jwagenaar schreef:
zoals vaker; met 1 klik kan van alles besteld worden, maar opzeggen c.q. beeindigen moet wel schriftelijk met behoorlijk lange opzegtermijnen.
Schriftelijk?... Klopt niet hoor, kijk maar bij de voorwaarden: IPB bij Planet kan
alleen opgezegd worden via 0900-1905
Planet schreef:
InternetPlusBellen abonnementen kunnen uitsluitend telefonisch worden opgezegd. Neem hiervoor contact op met onze Servicelijn op 0900-1905 (€ 0,01 per minuut) en kies voor optie 3.
Nou ja dat van die 3 klopt dan wel weer niet, maar uiteindelijk kom je er wel.
Maar dat is niet de reden dat ik reageer. Na 1 dagje rust aan het hoofd, vond ik het toch werkelijk al te dol dat ik over exact 2 maanden, als mijn IPB afloopt, niet min of meer direct over mijn oude lijn/nummer zou kunnen beschikken en gedwongen ben een nieuwe lijn/nummer te nemen.
Dus vanochtend maar weer gebeld dat het m.i. mogelijk moét zijn om alles zo te plannen dat over 2 maanden een lijn weer analoog te gebruiken is. En na verschillende malen verzekerd te hebben dat het echt niet kan, is de medewerkster, die gaandeweg begrip kreeg voor mijn standpunt, toch op onderzoek uitgegaan en belde ze me terug

met de mededeling dat het wél mogelijk was kort na/de dag na beëindiging IPB weer analoog te bellen via 'n oude nummer.
Bijna 1 uur later weer 'n telefoontje en van dezelfde medewerkster: of ik even Planet 0900-1905 wil bellen want daar staat alles nu op opgezegd en KPN kan mijn nummer niet 'importeren'. M.a.w. Planet moet eerst mijn opzegging intrekken, dan stuurt KPN mij een importeringsformulier, dat moet ik invullen en terugsturen
en dan komt alles goed .
Alarmbellen alom in mijn hoofd: Planet bellen? opzegging intrekken? daarna alsnog IPB opzeggen? Mijn ervaringen van de laatste maanden
http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?t=1409 hebben, merk ik, mijn laatste restje vertrouwen weggenomen... ik geloof nooit dat wat deze aardige medewerkster zo vriendelijk voorstelt, ooit goed kan komen en stel haar de vraag op de man af: als ik absoluut niet zonder telefoon wil zitten na beëindiging IPB raadt u me dan aan nu inderdaad Planet te bellen en uw voorstel uit te voeren, of denkt u dat het uiteindelijk toch beter is om alsnog genoegen te nemen met (en te betalen voor) een nieuwe lijn/nummer. Even wachten -waarin ik haar op de achtergrond duidelijk hoor overleggen met een man en ik hoor dus ook het antwoord van de man, ze zijn het snel eens met elkaar- en de uitkomst is even simpel als helder: als ik zeker wil zijn dat het uiteindelijk goed komt, kan ik maar best een nieuwe lijn/nummer voor lief nemen; met de bijhorende kosten, uiteraard, jammer...
Ik ben er weer zowat de hele ochtend zoet mee geweest en geen stap verder dan ik al was, en toch deed de vriendelijke en zorgvuldige behandeling van deze KPN-ster (en collega) me goed: ze waren behulpzaam en realistisch tegelijkertijd.

Een aantal van haar collega's -zeker bij Planet- (en bazen) zouden bij haar in de leer moeten.
Het is jammer dat mijn ervaringen met de Planet helpdesk me zo slecht zijn bevallen dat ik alleen al bij het getal 0900-1905 acute acné krijg, anders was het misschien gelukt om op een fatsoenlijke manier over te stappen van IPB op vervangend telefoon- en internetverkeer. Nu is dit einde verhaal, einde topic toch alles bij elkaar teleurstellend...
(Het kan nog erger natuurlijk, als de nieuwe lijn niet tijdig wordt aangelegd - maar da's dan weer voor een ander forum)