Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 22:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 19:04 

Atlas schreef:
'Wat is er begin november gebeurd i.v.m. IPB?' Zo luidt de topictitel.

Dat begin ik mij nu ook af te vragen.

Mensen horen mij dikwijls niet eens meer en moeten mij terugbellen en vice versa sinds november.

Zo kun je het ook zien - tot het jou gebeurt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 20:05 

Mbt de snelheid van je draadloos netwerk en de merkwaardige snelheidsverschillen,kan het zijn dat de onderlinge samenwerking niet goed verloopt.Heb je ook de optie om G-only mode in te stellen op kanaal 2-2,417 GHz ?

Desalniettemin blijft het merkwaardig dat je deze problemen voorheen niet had en sinds wellicht de firmware-update wel :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 19:37 

Gewoon ter informatie: wacht nog steeds op telefoontje, ik houd jullie wel op de hoogte. 11Mbps (bmode) loopt de hele dag als een trein.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 16:15 

FF update: ben nog steeds niet gebeld (inmiddels wacht ik precies 1 week op het telefoontje van 'binnen 24 uur')
Maar weer iets vreemd aan de hand - ik heb ineens weer slechts (?) 1 voip account (registered: 1 account)...
g mode en b/g mode nog steeds bagger.
Maarten, zou niet direct weten waar ik je voorstel zou moeten instellen: op Exepriabox kan ik alleen kanaal kiezen, natuurlijk.
... wordt vervolgd ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 19:18 

... nog steeds niet gebeld (de 4 werkdagen na de laatste melding zijn bijna voorbij, het is 11 dagen na de 24 uur waarbinnen ik oorspronkelijk gebeld zou worden) maar ondertussen via een gefrustreerde Bell Company medewerker op tweakers net gewezen en... voor de geïntresseerde bezoeker: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1181346/3 - het bericht van AlexZuH

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 21:28 

wshades schreef:
... nog steeds niet gebeld (de 4 werkdagen na de laatste melding zijn bijna voorbij, het is 11 dagen na de 24 uur waarbinnen ik oorspronkelijk gebeld zou worden) maar ondertussen via een gefrustreerde Bell Company medewerker op tweakers net gewezen en... voor de geïntresseerde bezoeker: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1181346/3 - het bericht van AlexZuH

Ik heb geen reden om te twijfelen aan de correctheid van wat je aan haalt,maar er zal ook een andere kant zijn.Ik weet alleen vanuit de praktijk dat de tweedelijns nog steeds gewoon contact heeft met klanten ook als dit afgesproken is.
Dat er ook druk uitgeoefend zal worden is logisch want oa het Radar bericht was nou niet echt reclame :roll:

Daarom adviseer ik je toch om opnieuw contact op te nemen en je via de eerste lijns door te laten zetten naar de tweede lijns !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 21:38 

Maarten, ik ben blij dat je me het voordeel van de twijfel gunt - ook ik denk dat er een andere kant aan het verhaal zit - daarom hang ik op dit moment alweer 21:45 minuten in de wacht...
helaas is mijn meest recente ervaring dat doorzetten naar2de lijn absoluut niet meer gebeurt: er worden meldingen gemaakt (dat geloof ik ook) en er wordt teruggebeld (zal ook wel gebeuren - alleen bij mij lukt het niet zo).
Je mag echter niet te vaak bellen want elke keer dat je melding bijgewerkt wordt, kom je onderop de lijst. Dixit helpdesk 1ste lijn. Dus heb ik sinds donderdag niet meer gebeld. TTZ geen melding meer laten bijwerken.... Ik doe echt m'n best, nu de KPN nog ;-)
25:13 minuten in de wacht inmiddels

Laatst bijgewerkt door wshades op di 19 dec 2006 21:42, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 21:41 

wshades schreef:
Maarten, ik ben blij dat je me het voordeel van de twijfel gunt - ook ik denk dat er een andere kant aan het verhaal zit - daarom hang ik op dit moment alweer 21:45 minuten in de wacht...

Dat laatste is ronduit belachelijk ! Het kost misschien niets,maar het duurt gewoon te lang voordat je iemand spreekt en helaas ben je overgelverd aan de welwillendheid van dhr of mevr XYZ.
Maar het zal toch moeten gaan lukken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 22:15 

Er is na 38 minuten in de wacht een nieuwe melding aangemaakt en een mailtje naar manager (?) want idd staat mijn melding 9 dagen open en nu gaat er werk van gemaakt worden :-)
Als je - off topic - ook klant bent bij Oxxio, zoals ik, ben je soms gewoon blij dat 's morgens de zon opkomt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 10:28 

2 dagen later, geen teken van (mede-)leven van KPN/Planet. Weer een probleem opgelost door er niks aan te doen? :-(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec 2006 15:01 

En jawel, 2 weken geleden beloofde de KPN binnen 24 uur terug te bellen. De enige die in de tussentijd wel eens gebeld heeft, ben ikzelf en marginaal heeft dat ook wat opgeleverd maar teruggebeld door 2de lijn of beter (?) ben ik niet.
Dus zit ik nog steeds met 2 Experiaboxen waarvan op de laatste (en laatst aangemelde) met november firmware de telefoon het niet doet en ik op de eerste - met juni firmware - niet via de KPN in het beheer kan komen; bellen en gebeld worden kan dan weer wel - alhoewel ik met dat MAC adres niet meer ben aangemeld, of niet meer aangemeld zou moeten zijn, of mogen zijn, of eigenlijk kunnen zijn...
54 Mbps wifi is met allebei een ramp :-(
Na 2 weken nog maar eens zelf proberen of er iemand thuis geeft.
Echter... de Planetlijn vraagt vriendelijk om later nog eens terug te bellen omdat het erg duk is, de KPN lijn belooft na alle keuzes een mewerker en knikkert me vervolgens van de lijn.
Wat 'n feest!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec 2006 15:54 

Als je met de eerste wel telefonisch bereikbaar bent en met de tweede niet, dan is de eerste nog steeds gekoppeld met de KPN servers en de tweede dus niet. Je kan met de eerste opnieuw activeren met de acitvatiecode en je bestaande "Mijn KPN" account gebruiken.

Laat je ook niet afschepen door 1e lijns met een paar dagen wachten of teruggebeld worden. Vraag naar een 2e lijns of planner, als je tenminste de juiste krijgt, kan deze veel voor je doen.

Wifi ontvangst heeft te maken met de plaats van de EB en de PC's. Daarbij zijn er veel factoren die het signaal negatief beinvloeden. Plaats de EB bij voorkeur op de hoogste verdieping of de eerste verdieping, maar zeker niet in de meterkast.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec 2006 16:47 

Na nogmaals een poging toch de 1ste lijn gekregen en die had -hoe is het mogelijk- al snel de 3de lijn onder de knop :-)
Na het vergelijken van wat MAC adressen bleek dat ik met de oude helemaal niet had moeten kunnen bellen (wat ik dus wel deed) aangezien die niet aangemeld was, met de 2de had dat wel moeten kunnen (maar nee dus...) aangezien die juist wel aangemeld was.
Klopte helemaal niks! Vertel mij wat.
Harde reset dan maar op de nieuwe? OK.
Heuh? Toen deed die opeens niks meer. :roll:
No problem, oude er weer tussen gehangen. Maar ja, (waarschijnlijk) door zijn wijzigingen op de KPN deed die het ook niet meer. :roll:
Ook maar eens een harde reset.
En toen... deed geen van tweeën het meer :-(
Geen internet, geen telefonie, geen draadloos netwerk. Alleen het kindeke xxxx, zullen we maar zeggen, deze Kerst... :oops:
Woensdag a.s. komt er een monteur met een nieuwe box. :shock:

Moraal van het verhaal: neem altijd een mobiele telefoon die je ook als modem kunt gebruiken!
Prettige dagen! 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec 2006 16:58 

Marcel schreef:
Als je met de eerste wel telefonisch bereikbaar bent en met de tweede niet, dan is de eerste nog steeds gekoppeld met de KPN servers en de tweede dus niet. Je kan met de eerste opnieuw activeren met de acitvatiecode en je bestaande "Mijn KPN" account gebruiken.

Snap ik en misschien was dat slimmer geweest. Maar dan was ik nog altijd niet zeker dat er iets 'definitiefs' zou gebeuren. In m'n laatste post kun je lezen dat we een ander traject hebben gevolgd en dat ik daardoor a. een monteur over de vloer krijg en b. binnenkort de trotse bezitter word van m'n 3de Experiabox! Of wie weet wordt het een Thomson? Of een Speedtouch? Wat... sssssssspannend allemaal... :cry:

Marcel schreef:
Wifi ontvangst heeft te maken met de plaats van de EB en de PC's. Daarbij zijn er veel factoren die het signaal negatief beinvloeden. Plaats de EB bij voorkeur op de hoogste verdieping of de eerste verdieping, maar zeker niet in de meterkast.

Goeie aanbevelingen :-) Gedurende 8 maanden heeft alles hier als een zonnetje gedraaid: 4 laptops, 2 pc's, geen centje pijn! Ik heb niks veranderd, rarara...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2006 14:41 

Voorlopig even einde verhaal: de monteur is weg en ik heb nog steeds een van m'n oude boxen, maar alles doet het nadat de boel een paar keer (ook vanuit de KPN) gereset en dus opnieuw geladen is - verschillende instellingen stonden blijkbaar fout. Raadselachtig wat daar de reden van was.
FF duimen dat alles het blijft doen. En vrolijk het nieuwe jaar in.
Bedankt voor jullie medeleven en goedbedoelde raad en elkeen een mooie Experiance gewenst!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]