De pc veilig test.
Omdat mijn norton bijna verlopen was vond ik het een mooi plan om het planet “pc veilig”pakket uit te testen. Dit pakket bevat: antivirus, firewall, spam control, en ouderlijk toezicht. dit pakket is gratis te downloaden voor standard, comfort, en advanced gebruikers.
Pc veilig bestaat feitelijk uit f-secure dat uit de consumentenbond test als beste kwam rollen. Dus vol goede moed het zaakje geïnstalleerd. Na de installatie moest ik rebooten, dat is niet vreemd want de meeste vragen hierom. Dus zo gezegd en na de boot weer verder. Wat mij opviel was dat mijn pc constant 100% in de cpu bleef hangen. Na wat zoeken in taakbeheer bleek dat f-secure en conflict had met Active sync van microsoft. Na dit laatste te hebben gede-installeerd was dat verholpen.
Toch bleven er problemen ontstaan. Vaak liep de pc totaal vast en later bleek ook incredimail niet overweg te kunnen met de software van f-secure. Toe was voor mij de maat el vol. Heb gauw in de winkel norton internet security 2007 gekocht en deze weer geïnstalleerd.
Mijn conclusie: pc veilig ziet er gelikt uit. Daarmee is alles wel gezegd. Het ene conflict na de andere stapelt zich op waardoor je pc veelvoudig vastloopt. Kortom: Voor mij geen pc veilig meer…ik hou het graag op norton verder.
Groet Marcel.