Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 20 jun 2025 18:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 20:42 

hoevenm schreef:
Nee, ik ben nog niet gebeld door de NOC-monteur. En het is ook niet mogelijk dat ik een afspraak maak, of dat er wordt aangegeven wanneer (ongeveer) de monteur belt voor een afspraak.

Heeft iemand ervaringscijfers hoe lang het ongeveer duurt dat er een afspraak gemaakt wordt?

Even ter uwer info, monteurs maken nooit zelf (eerste) afspraken, maar krijgen deze netjes aangeleverd.
Eventuele herafspraken worden misschien wel onderling gemaakt, maar dat is meer afhankelijk aan het service gevoel van de monteur als dat er een regel voor is.

Ik geloof dat er bij het installatie pakket van ipb een brief zit met het telefoon nummer voor de afdeling die afspraken maakt, mss moet je hun eens bellen of er iets bekend is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 21:53 

hoevenm schreef:
Nee, ik ben nog niet gebeld door de NOC-monteur. En het is ook niet mogelijk dat ik een afspraak maak, of dat er wordt aangegeven wanneer (ongeveer) de monteur belt voor een afspraak.

Bij mijn weten is het zo goed dat er vanuit het NOC geen contact is met klanten,maar dat dit via de tweedelijns loopt.Persoonlijk heb ik nog nooit van een NOC monteur gehoord,maar dat zegt natuurlijk niet alles.

Mijn advies is:opnieuw bellen en een afspraak maken resp niet eerder ophangen voordat een afspraak gemaakt is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2007 00:41 

Tja, uiteraard wil ik een afspraak maken met een monteur. Maar dat werd categorisch geweigerd: "NOC-monteurs bellen zelf de klant om een afspraak te maken". Er was geen doorkomen aan; drie keer gebeld, drie keer hetzelfde verhaal. De NO in NOC staat voor Network Operations.

Als ik drie keer hetzelfde verhaal hoor van de helpdesk en van de 2e lijn TD dat ik *ECHT* geen afspraak kan maken met een NOC-monteur (direct of via de 2e lijn)? Dan houd het toch als klantje een beetje op?

Uiteraard bel ik morgen weer 0800-0505; standaard procedure elke dag...

En dat terwijl ik een storing heb op een dienst die gewoon gewerkt heeft...

Ah, ik heb even een telling gemaakt hoe vaak ik vanaf 8 januari de helpdesk gebeld heb. 32 keer met een totale gespreksduur van 205 minuten (3 uur en 24 minuten).

Profiel  

Berichttitel: de giller van de maand.
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 00:52 
Site Admin

De grap van de maand, zoals ik al verteld had kon de monteur afgelopen maandag niks doen vanwege en server die het niet deed. Na overleg zou er vandaag iemand langskomen…nu word het lachen :lol:

Om 12.45 zie ik een kpn wagentje voor de deur parkeren, ik doe de deur open en roep dat hij gelijk een mine tuner kon gaan meenemen. Hij kijkt en beetje verbaasd loopt op mij af en zegt “mine-tuner?” ik zeg ja, want ik heb dinsdag gebeld dat de harde schijf kapot is en de hd heeft gezegd dat u die bij zich heeft? Hij zegt nou nee, ik heb niets bij me. Ik zeg, oké maar heeft u dan wel de experia-box bij u? euh, nee zegt hij die heb ik ook niet? Ik zeg, ja maar wat kom je doen dan? Ja euh ik kom de bekabeling na kijken? Ik zeg: ja maar dat is maandag al gebeurd en er zou vandaag en nieuwe experia-box geplaatst worden…. :roll:

Kortom, vol gefrustreerd pak die zijn koffer weer op loopt naar de auto en komt na en kwartier hier weer uizetten met de mededeling dat morgen (vrijdag 26.01 dus) tussen 2 en 4 er weer en monteur komt. Nou we gaan maar weer afwachten. :?

Trouwens, mine lag er uit vanavond bij ons. Tussen 19.01 en 20.30 was er geen zender te bekijken…bleek een landelijke storing te zijn geweest. Iemand anders nog hiervan last gehad? :?: tevens heb ik vandaag een mail gehad voor in te schrijven op het mine forum. ik heb alleen maar kommer en kwel gelezen. veel geluiden zijn dezelfde als die van mijn...waarom moeten we in hemelsnaam gaan betalen voor en product dat niet op orde is...belachelijk :evil:

Groet Marcel.
:wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 20:14 
Site Admin

En daar was de monteur iets over 14.00 uur. Hij had dit keer alles bij zich dus vol verwachting klopte mijn hart. Mine-tuner vervangen en de experia-box. Qua noise margin nog geen steek verder. Beeld is verder goed dus even afwachten wat er gebeurt de komende dagen.

Plus, hij heeft de stekker van isra punt naar de experia-box vervangen door en betere kabel. Volgens de monteur kwam er bandbreedte tekort op de lijn. Volgens de lijnmeting na het vervangen van de kabel was het wel goed. Nogmaals even afwachten wat de komende dagen gebeurt!

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 23:44 
Site Admin

wat was de waarde van de bandbreedte voor en na vervanging van deze kabel?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 23:51 
Site Admin

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 12005 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 31 dB (upstream)
Line attenuation: 27 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Output power: 20 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

niets dus.. :? ik snap het zelf ook niet, de monteur heeft voor aanvang gebeld om de lijn door te meten en daar kwam uit dat mine :net iets te weinig had" op de vraag wat het verschil was kreeg ik geen antwoordt, daarna heeft die de kabel van het isra punt vervangen voor een ethernet kabel en die rechtstreeks op de kabel van het isra punt gezet. daarna heeft de monteur opnieuw de lijn laten meten en toen kreeg die te horen dat de lijn prima was :?: . maar als ik kijk in de experiabox zie ik geen enkel verschil...dus schiet mij maar lek :roll:

groet uw collega 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 00:06 
Site Admin

collega 8) die waarde zien er prima uit. als met deze capaciteit mine niet goed gaat werken dan weet ik het echt niet. vind trouwens (reeds eerder gemeldt) de waardes bij noismarges teveer uit elkaar liggen. wat hiervan de oorzaak is, i don't know :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 00:10 
Site Admin

die waarde bedoelde ik ook (noise margin) de rest niets mis mee, maar ooit wees je mij erop dat deze waarde teveel uit elkaar zou liggen. vanaf dat moment ben ik bezig te kijken of dit nou echt wel of echt niet klopt.

ik weet wel dat de waarde van "hoevenm" ook zo laag is. die heeft ook mine en komt ook niet boven die 8db uit. dus zou het zo horen?

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 00:16 
Site Admin

bij mij zijn deze waardes 11/18. voor alle duidelijkheid: heb geen mine, maar mag volgens mij hierbij niet van invloed zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 00:22 
Site Admin

lijkt mij ook niet? maar toen ik die waardes zag van "hoevenm" begon ik een beetje te twijfelen. gezien ik nu ook het mine-forum op kan had ik zoiets van "ff daar snuffelen of ik iets kan vinden" maar helaas...ook niets.

dus ik denk dat het zo hoort (??) mine werkt er verder wel goed dus zolang dat maar goed gaat (in combinatie met bellen/internetten) vind ik het best...alhoewel ik toch wel stiekum graag die waardes toch goed wil hebben :lol:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 20:07 
Site Admin

marcel, kwam op http://www.broadbandreports.com/faq/14487 het volgende tegen:
SN Margin (AKA Signal to Noise Margin or Signal to Noise Ratio)
Relative strength of the DSL signal to Noise ratio. 6dB is the lowest dB manufactures specify for modem to be able to synch. In some instances interleaving can help raise the noise margin to an acceptable level. The higher the number the better for this measurement.
6dB or below is bad and will experience no synch or intermittent synch problems
7dB-10dB is fair but does not leave much room for variances in conditions
11dB-20dB is good with no synch problems
20dB-28dB is excellent
29dB or above is outstanding

Line Attenuation
Measure of how much the signal has degraded between the DSLAM and the modem. Maximum signal loss recommendation is usually about 60dB. The lower the dB the better for this measurement.
20dB and below is outstanding
20dB-30dB is excellent
30dB-40dB is very good
40dB-50dB is good
50dB-60dB is poor and may experience connectivity issues
60dB or above is bad and will experience connectivity issues

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 22:45 

Bedankt voor deze tabel.

Mijn waardes:

Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 6149 kbps (downstream) / 775 kbps (upstream)
Noise margin: 9 dB (downstream) / 17 dB (upstream)
Line attenuation: 40 dB (downstream) / 43 dB (upstream)

Kan net door de beugel....
Het valt me op dat deze getallen niet altijd hetzelfde zijn.
Ik ga dat toch eens wat beter in de gaten houden.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 00:18 
Site Admin

jwagenaar schreef:
marcel, kwam op http://www.broadbandreports.com/faq/14487 het volgende tegen:
SN Margin (AKA Signal to Noise Margin or Signal to Noise Ratio)
Relative strength of the DSL signal to Noise ratio. 6dB is the lowest dB manufactures specify for modem to be able to synch. In some instances interleaving can help raise the noise margin to an acceptable level. The higher the number the better for this measurement.
6dB or below is bad and will experience no synch or intermittent synch problems
7dB-10dB is fair but does not leave much room for variances in conditions
11dB-20dB is good with no synch problems
20dB-28dB is excellent
29dB or above is outstanding

ik heb het gelezen, en daar "iriteert" het mij nog steeds en beetje dat kpn ontkent dat met de huidige waarde niets mis is :? ik mag aannemen dat op hoger niveau ze dit ook wel weten maar het gewoon zo laten. ik ga toch nog maar eens en mail sturen om dit euveltje aan de kaak te stellen.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 00:24 
Site Admin

er zijn eigenlijk 2 plaatsen die deze waardes kunnen veroorzaken:
1. de interne bekabeling tot isra. indien modem direct met korte degelijke kabel aangesloten op isra en de waardes blijven hetzelfde, dan is de 2e mogelijkheid van toepassing: dus tussen jouw israpunt en de wijkcentrale of wellicht verder in de structuur.
hoop dat het duidelijk is en succes ermee :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]