Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 20 jun 2025 18:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 20:19 
Site Admin

met litle behoor je 12 mb te hebben...absoluut! want met de snelheid die je nu hebt, as ik daar 8 mb van aftrek van mine dan hou j geen 3 mb over voor internet? zou u voor mij eens en test willen doe bij http://www.speedtest.nl ? ben namelijk benieuwdt welke snelheid u haalt.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 21:12 

Dat is nou het vreemde :)

1. Ik ben momenteel via Mine TV aan het kijken, EN een programma aan het opnemen. Twee streams dus (2 keer 4Mb als ik dus goed heb).
2. Ik ben tegelijk een 100Mb-bestand aan het downloaden, met een snelheid van 310 kB/s.
3. En, ik heb maar even 0800-0505 gebeld om te kijken of de spraakverbinding goed is

Dus twee Mine-streams, download met 310 kB/s en tegelijk een goed werkend telefoongesprek. 310 kB/s is aardig richting 3mb

Wat klopt er nou niet? :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 21:32 
Site Admin

dat is wel wazig ja :? want alles doet het gewoon goed alleen in je box staat dat je te weinig stream zou moeten hebben terwijl wèl alles het goed doet. ik zou zeggen: never change en winning team ik zou het gewoon zo laten :wink: maar officieel bij little behoor je 12005mb download stream te hebben.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 23:11 

Marcel,

hoe ver woon jij van de centrale af? Ik 2 km (lijn-meting).

Ik heb een beetje dubbel gevoel nu. Moet ik nu aan de bel trekken omdat ik gewoon 12Mb moet hebben (dat is niet voor niets zo bepaald, vanwege marges om de dienstverlening te garanderen), of moet ik het zo maar laten (met dus als risico dat mijn marge smalletjes is, en bij een klein beetje pech de dienstverlening zo om kan vallen).

Als ik lekker kort door de bocht ben: IPB Lite met Mine is een product met 12Mb aan bandbreedte. Als dat niet geleverd wordt, heeft KPN iets op te lossen.

Als ik minder kort door de bocht ben: het werkt nu toch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 23:41 

hoevenm schreef:
Dat is nou het vreemde :)

1. Ik ben momenteel via Mine TV aan het kijken, EN een programma aan het opnemen. Twee streams dus (2 keer 4Mb als ik dus goed heb).
2. Ik ben tegelijk een 100Mb-bestand aan het downloaden, met een snelheid van 310 kB/s.
3. En, ik heb maar even 0800-0505 gebeld om te kijken of de spraakverbinding goed is

Dus twee Mine-streams, download met 310 kB/s en tegelijk een goed werkend telefoongesprek. 310 kB/s is aardig richting 3mb

Wat klopt er nou niet? :?

Ziet er goed uit, ik snap het probleem niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 23:44 
Site Admin

@marcel: hoevenm heeft en litle abbo met mine. in praktijk had hij 12005 mb moeten hebben, maar hij heeft 10650+- dus ergens komt hij anderhalfe mb tekort. aan de andere kant werkt alles top bij hem dus er is geen probleem vat je hem :wink:

groet marcel.

Laatst bijgewerkt door marcel234 op wo 14 feb 2007 00:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 23:53 

Alles werkt en je hebt de 3Mb download van Lite. Het kan zijn dat je maar 10MB hebt gekregen, ik weet niet of je met Mine altijd 12Mb krijgt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 23:56 
Site Admin

wat ik gelezen hebt wel, bij little krijg je 8, nog wat als mine toegang en de rest is vor internet en telefonie. als je 8 mb plus 3 doet zit je al op 11 mb. maar omdat alles bij hoevenm gewoon goed werkt is er geen sprake van tekorten. dus aan de ene kant wazig en aan de andere kant moet het kloppen?

groet marcel.

Laatst bijgewerkt door marcel234 op wo 14 feb 2007 00:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2007 00:03 

Ik blijf maar lekker pragmatisch: het werkt, dus met de vingertjes er van af blijven :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2007 00:14 
Site Admin

hoevenm schreef:
Marcel,

hoe ver woon jij van de centrale af? Ik 2 km (lijn-meting).

Ik heb een beetje dubbel gevoel nu. Moet ik nu aan de bel trekken omdat ik gewoon 12Mb moet hebben (dat is niet voor niets zo bepaald, vanwege marges om de dienstverlening te garanderen), of moet ik het zo maar laten (met dus als risico dat mijn marge smalletjes is, en bij een klein beetje pech de dienstverlening zo om kan vallen).

Als ik lekker kort door de bocht ben: IPB Lite met Mine is een product met 12Mb aan bandbreedte. Als dat niet geleverd wordt, heeft KPN iets op te lossen.

Als ik minder kort door de bocht ben: het werkt nu toch?

Dit heeft twee kanten, u zou en e-mail kunnen sturen waarin u aan geeft dat 12mb de norm is wat u behoort te hebben. KPN zal dit dan in behandeling nemen en bekijken of hier en oplossing voor bestaat. (ticket)

Aan de andere kant bestaat de kans dat ze gaan prutsen waardoor u ibp+mine onderhevigt kan gaan staan aan problemen..schiet u niets mee op want het werkt eindelijk tenminste.

dus aan uzelf de keuze wat te doen, mailen? of toch niet?

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2007 00:46 

Als het de norm is: is dat ergens vastgelegd? Staat dat ergens beschreven?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2007 01:13 
Site Admin

neen, dit staat nergens beschreven. maar als je het bericht van petra leest en daaruit leid dat zei ipb-go heeft en dezelfde download snelheid heeft als u klopt het toch ergens weer niet. ik heb 12005kbps en op het mine forum van kpn vind je deze getallen ook terug. kortom: het ligt niet vast maar lijkt mij wel dat als je leest dat vrijwel iedereen 12005kbps heeft op little dat u dat ook hoort te hebben.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007 03:32 

Hallo allemaal!
Dit is mijn 1e post hier. Ik kijk en lees echter al een tijdje hier mee en ook de desbetreffende threads op Tweakers over IPB en Mine volg ik al lang.

De reden dat ik hier nu post is dat hier een paar leden zijn die veel kennis vd producten hebben en/of bij KPN (als helpdeskmedewerker) werkzaam zijn.

Mijn vragen en mijn opmerkingen zijn de volgende:

Eerst een kleine inleiding:
Vorige week belde ik met de helpdesk met onderstaand probleem. Uiteindelijk werd er een ticket voor aangemaakt en kreeg ik direct! een 2e lijner te spreken. Sindsdien zit ik met mijn grote vragen / twijfels. Maar later hierover meer...

Allereerst over overhead:
Officieel moet je het aantal bits door 8 delen om aan het aantal bytes te komen. Gedurende mijn jarenlange ICT- en internet-ervaring heb ik geleerd dat het door 10 delen meer recht doet aan de praktijk. Dit juist i.v.m. overhead. Laten we van deze stellingname even uit gaan.

Het is een feit (volgens een lijnmeting door de 1e lijn van KPN) dat er over mijn aansluiting max iets meer dan 17000 kbps kan.
Toen ik nog alleen Planet Advanced met IPB had trainde mijn modem altijd op dezelfde waarde in: 12004 kbps. Duidelijk gecapt.

Toen mijn verbinding 'was klaargemaakt voor Mine' (dit bericht mailde Planet me) trainde mijn modem opeens in op 15000 en nog wat kbps. Als ik een 100 MB file downloade was mijn downloadsnelheid rond de 1,2 MB/s. Dus niet rond de 1,5 MB/s wat zou kunnen gezien de intrainwaarde vd EBS. Dus ook hier bleef de downloadsnelheid op dezelfde snelheid gecapt. Heel logisch.

Maar als ik de TV aanzette, zakte mijn downloadsnelheid maar iets in naar 1,1 MB/s. Ook dat is voor mij logisch als je bedenkt dat ze voor zoveel als mogelijk mijn downloadsnelheid willen handhaven en ook de tv signalen erover heen zetten:
15000 kbps - 4000 kbps per stream voor Mine = 11000 kbps; ongeveer dus die 1,1 MB/s.

Mijn probleem / vraag is nu dat nadat het een week zo prima heeft gewerkt, het modem ineens rond de 12000 kbps ging intrainen. Niet elke keer dezelfde waarde, maar iedere keer dat hij opnieuw contact met de centrale maakt verandert dat; zo tussen de 12000 kbps en de 12400 kbps.

Ik merk dit ook dus in mijn daadwerkelijke downloadsnelheid:
Met Mine uit download ik rond de 1200 KB / 1,15 MB per seconde.
En als ik Mine aanzet zakt dat in naar de 800 KB per seconde.

Mijn CONCRETE vraag is nu of ze mijn modem weer willen laten intrainen rond de 15000+ kbps. Fysiek kan de lijn dat makkelijk aan weten we, en hij heeft een week zo gewerkt...!!!

De 2e lijns medewerker zei dat ik gewoon een abo had voor max. 12 Mbit en dat daar ook gewoon Mine van af moet, ook al kan dit fysiek wel.

Klopt dit antwoord???
Volgens mij is het anders: als je nl. een 3 Mbit abo hebt en je neemt Mine erbij, dan houdt je toch ook gewoon je downloadsnelheid van 300 KB/s en gebruiken ze de extra bandbreedte die het modem heeft (bij ADSL vaak tot 8 Mbit) voor Mine.
Dáárom is het volgens mij zo dat je normaal alleen Mine kan nemen met max. een 3 Mbit abo. Ze moeten er nl. voor zorgen dat je je downloadsnelheid blijft behouden, ookal zet je de tv aan, en gemiddeld genomen kunnen de meeste aansluitingen niet hoger dan 8 Mbit aan.

Omdat bij mij ze tot 17 Mbit kunnen gaan mocht ook ík Mine nemen: 12 Mbit + 4 Mbit = 16 Mbit!

Maar als mijn argumenten kloppen hoe moet ik dit overbrengen bij de KPN? De vorige keer heb ik in dat befaamde gesprek met die 2e lijner deze zelfde argumenten genoemd en toch nul op het request gekregen.

Weet iemand raad???
Wat moet ik doen???

Trouwens: mijn 2e vraag aan de helpdesk was of ik een login kon krijgen voor het forum van Mine.tv. Tot dan toe had ik daar geen mailtje over gehad.
Hij antwoordde dat de 2e lijn geen logins meer gaf, maar dat ik maar om een login moest vragen aan forum@mine.tv .
Nu, na 1,5 week dat ik dat mailtje stuurde, heb ik nog steeds geen antwoord gehad.

*zucht*

(Bovenstaande vragen heb ik vandaag ook in het KPN IP-TV forum van Tweakers gesteld. Dit even voor de volledigheid.)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007 03:53 
Site Admin

Ingewikkeld verhaal waar ik tracht en passend antwoordt op te geven ( met wat hulp van maarten)

Ik kan in uw verhaal niet opmaken of u beschikt over mine met internetplusbellen, of dat u mine afneemt met en los ADSL abonnement? Ik ga van dat laatste uit omdat ik dat de revue zag passeren.

KPN zal snel geneigd zijn u en zo duur mogelijk abonnement te laten nemen. Bij KPN doet men en lijn meting en als die aangeeft dat het kan tot 17mb zal men dat u ook proberen te verkopen. De praktijk werkt heel anders. Vaak zijn centrale`s niet voorbereid op deze snelheid waardoor in praktijk die snelheid door u genoemd niet gehaald zal worden.

Ik verklaar u dit: KPN verkoopt mine+ internetplusbellen met en Max van 3mb download. Als u nagaat dat internetplusbellen bestaat uit en stukje viop en direct adsl waar u nu ook gebruikt van maakt is het natuurlijk dom om los wel en hogere snelheid aan te bieden. Monteurs moeten dan alle zeilen bijzetten om u toch die snelheid te geven, maar door de hoge belasting is dit vaak niet haalbaar.

Daarom is ook mijn vermoeden dat uw download snelheid “inzakt” op het moment dat u mine gaat aanzetten. Dit door en te hoge belasting.

Bij KPN gaat men vaak uit van en zogehete lengte aanbod, dwz: de afstand van uw huis tot de centrale. Als deze bv 1600 meter is dan denkt KPN dat 17 mb kan. Maar als u bekabeling in de buitenste kern zit dan praten we al gauw over 300 meter meer waardoor 17 helemaal niet haalbaar is.

In ieder geval vind ik het “vreemd” dat mine invloed heeft op u download snelheid, want mine wordt apart afgeknepen in uw router. Dus in praktijk mag mine totaal geen invloed hierop hebben. Zeker en punt tot discussie tussen u en de KPN.

Tevens wil ik nog even terug vallen op mijn eerste zinnen. Ik ga er vanuit dat u mine heeft in combinatie met adsl direct van KPN. KPN heeft en pers bericht uitgegeven dat in dezer weken nieuwe software in de centrale`s wordt geplaatst en de huidige routers worden vervangen door de experia-box. Mocht u toch internetplusbellen van planet/hetnet/planet hebben met een experia-box dan is dit niet voor u van toepassing.

Voor eventuele aanvulling vraag ik in dit geval maarten even ter advies, maar gok erop dat ik redelijk in de buurt zit met mijn verhaal.

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007 04:08 

Hoi Marcel, bedankt voor je snelle reactie. :-)

Ik was vergeten in mijn verhaal mijn abbonementsvorm te vermelden, maar mijn signature geeft een hint: ik heb IPB (12 Mbit) + Mine.

Jazeker!

Ik weet dat dat niet gebruikelijk is omdat, zoals je zelf ook zei, er genoeg bandbreedte beschikbaar moet zijn, zodat et tv kijken geen invloed heeft op de downloadsnelheid.

Nu ga ik ervan uit dat dit bij mij wél bij een IPB abbonement Advanced (12 Mbit) kon juist omdát ik op zich wel genoeg bandbreedte heb op mijn aansluiting (nl. rond de 17000 kbps)

Mine heb ik met mijn snelle versie van IPB aangevraagd door bij Planet bij "Mijn gegevens" mijn abonnement te wijzigen in eentje met Mine erbij.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]