. Dus vol goede moed het zaakje geïnstalleerd. Na de installatie moest ik rebooten, dat is niet vreemd want de meeste vragen hierom. Dus zo gezegd en na de boot weer verder. Wat mij opviel was dat mijn pc constant 100% in de cpu bleef hangen. Na wat zoeken in taakbeheer bleek dat f-secure en conflict had met Active sync van microsoft. Na dit laatste te hebben gede-installeerd was dat verholpen.

Toch bleven er problemen ontstaan. Vaak liep de pc totaal vast en later bleek ook incredimail niet overweg te kunnen met de software van f-secure. Toe was voor mij de maat el vol. Heb gauw in de winkel norton internet security 2007 gekocht en deze weer geïnstalleerd.

Mijn conclusie: pc veilig ziet er gelikt uit. Daarmee is alles wel gezegd. Het ene conflict na de andere stapelt zich op waardoor je pc veelvoudig vastloopt. Kortom: Voor mij geen pc veilig meer…ik hou het graag op norton verder.

Je moet ook niet alles geloven wat die wasmiddellen testers zeggen Marchel, :lol: het is nog altijd schoenmaker blijf bij je leest. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2007 09:57 

marcel234 schreef:
Heb gauw in de winkel norton internet security 2007 gekocht en deze weer geïnstalleerd.

Mijn conclusie: pc veilig ziet er gelikt uit.

NIS is idd een goed pakket maar trekt een zware wissel op je computer en graaft zich diep in het register.Daarentegen zijn er wellicht ook prima gratis firewall's waaronder Kerio Personal Firewall en mbt anti virusprogramma's heb je keuze te over waaronder idd AVG,Avira enz.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2007 10:12 
Site Admin

Maarten schreef:
marcel234 schreef:
Heb gauw in de winkel norton internet security 2007 gekocht en deze weer geïnstalleerd.

Mijn conclusie: pc veilig ziet er gelikt uit.

NIS is idd een goed pakket maar trekt een zware wissel op je computer en graaft zich diep in het register.Daarentegen zijn er wellicht ook prima gratis firewall's waaronder Kerio Personal Firewall en mbt anti virusprogramma's heb je keuze te over waaronder idd AVG,Avira enz.

klopt, die heb ik echter niet getest. maar je hebt gelijk, norton is en zware wissel voor je pc. ik denk dat het bij mij ook meer te maken heeft dat ik al vanaf 2001 norton gebruik en daar aan gewend ben (interface en dergelijke). :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2007 18:26 

Bit Defender is hele goede aanrader!

Beste virusscanner/firewall/antispam van 2006 :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2007 19:46 

Ik gebruik PC veilig nu een paar maanden en heb niets te klagen
Ik blijf het ook gewoon gebruiken.

H+k

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2007 21:27 

Ik gebruik al jaren McAfee, nog een Xs4All accountje over en dan is dat gratis.... :)

Echter de laatste versie is wel erg zwaar voor mijn laptop.
Ik moet eigenlijk op zoek naar iets nieuw.

Overigens werkt McAfee wel goed, afkloppen, want ik heb in al die jaren geen virussen opgelopen.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2007 22:37 

[edit]
Nog even over het PC veilig pakket, heb je wel de "rotzooi" verwijderd van symantec wat deze achter laat na verwijdering. Daar hebben ze een tooltje voor op hun site. :wink: Dat kan de problemen verklaren.

Laatst bijgewerkt door Rene op za 17 feb 2007 00:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2007 23:09 

We zitten in het forumonderdeel "Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum forum index -> Internetplusbellen via Planet"

Uhhh, ik snap de link niet. :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2007 00:32 

Citaat:
We zitten in het forumonderdeel "Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum forum index -> Internetplusbellen via Planet"

Uhhh, ik snap de link niet.

Citaat:
Nog even over het PC veilig pakket, heb je wel de "rotzooi" verwijderd van symantec wat deze achter laat na verwijdering. Daar hebben ze een tooltje voor op hun site. Dat kan de problemen verklaren.

Klein deel is toch wel van toepassing op het topic :) De rest zal ik wel even weg halen en in de off topic zetten :twisted: .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2007 01:56 
Site Admin

U bedoeld vast en zeker de “norton removal tool” en jazeker die heb ik gebruik. Daarna nog 2 keer cccleaner eroverheen dus hij moet schoon zijn geweest.

Natuurlijk kan het best zo zijn dat bij andere mensen deze pc veilig wel excellent draait, alleen ik mocht dat helaas niet zo ervaren.

Nu we toch bezig zijn over virus bestrijders, ik heb voor dat ik pc veilig ging proberen de nieuwe Windows one care gedownload en geïnstalleerd. Op zich ook niet slecht zei het niet dat de interface mij totaal niet aansprak. Dus die ook weer gede-installeerd.

Mcafee staat ook op mijn lijstje als zijnde “geprobeerd” ook die interface vond ik wazig. Zonealarm vind ik persoonlijk om te janken.

Nu heb ik weer norton draaien. Ik heb al eerder gezegd dat ik al vanaf 2001 norton gebruik en misschien te gewend ben geraakt aan deze soort van interface. De hoofdmoot is dat je virussen uit je pc moet houden, hoewel het wel zwaar is voor je pc werk ik er toch graag mee.

Groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2007 10:44 

Atlas schreef:

Uhhh, ik snap de link niet. :twisted:

PC Veilig wordt aangeboden voor alleen Planet abonnees.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2007 11:28 

Aha, vandaar.
Tja, voor een niet Planet consument, was dit even vergezocht. ;)

Thx voor de opheldering.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]