Toch mooi dat zo'n simpele vraag zoveel stof doet opwaaien, hihi
Ik zal ook nog even een duitje in het zakje doen.
Ook bij mij zat het isra punt niet op de gewenste plaats. Dus ik heb deze met de simpele norm88 kabel verlegt. (kpn kabel met 5 aders, rood, blauw, wit, oranje, blank) Aderpaar rood/blauw gebruikt. Er zit toch minimaal 10 meter tussen. OK, ADSL signaal is nu boven, modem aangesloten en werkt prima! Telefoon in EB, ja hoor werkt ook. hiephiephoera.........
Hmmm. maar mn telefoons zitten door het huis heen en ik heb geen zin om weer een draad te trekken door het huis. Maar wacht eens.... ik heb nog een aderpaartje over in mn kabeltje. De wit/oranje. Stekkertje aangezet en in de EB. Zo, met het telefoon signaal weer bij het isra punt. Even aansluiten aan de draden die ik los had gehaald. (even in elkaar gedraaid om te testen) Ja hoor, overal weer telefoon!!
Wat ik hier mee wilde zeggen is dat ik het eigenlijk "in elkaar geflanst" heb en zonder enig probleem kan bellen en internetten. Modem reset niet, heb de juiste download snelheid, waarden van het ADSL signaal ziet er ook goed uit, (zit toch een paar kilometer van de centrale af). Dus ik vraag me echt af waarom het bij mensen met een paar meter kabel opeens zo slecht is?!??!?!?!
ps, draden zitten nog steeds in elkaar gedraaid.....