Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 23 jun 2025 08:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 23:39 
Site Admin

kees, bedankt voor je bijdrage. of het uitschakelen van de firewall in de eb nou zo verstandig is, valt te betwijfelen. wellicht is een finetuning van de sygate firewall icm met de firewall van de eb de beste oplossing.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2007 09:55 

hoogendijk schreef:
Ik denk dat mijn Sygate personal firewall (bij anderen misschien de windows firewall) elkaar in de weg zitten. (Het is een bekend probleem dat twee firewalls alkaar kunnen hinderen) Helemaal snappen doe ik het niet, maar het werkt bij mij!
groet,
Kees Hoogendijk

Je praat over twee verschillende soorten firewalls en het uitzetten van de firewall in de EB is niet te adviseren want dat is zo ongeveer gelijk aan alle deuren en ramen open te zetten van je huis.De Sygate is meer om je applicaties te sturen.

Ik zou het toch maar activeren als ik jou was :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2007 18:42 

Natuurlijk ben ik altijd in voor een verstandig advies. Ik heb hem dus weer ingeschakeld, maar dan is er wel een probleem.

Geprobeerde oplossingen:
Andere firewall (Zonealarm)
Sygate uitgeschakeld: probleem met internet (bijv.: tweakers.net) is er nog steeds. Diverse ander processen uitgeschakeld via Taakbeheer: regprot, cobian backup, diverse ati-processen, enz, maar het probleem blijft bestaan.
De enige manier om fatsoenlijk te internetten zonder naar linux te hoeven is door de firewall uit te schakelen. Misschien is het zo dat er een probleem is ontstaan na een automaische update van Windows.
Helpt het als ik een hijackthis-log laat zien?

Het probleem zit hem niet in de ipb-verbinding, maar duidelijk in een conflict tussen mijn pc en de firewall van experia. Valt daar misschien iets in te stellen?

Kan iemand me verder helpen, zodat ik de firewall ingeschakeld kan laten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2007 19:07 

Begin eerst eens om de IPB verbinding samen met de Windows normaal te laten draaien (Windows heeft ook een firewall ook al is die niet echt goed).

Dus Zone-alarm even verwijderen alsmede Kyrio.Draai desnoods cccleaner,spybot s&d,ad-aware se etc en kijk of het dan draait.
Je zou in kunnen loggen op de EB en de firewall op medium zetten en kijken wat de resultaten zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2007 20:40 

Je eerste adviezen had ik al eens uitgevoerd, maar die hielpen niet veel.
Nu staat de firewall van de EB op medium en dat lijkt nu goed te gaan.
Ik heb alleen geen idee wat het verschil is tussen de instellingen, maar het werkt.
Bedankt Maarten.
(Btw. Ik ben op internetfora ditzelfde probleem vrij vaak tegengekomen.)
groet
Kees

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 18:50 

Hallo,

Heb geprobeerd met andere pc op zelfde lijn, en hij ging als een raket :shock:

Dus lag het aan de pc, heb ander kaart erin gestopt, voorheen had ik
een onboardethernetkaart( wat een woord 8) ) dus losse kaart erin
en werkt perfekt , conclusie.... voor mij geen onboard kaart meer :D .

dus zaak is hiermee opgelost, ik dank iedereen die met mij de gedachten deelden voor het probleem op te lossen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 19:17 

Dit staat gepost op het Radar forum, wellicht een oplossing?

Lanjul schreef:
Heeft u problemen met langzaam laden van webpagina's, het niet compleet laden van webpagina's (rode kruizen op de plek van plaatjes enzo) of het helemáál niet laden van een webpagina?

Dit zou de sensatie kunnen geven dat "je geen internet of slecht internet hebt" wat echter niet zo is. (Het lijkt namelijk een SX552 probleem te zijn)

Affijn, het internet kwam dus nogal hakkelig en brokkelig c.q. "slechte verbindingachtig" over, ftp downloads echter niet.

Het leek dus op een MTU probleem, ik kon echter niet precies achterhalen waar het probleem zat .

Thuis (ipb) had ik last van bovenstaande problemen, zowel via wifi als bedraad. Op mijn zaak (adsl en isdn) had ik daar, met dezelfde laptop, echter géén last van. (héééé......)

Zoek de 7 verschillen dus...

Nou het was even zoeken, maar we waren er toch redelijk snel uit.

Bij het laden van een webpagina onderhandeld windows met het modem over de grootte van de MTU packets. However: Standaard staat de MTU packet grootte van Windows XP op 1500 en de MTU van de SX552 op 1492.

Zou géén probleem moeten zijn!:
De SX552 router zou Windows de opdracht moeten geven om de packet grootte terug te regelen naar een lager niveau, een en ander naar de door de SX552 gemeten fragmentatie en/of verloren packets

Dáár lijkt het echter fout te gaan!! De zogenaamde MTU negotiating tussen SX552 en Windows XP blijkt (bij mij althans) niet goed te werken, vanwege het eenvoudige feit dat Windows default een hogere standaardwaarde hanteerd (1500 bytes) dan de SX552 (1492).
Daar is de SX552 het blijkbaar niet mee eens en gaat over zijn nek, met als resultaat: Consistent gefragmenteerde pakketjes met alle ellende van dien: Gebrekkige en traaaaaag ladende webpagina's.

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen, dat al die oeverloze negotiation pogingen en gefragmenteerde/lost packets, de bandbreedte flink te grazen nemen, wat wellicht ook een hakkelige telefonie tot gevolg zou kunnen hebben (telefoon gelijktijdig met internet)

De ingestelde MTU waarde van de SX552 kun je overigens zien in het modem: Even inloggen>advanced settings>internet>internet connection, en daar zie je de waarde 1492 staan.

Voor het modale PPPoA/PPPoE (standaard Wink Wink ) protocol is 1492 een comfortabele en gestandariseerde MTU waarde.
Ok, als Mozes niet naar de berg komt, dan komt de berg naar Mozes. Dan maar de MTU waarde van XP met behulp van het programmaatje "TCP Optimizer" aanpassen naar 1492 dus.... (http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe)

Nb!! Probeer maar eens een testje met TCP Optimizer achter het tabblaadje "Largest MTU" hier zou als uitkomst 1492 uit moeten komen. Ga dan naar het tabblaadje "General Settings", vink "optimal settings"aan, vink PPPoE aan, vermoedelijk staat er dan al 1492 in het vakje "MTU" zoniet vul dan 1492 in. !!Kies de juiste netwerkadapter!! ("dont modify network adapters" en "modify all network adapters" NIET aanvinken), daarna "apply changes" en de pc opnieuw oplaten starten.

Mocht je bedraad en via wifi verbinding met internet maken, vergeet dan niet BEIDE network adapters volgens bovenstaande procedure in te stellen.

Voor mij was dit dé oplossing. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen en ook of bovenstaande van nut is geweest.

Conclusie: Suckt de SX552 alléén bij mij, of suckt de SX552 in general?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 20:37 

Bij mijn siemens staat de MTU op 1500...me pc's op 1492...ach 1492 past in 1500 dus er is geen probleem. Wel als het omgedraaid is zoals in het gequote stukje ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 21:34 

Waar vind ik de mtu waardes van pc??
en hoe stel ik het in dat aales goed werkt, bovenste begrijp ik niet zo goed , sorry. :oops:
dank alvast

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 21:46 

Test anders een hier:

http://www.dslreports.com/tweaks

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 23:08 

Bij mij staan de EB eb de PC beiden op een MTU van 1500. Alles werkt ook prima. Zou KPN dit "stiekem" aangepast hebben?

Je kan in de EB het protocol aanpassen. PPPoE staat standaard op een MTU 1492. PPPoA op 1500. Weet iemand nog welk protocol de EB gebruikte toen er zoveel problemen waren met stotterende telefoon verbindingen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 01:15 

Flappie schreef:
Bij mij staan de EB eb de PC beiden op een MTU van 1500. Alles werkt ook prima. Zou KPN dit "stiekem" aangepast hebben?

Weet je dat ik dit ook bedacht had, zeker in relatie tot het verdwijnen van de usnet problemen icm bellen. Ik zou zweren dat ik hem pas op 1492 heb zien staan en daar nog over dacht "hmnmm krap" maar tja dan neem je op zo'n moment niet bewust op.

Ach zolang mijn verbinding stabiel is en nu alles kan downloaden wat ik wil maakt het mij niet uit. Zolang het maar werkt, maakt niet uit hoe:P

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]