Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 21:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 11:41 

Ik zal mijn vreemde vraag meteen maar toelichten: sinds maart van dit jaar gebruik ik IPB via Planet. Vrijwel probleemloos. Een hikje af en toe, dat kenden wel al van het begin van de ADSL tijd, niks om je druk over te maken.
Dan plots begin november een storing. Eerst probeer je thuis alles wat je in zo'n geval doet, niks helpt, ook een harde reset niet. Dan bel je de helpdesk en na wat keuzemenu's hoor je dat er een landelijke storing is. OK, niks aan de hand, alhoewel: zet zo'n bericht meteen online en voor alle keuzemenu's, scheelt duizenden telefoonminuten en zo 'n scriptje kan je aan- en uitvinken al naargelang het nodig is.

Na de storing heb ik een slechte wifi verbinding. Daarover gebeld met de helpdesk, zij adviseren een harde reset. Met als gevolg dat ik ook geen telefoon meer heb...

Weer gebeld uiteraard. Ja dan kan de 1ste lijn niks meer. Zou binnen 3 dagen teruggebeld door 2de lijn, nee dus.
Uiteindelijk zelf kpn gebeld en iemand te pakken gekregen van de 2de lijn die mijn probleem in enkele minuten tackelt. Wat ik al vermoedde, dus waarom 3 dagen wachten? FF iets aanklikken is vaak afdoende.

Maar daarmee was mijn wifi proleem niet opgelost. Helaas was het ook zowat de laatste keer dat ik de 2de lijn te pakken heb gekregen. Sindsdien vrijwel altijd (10 à 15x) 1ste lijn. (Gemiddeld 15 minuten wachttijd!)
Maar die mensen kunnen niet veel meer doen dan verifiëren of ik ben wie ik ben - alsof ik uren in de wacht zou hangen met de problemen van mijn buurman!- en zeggen dat ze ergens een melding van zullen maken. En sterker: dat ik teruggebeld zal worden (is 1 keer gebeurd), soms binnen 24 uur (is nooit gebeurd).

Gisteren absolute diepepunt: bellen naar planet, bij kpn 1ste lijn uitkomen, die me naar 2de lijn planet sluist, die me naar kpn 1ste lijn sluist, die me naar kpn 2de lijn sluist, alwaar na enkele minuten een bandje 'Het is erg druk, belt u op een later tijdstip terug, we verbreken nu de verbinding, excuses voor het ongemak'.
U moet zich daarbij realiseren dat bij elke doorsluisbeweging ca. 15 minuten wachttijd is gemoeid en dat ik dus na dik een uur wachten gewoon van de lijn ben geknikkerd!

Desondanks heb ik inmiddels 1. een nieuwe Experiabox 2. een nieuwe voeding en 3. tot 3 geregistreerde voip accounts in mijn box.

Zijn mijn problemen daarmee opgelost? Nee, ze zijn alleen maar erger en onvoorspelbaarder geworden: mijn internetverbinding - ook bedraad - is niet stabiel meer en vertoont zeer hinderlijke time-outs, ik kan niet bellen of gesprekken worden onderbroken - het aantal voip accounts klopt niet en daardoor treden storingen op als iemand je belt terwijl je aan het bellen bent; ik ben onbereikaar voor wie mij belt zonder dat ik weet dat ik gebeld word of werd, want ook de voicemail werkt niet betrouwbaar meer - ingesproken berichten op zgn. 2de & 3de accounts kan je niet afluisteren want ze bestaan eigenlijk niet - en voicemail in e-mail werkt niet of onvoorspelbaar; de gemiste gesprekken teller kan het ook niet meer bijhouden.
Ik doe alles mobiel, ook mijn voice-mail afluisteren.

Gisteravond (na 3 weken) antwoord op mijn gemailde klachten: een standaardmailtje met de gebruikelijke aanbevelingen -die ik uiteraard al allemaal had uitgevoerd- en de raad, om, als dat allemaal niet helpt -hou u vast- de helpdesk te bellen aangezien ze dan meer details nodig hebben.
Zouden ze écht nergens kunnen zien dat ik inmiddels al enkele uren in de wacht heb gestaan, dat mijn NAW gegevens al zo'n 15 eer gekontroleerd zijn en dat het misschien tijd wordt dat iemand mij eens belt, om te beginnen met welgemeende excuses en daarna met enkele tips die werken?

Ik heb via dit forum een tip uitgeprobeerd die wél werkt: ik heb de wpakey veranderd in een wepkey en nu verlies ik iig mijn draadloos netwerk niet meer om de haverklap. Maar de snelheid is nu bv. 5,5 Mbps!

Om op mijn vraag terug te komen: ik kan me niet voorstellen dat ik alles fout doe of dat alle apparatuur die ik heb en gebruik, kaduuk zou zijn, ik kan me niet voorstellen dat het allemaal pech & toeval is... zo langzamerhand kan ik me dus alleen nog maar voorstellen dat er begin november wijzigingen zijn aangebracht in het netwerk, in de firmware of xxx weet waarin, wellicht noodzakelijk om de grote toestroom van klanten op te vangen, die maken dat een ooit behoorlijk functionerende en beloftevolle dienst, een kwakkelende bron van ergernis zou worden.

Openheid zou in dezen wel eens voor veel geduld bij de gebruikers kunnen zorgen en enorm veel druk wegnemen van de helpdesk en van de techneuten 2de lijn.

Duidelijk is in elk geval dat Planet en KPN de situatie zoals die nu is niet aankunnen, en met hun service in de onderste regionen van de markt terechtgekomen zijn.
In eerste instantie zouden ze een klantenstop moeten invoeren, hun zaakjes weer op orde maken en pas dan verder uitbreiden. Nu zijn ze op de heilloze weg die zowel Casema ooit als UC nog niet zo lang geleden een verschrikkelijke reputatie hebben bezorgd.

Laatst bijgewerkt door wshades op wo 13 dec 2006 14:19, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 12:55 

Het lijkt me inderdaad dat er iets veranderd is, welke firmware heb je nu in je box? Kan je ergens onder status vinden.

1.40.9C is de laatste deze zit in mijn box die eergisteren vervangen is.

Waarom is er nog geen monteur geweest? Gewoon pushen bij 2elijn dat je het zat bent en na het weekend had ik een monteur op de stoep. Kan nu weer bellen, helaas gaat downloaden en bellen niet samen met als resultaat dat de verbinding ratelt. Maar dat is beter als geen telefoon ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 13:12 

Een lang verhaal met veel input.Toch begine ik nog even bij het begin:

Welk abbo heb je ? Heb je al eens een speedtest gedaan op bijv BBNed 100 mb en wat is dan bedraad het resultaat ?
Je zegt dat ook bedraad de verbinding niet stabiel is,kun je iets terug vinden in de logfile ?
De 3 voip account,zijn dat 1 account en 2 administratieve zonder enige waarde ? (dat kan de 2e lijns je zo vertellen,want je hebt meerdere EB's gehad)
Zijn er bij jou in de buurt meer mensen die draadloos werken en weet je op welk kanaal ze zitten ?
Met welke adapter werk je ? (naam/type/drivers)

Verder is het helaas zo dat KPN bij een bepaalde groep gebruikers behoorlijke problemen heeft en die niet snel kan oplossen.Er gebeurt wel van alles op de achtergrond,maar de vraag is of het niet wat laat is en of dit nu wel het juiste moment daarvoor is (je kunt zeggen,had je het dan niet zien aankomen ?)
Mbt je kosten die nu ontstaan,maak daarvan een opsomming en claim die als ze gerelateerd zijn aan het niet kunnen bellen agv de EB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 13:12 

[quote="wopper"] welke firmware heb je nu in je box? [quote]

1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43)

Met nog maar 2 (!) voip accounts - moet er 1 zijn, maar het waren er 3. Inmiddels is er -overigens zonder dat iemand me daar iets over gemeld heeft- eentje de nek omgedraaid. Nu de volgende nog en ik kan weer bellen, wedden?

Maar ja, dan dat kwakkelende ADSL signaal, die verstopte wifiverbinding (dit keer, for the record, 18 Mbps)...

2de lijn? Als je een deel van mn post nog eens leest zal je merken dat dat niet lukt (aai) en dat zij, ondanks beloftes in die riching, niet terugbellen (aaiaai).

Ik denk wel in aanmerking te komen voor de trofee: meeste vermeldingen van de 1ste lijn voor het laatste kwartaal van dit jaar!
En zeker voor de erepenning: meeste vermeldingen 1ste lijn waar door de 2de lijn niks mee gedaan is.

Nee, ik ben niét vrolijk maar bedankt voor je reactie!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 13:42 

wshades schreef:
wopper schreef:
welke firmware heb je nu in je box?
Citaat:

Met nog maar 2 (!) voip accounts - moet er 1 zijn, maar het waren er 3. Inmiddels is er -overigens zonder dat iemand me daar iets over gemeld heeft- eentje de nek omgedraaid. Nu de volgende nog en ik kan weer bellen, wedden?

Maar ja, dan dat kwakkelende ADSL signaal, die verstopte wifiverbinding (dit keer, for the record, 18 Mbps)...

2de lijn? Als je een deel van mn post nog eens leest zal je merken dat dat niet lukt (aai) en dat zij, ondanks beloftes in die riching, niet terugbellen (aaiaai).

Dat is de nieuwste firmeware waardoor het bellen wel moet gaan, tenzij er andere problemen zijn.

Hoever zit je van je WiFi af? In het nieuwbouw huis waar ik zit is het ook bagger, maar als ik het zo lees heb je wel vergelijkings materiaal om te concluderen dat het rot is.

Dat 2e lijn niet belde is inderdaad een probleem, echter sinds vorige week doet de 2e lijn netjes alleen outbound en ik was na de belofte van 24hr na 20hr teruggebeld. Erg netjes.

Hebben ze wel eens aangegeven dat ze je modem eruit hebben gehaald en opnieuw geplaatst, heb je je MAC adres laten controleren? (zal me niet verbazen als je oude nog in het systeem staat ipv je nieuwe) En ze kunnen je box handmatig opnieuw configureren van blanco af, misschien moet je dat eens vragen.

Voor de rest, good luck...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 14:06 

Maarten schreef:
Welk abbo heb je ? Heb je al eens een speedtest gedaan op bijv BBNed 100 mb en wat is dan bedraad het resultaat ?

dag Maarten, abbo is IBP Planet Standard.
Voor de volledigheid (deel) status Experiabox, wie weet ziet de kenner hier 'iets'

Default gateway: 195.190.249.6
Preferred DNS server: 195.121.1.34
Alternate DNS server: 195.121.1.66
Downstream rate: 3074 kbps
Upstream rate: 517 kbps
PPPoE pass-through: Enabled
UPnP: Disabled
ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 3074 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Noise margin: 28 dB (downstream) / 27 dB (upstream)
Line attenuation: 29 dB (downstream) / 27 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)
Status: Enabled
NAT table: 677 entries

Ik heb het wel eens getest via speedtest: hou je vast...

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Dec 12 2006 om 12:19:29 UTC+0100)

Download : 215.5 KByte/sec
Upload : 34.3 KByte/sec
Connection : 288.0 Conn/min

(Overgenomen op Tue Dec 12 2006 om 12:20:18 UTC+0100)

Download : 75.0 KByte/sec
Upload : 13.4 KByte/sec
Connection : 115.0 Conn/min

(Overgenomen op Tue Dec 12 2006 om 12:21:30 UTC+0100)

Download : 123.7 KByte/sec
Upload : 34.7 KByte/sec
Connection : 428.0 Conn/min

(Overgenomen op Tue Dec 12 2006 om 12:22:07 UTC+0100)

Download : 116.2 KByte/sec
Upload : 17.0 KByte/sec
Connection : 169.0 Conn/min

(Overgenomen op Tue Dec 12 2006 om 12:23:27 UTC+0100)

Download : 52.5 KByte/sec
Upload : 40.0 KByte/sec
Connection : 88.0 Conn/min

(Overgenomen op Tue Dec 12 2006 om 12:25:17 UTC+0100)

Download : 150.7 KByte/sec
Upload : 43.0 KByte/sec
Connection : 83.0 Conn/min

(Overgenomen op Tue Dec 12 2006 om 12:26:03 UTC+0100)

Download : 127.1 KByte/sec
Upload : 46.2 KByte/sec
Connection : 356.0 Conn/min

(Overgenomen op Tue Dec 12 2006 om 12:27:03 UTC+0100)

Download : 56.4 KByte/sec
Upload : 6.1 KByte/sec
Connection : 125.0 Conn/min

... toen maar gestopt....

nu ff onbedraad:

(Overgenomen op Wed Dec 13 2006 om 12:20:51 UTC+0100)

Download : 48.6 KByte/sec
Upload : 32.8 KByte/sec
Connection : 67.0 Conn/min

De 100mb test (onbedraad) heb ik maar afgebroken: verwachte tijd meer dan een half uur...

Maarten schreef:
Je zegt dat ook bedraad de verbinding niet stabiel is, kun je iets terug vinden in de logfile ?

Wat zou ik -naast de cijfers die hierboven staan- moeten zien? Ik zie bv. 12/13/2006 11:39:51 **SYN Flood to Host** 192.168.2.2, 1614->> 82.161.234.43, 443 (from ATM1 Outbound)
En ik zie vaak: **TCP FIN Scan** 192.168.2.2, 2436->> 64.15.124.96, 80 (from ATM1 Outbound)
En ik zie veel OFFERS en veel ACK's naar mijn laptop

Maarten schreef:
De 3 voip account,zijn dat 1 account en 2 administratieve zonder enige waarde ? (dat kan de 2e lijns je zo vertellen,want je hebt meerdere EB's gehad)

Louter administratieve accounts? Waarom dan weer 3 en dan weer 2? En kan ik dus helemaal niet meer bellen of gebeld worden sinds die ene weg is? Maar er kan bij ons wel ingeproken worden wat ik via mobiel ook af kan luisteren.... Maar niet via voicemail in e-mail binnen krijg...

We hebben natuurlijk wel wat getest. Ik bel mezelf met mijn mobiel op vaste lijn (toen vaste lijn wel werkte en met 3 voip accounts) , tijdens dat 'gesprek' belt mijn vrouw ons vaste nummer met haar mobiel, krijgt voicemail en ik word van de lijn geknikkerd. Later is van die voicemail niks terug te vinden en ook geen vermelding van gemiste oproep. Nu ik sinds kort nog maar (!) 2 voip accounts meer heb, komt plots die voicemail van mijn vrouw 'bovendrijven'.
Nog een test: ik belde onze vaste lijn met mobiel, had inmiddels in tel 2 een ander vast toestel geprikt. Mijn vrouw belt tijdens mijn 'gesprek ons vaste nummer, de telefoon in tel 2 gaat enkele keren over en gaat daarna onophoudelijk rinkelen. Mijn gesprek via tel 1 ben ik inmiddels natuurlijk weer kwijt....

Maarten schreef:
Zijn er bij jou in de buurt meer mensen die draadloos werken en weet je op welk kanaal ze zitten ?

Er zijn er 2 en ik heb al kanalen geswitched bij het leven.
Overigens gebruik ik nu voor enkele computers van de niet nerds in huis zelf ook weer m'n oude draadloze routertje, dat ik gekoppeld heb aan de Experiabox. Ik ben de enige die de Experia direct draadloos gebruik. Nu ik de wpakey verruild heb voor een wepkey kan dat ook. Daarvoor raakte ik steeds het signaal (dat steeds zwakker werd) kwijt. Iemand daarvoor een verklaring?

Maarten schreef:
Met welke adapter werk je ? (naam/type/drivers)

Zoals gezegd: hier zijn meerdere computers in huis: 4 laptops, 2 deskops.
Ik volsta even met de specifikaties van mijn laptop: Intel Pro Wireless 2200 BG / met de laatste drivers en stuurprogramma (juni 2006)

En voor 1 desktop gebruik ik de bijgeleverde giga USB set.

Maar bovenal, ik waardeer je hulp en ik snap je vragen wel, maar vergeet de essentie van mijn verhaal niet: van maart 2006 tot begin november 2006 werkte alles goed, vlot en probleemloos. Sindsdien baggert het aan alle kanten, terwijl ik niks veranderd heb, thuis. Integendeel: ik heb de laatste drivers en stuurprogramma's gezocht en geïnstalleerd, alle tips uigevoerd etc... sinds er problemen zijn die ík dus niet heb veroorzaakt, bij mijn beste weten...

Dus blijft mijn vraag: wat is er bij de KPN gebeurd omtrent begin november?
Waarom is er niemand die zegt: niks?

Maarten schreef:
Verder is het helaas zo dat KPN bij een bepaalde groep gebruikers behoorlijke problemen heeft en die niet snel kan oplossen.Er gebeurt wel van alles op de achtergrond,maar de vraag is of het niet wat laat is en of dit nu wel het juiste moment daarvoor is

Met alle respect: ik hád geen problemen, ze zijn begin november begonnen en er wordt i.m.h.o door KPN/Planet niet adekwaat op gereageerd.
Bovendien is de service die ík krijg met alle wachttijden en niet geboden hulp en niet waargemaakte beloftes beneden peil - dat moet ik (voor de laatste keer en tot mijn spijt want ik ben sinds 1996 bij Planet) maar weer herhalen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 14:15 

wopper schreef:
wshades schreef:
wopper schreef:
welke firmware heb je nu in je box?

Dat is de nieuwste firmeware waardoor het bellen wel moet gaan, tenzij er andere problemen zijn.
Hoever zit je van je WiFi af?

5 meter in dezelfde kamer.

wopper schreef:
Dat 2e lijn niet belde is inderdaad een probleem, echter sinds vorige week doet de 2e lijn netjes alleen outbound en ik was na de belofte van 24hr na 20hr teruggebeld. Erg netjes.

Ik wacht nog steeds op mijn telefoontje binnen 24 uur van afgelopen zaterdag... Inmiddels is wel 1 van mijn 3 voip accounts (geruisloos) verwijderd. Maar gisteren stond mijn ticket nog steeds open, zei de 1ste lijn. En nee, die vond het ook niet netjes en héél vervelend voor mij. Inmiddels weer 24 uur stilte verder...

wopper schreef:
Hebben ze wel eens aangegeven dat ze je modem eruit hebben gehaald en opnieuw geplaatst, heb je je MAC adres laten controleren? (zal me niet verbazen als je oude nog in het systeem staat ipv je nieuwe) En ze kunnen je box handmatig opnieuw configureren van blanco af, misschien moet je dat eens vragen.

Ik neem aan dat als ik weer eens iemand van de 2delijn tref, deze dingen aan de orde zullen komen - ik zal ze erop wijzen, bedankt.

Overigens moest mijn 2de Experiabox wel met MAC aangemeld worden - en dat is gebeurd - anders kon ik er niet mee bellen. Aangezien die melding niet vlot verwerkt is, is het waarschijnlijk uiteindelijk een aantal keer gebeurd, met de vervelende gevolgen sindsdien.
Dan nog blijft de vraag: waarom ging alles 8 maanden (heel) goed en is het nu puin?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 16:12 

Het feit dat het eerst goed ging en nu niet is niet zomaar te verklaren.Daarom moeten er eerst een aantal dingen uitgesloten worden en dus vraag en antwoord.

Wat ik zo zie is dat je nogal wat NAT entries hebt,enig idee waarom ? Ik zou ze anders maar eens legen.De speedtest is een leuke test maar niet representatief,vandaar de 100 MB op bijv BBNed.Gezien je reactie zit er dus iets niet goed (langer dan een 1/2 uur)

Verder is de Syn flood to host iets wat nadere aandacht verdient als mede TCP Fin Scan.Ik ga er vanuit dat je computers virus,spyware en adware schoon zijn ?! Kun je verder zien of er veel udp verbindingen open staan ?

Het zwakker worden van je signaal zou best eens kunnen betekenen dat iemand anders het aan het wegdrukken is ? Heb je al eens met Netstumbler gekeken wie in de buurt waar zit ? Er zijn geen meelifters die je bandbreedte "op eten" ?

Maak je qua telefoon gebruik van een Dect toestel of een gewoon toestel ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 16:47 

Maarten schreef:
Het feit dat het eerst goed ging en nu niet is niet zomaar te verklaren.Daarom moeten er eerst een aantal dingen uitgesloten worden en dus vraag en antwoord.

dag Maarten, dat snap ik natuurlijk. Maar op de overgang van goed naar fout was er alleen een landelijke storing. Bij de KPN en niet bij mij thuis.

Maarten schreef:
Wat ik zo zie is dat je nogal wat NAT entries hebt,enig idee waarom ? Ik zou ze anders maar eens legen.De speedtest is een leuke test maar niet representatief,vandaar de 100 MB op bijv BBNed.Gezien je reactie zit er dus iets niet goed (langer dan een 1/2 uur)

Heb NAT geleegd. Geen idee waarom het er zo veel zijn. Heb het daar wel met helpdesk over gehad.
Heb de 100 MB test gedaan
- bedraad: 325
- onbedraad via oude routertje (11Mbps) gekoppeld aan Experia: 300
- wifi via Experia (54Mbps): 80
Moet er bij vertellen dat de hickups in mijn verbinding niet continu zijn en vooral in de voormiddag plaatsvinden. Ik vind m'n verbinding nu vlot - behalve via m'n Experia wifi.
Wel een mega verschil tussen m'n oude Sitecom routertje en de Experiawifi, niet?

Maarten schreef:
Verder is de Syn flood to host iets wat nadere aandacht verdient als mede TCP Fin Scan.Ik ga er vanuit dat je computers virus,spyware en adware schoon zijn ?! Kun je verder zien of er veel udp verbindingen open staan ?

Ik heb geen idee wat die Syn floods en die TCP fin scans zijn (niet lang genoeg gegoogled). Maar zal het graag vragen aan de 2delijn, als ze me bellen...
Geen virus, ad- of spyware? Daar ga ik ook vanuit ;-)
Waar zie ik of er veel udp verbindingen open staan?

Maarten schreef:
Het zwakker worden van je signaal zou best eens kunnen betekenen dat iemand anders het aan het wegdrukken is ? Heb je al eens met Netstumbler gekeken wie in de buurt waar zit ? Er zijn geen meelifters die je bandbreedte "op eten" ?

Er zitten 2 signalen in de buurt (waarvan 1 fake vlgs netstumbler) maar wel op andere kanalen en wie met me mee wil liften zou de key moeten kennen en die vind ik zelfs te ingewikkeld om te onthouden.

Maarten schreef:
Maak je qua telefoon gebruik van een Dect toestel of een gewoon toestel ?

Dect-toestel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 19:28 

Draai op alle pc´s eens de volgende programma´s

http://www.ccleaner.com/

http://www.download.com/3000-2144-10045910.html

http://www.safer-networking.org/

Verder is een online scan bij een virusscanner nooit verkeerd.Je weet dan vrijwel zeker dat je pc´s schoon zijn want dat is een van de eerste opmerkingen die je krijgt.Maken jullie gebruik van P2P programma´s :?:
Verder is WEP makkelijk te kraken dus wat dat betreft is meeliften altijd te doen :wink:

UDP verbindingen kun je zien door oa het commando netstat -a of netstat -as (in Dos)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 10:26 

voor iedereen die zijn snelheid wil testen, speedtest.nl is niet zo betrouwbaar als je wel denkt, probeer als alternatief eens :

- http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php

of

- http://speedtest.bbned.nl

test en vergelijk.. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 12:04 

Maarten schreef:

Heb ik iig op eigen laptop (enige die nu draait) gedaan.
En ik begrijp de aanbevelingen, al was de 'vangst' gering, maar je gaat voorbij aan het feit dat mijn oude Sitecom routertje van 11 Mbps 3xsneller en aanmerkelijk stabieler is dan de 54 Mbps Experiawifi. Waarom? Dat is toch relevant? Of m'n laptop nou nieuw is of vol troep staat - dat geldt voor allebei de verbindingen en dan is zo'n enorm verschil toch merkwaardig, op z'n zachtst gezegd.
Blijft dus mijn vraag: wat is er - sinds begin november (?) - gebeurd met/in m'n Experiabox?
BTW 5de dag zonder telefoon... en zonder belletje helpdesk...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 12:08 

Je hebt gelijk dat het dan voor beide traag zou moeten zijn, maar als je concrete antwoorden wilt zal je die echt bij KPN moeten halen. Het enige wat ze inprinciepe doen zijn firmware update en op 6 november is een nieuwe uitgekomen. Bij KPN hebben ze vaak een loggging van werkzaamheden, of ze die vrijgeven is een ander verhaal.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 12:21 

quantum4 schreef:
voor iedereen die zijn snelheid wil testen, speedtest.nl is niet zo betrouwbaar als je wel denkt, probeer als alternatief eens :

- http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php

1 mb bestandje met sitecom draadloos (11Mps) 207 KB/sec
1 mb bestandje met Experia draadloos (54 Mbps) 67 KB/sec
- in de herkansing 127 KB/sec

quantum4 schreef:
bbned

32 mb via Experia draadloos 93,6KB/sec
32 mb via Sitecom 306 KB/sec

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 12:22 

wopper schreef:
Je hebt gelijk dat het dan voor beide traag zou moeten zijn, maar als je concrete antwoorden wilt zal je die echt bij KPN moeten halen.

Nobody belt me :-(

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]