Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 26 jun 2025 18:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 11:13 

Inderdaad: e-mail werkt niet...
Kreeg "onzin" terug zoals gemeld.

Heb dus maar gebeld en na een half uur kreeg ik iemand aan de telefoon
die eerst wilde dat ik de splitter verwijderde, (toen ik zei dat dat ws niet
het euvel was, vertelde hij dat dit de procedure is die ik moest volgen...,
hij zou commentaar krijgen als hij me zo door zou verbinden met een technicus)

afijn splitter verwijderd
=>geen resultaat, WEER gebeld WEER half uur gewacht... en vervolgens
hebben ze het doorgespeeld naar de "technische dienst". Deze belden
binnen een aantal uren terug, met de melding dat ze "het belscript" in de
EB aangepast hadden. Het was ook meteen goed.

Dus als je hetzelfde probleem hebt kun je 2 dingen alvast zelf doen
(zodat je niet afgescheept wordt)

1. in "Mijn KPN" instellingen verifieren,
( nieuwe lijn toewijzen aan poort 2 van EB, en kijken of er geen doorschakel opties geactiveerd zijn)
2. Splitter verwijderen

Dan pas bellen en wellicht vermelden dat het "inbel"script van je EB
aangepast moet worden door een technicus.

PS Zou het niet mogelijk zijn om zelf die aanpassingen te doen in je EB? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 14:52 
Site Admin

bedankt voor de aanvullende info.
het belscript zal inderdaad iets zijn wat vanuit de kpn moet worden aangepast en niet lokaal in te stellen is.

Profiel  

Berichttitel: Re: Twee Telefoons
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 22:07 

Nou nou ...... wat zijn jullie met z'n allen bofkonten.....
Lees en huiver:

Sinds begin november mijn EB ontvangen. De eerste 2 weken nog via mijn oude isdn-centrale gebeld, vervolgens overgeschakeld. Allemaal prima, totdat (zoals al vaker hier vermeldt) beide nummers overgingen als er op 1-tje gebeld werd. Wat bleek: een HP-fax (Hewlett Packard) die bij mij op tel-2 stond kon dit signaal niet aan. Tel-1 moest wel lukken, dus beide nummers omgewisseld....hoofdtelefoon zit dus nu op tel- 2 (moet je ook maar weten, dus voor diegene die het zelfde probleem hebben...... wees gered).

Het zaakje heeft goed gewerkt tot midden vorige week. Mijn hoofdtelefoonnummer werd eruit gegooid en was er niet meer op bereikbaar, mijn faxnummer (op tel-1 dus) werkte wel. Hey, dacht ik..... zal misschien toestel-probleem zijn, zal hem ff omwisselen. Maar nee, lag niet aan het toestel, dus de EB of software moet het probleem zijn. Dan maar weer de nummers op "mijn KPN" om wisselen, want ik moet toch bereikbaar zijn. Wat schetst mijn verbazing: dit lukt niet via de website. Met hulp van de servicelijn (op dat moment nog heel vriendelijk allemaal) klusje geklaard. Maar owaja...... probleem blijft bestaan...... mijn hoofdtelefoonnummer werkte nog steeds niet, ook niet op de andere poort... Ten einde raad maar weer gebeld eind vorige week.... met de boodschap "HULP GEVRAAGD".... weer het hele verhaal uitgelegd en 1 uur verder, naar de technische dienst in de 2e lijn doorverbonden...

Beloofd werd dat het probleem binnen 24 uur werd opgelost.... het probleem was bekend, en betrof een stukje software.....Pffff.... kan ik nog overheen komen.......

Echter wat schetst mijn verbazing.... maandagochtend nog nix gehoord... toch maar weer gebeld..... (weer ruim een half uur)..... ik zou teruggebeld worden, nog die zelfde dag...... Je raad het al....savonds was ik weer diegene die moest bellen ...(jawel 3/4 uur a 10 centen per stuk), zelfs tot de 3e lijn (tech-dienst) toe......Krijg ik een verbaasde medewerker, dat het probleem was opgelost en dat ze mij hebben geprobeerd te bellen om dat door te geven, maar dat ze me niet konden bereiken...... SJEE...... mijn broek zakte af.... natuurlijk konden ze me niet bereiken omdat mijn telefoon het niet deed!!!!!!..... Mijn doorgegeven GSM nummer hebben ze maar even niet opgemerkt.......Resultaat van deze hulpdienst...... we zullen alsnog de zaken rechtzetten....

Nee hoor, nog niet genoeg gehuiverd.....
48 uur later (woensdag) nog nix te bellen op mijn hoofdnummer....... maar weer gebeld (jawel, wederom ruim een half uur).... verhaal weer van voren af aan uitgelegd...... maar onze niet-vriendelijk helpdesk-medewerker wilde me niet helpen of doorverbinden..... HIJ KON ME NIET HELPEN, EN MOCHT ME NIET DOORVERBINDEN MET DE TECHNISCHE DIENST .... (en echt; ik heb altijd keurig mijn rekeningen betaald, en ben heeeeel netjes gebleven aan de telefoon)....... gevraagd of hij me dan iemand anders aan de lijn kon geven, die me wel kon helpen of te woord staan; knikkert hij zowat de hoorn er weer op.......

En daar zit ik nu, weer bijna 48 uur later, kan nog steeds niet bellen en gebeld worden op mijn hoofdtelefoonnummer (het faxnummer is bij niemand bekend als zijnde een bereikbaar nummer)..... en krijg troubles met mijn baas en omgeving (ga werkopdrachten en orders van niet geringe financiele omvang missen)..... en ben ten einde raad.....

Geen helpdesk die me kan of zelfs maar wil helpen...... emails verstuurd waarop niet gereageerd wordt....... om te janken.....

Was vol goede moed toen ik begon met IPB, maar wil nu kruipend terug naar mijn oude vertrouwde isdn-lijnen........

Wie o wie kan me helpen of heeft goede raad???????
Groet, Peer111
PS: 1 goed advies van mijn: BEGIN NIET AAN IPB VIA KPN OF PLANET

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 22:42 

peer111 schreef:
Het zaakje heeft goed gewerkt tot midden vorige week. Mijn hoofdtelefoonnummer werd eruit gegooid en was er niet meer op bereikbaar, mijn faxnummer (op tel-1 dus) werkte wel.

Enig idee wat er gebeurt is ? Kwam dit na een reset,of iets anders ?Welke firmware versie heb je ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 22:51 
Site Admin

inderdaad een triest verhaal.
kan je tijdelijk niet via mijn kpn het hoofdnummer doorschakelen naar het nummer waar de fax op zit en daar tijdelijk een telefoon aan koppelen, zodat je toch bereikbaar bent.
daarnaast zou ik dit verhaal via deze mogelijkheid kenbaar maken http://www.kpn.com/kpn/show/id=299515 of anders bellen met de nummers genoemd in dit artikel viewtopic.php?p=9618&highlight=#9618
tot slot nog even het verzoek om in het vervolg geen hoofdletters te gebruiken in bijdrages. iedereen kan lezen en zinnen in hoofdletters komt als schreeuwend over op forums.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 23:06 

Maarten schreef:
peer111 schreef:
Het zaakje heeft goed gewerkt tot midden vorige week. Mijn hoofdtelefoonnummer werd eruit gegooid en was er niet meer op bereikbaar, mijn faxnummer (op tel-1 dus) werkte wel.

Enig idee wat er gebeurt is ? Kwam dit na een reset,of iets anders ?Welke firmware versie heb je ?

Nee, dit kwam niet na een reset.... "gewoon"... opeens......

Firmware..... de standaard bij levering.... (waar kan ik die vinden?)

Groet

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 23:20 

Firmware is alleen los te downloaden voor de Speedtouch in geval van Nood.

Voor de zilverwitte Siemens box kan je hem vinden in het status menu, 1.40.9C is de nieuwste versie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 23:21 

jwagenaar schreef:
inderdaad een triest verhaal.
kan je tijdelijk niet via mijn kpn het hoofdnummer doorschakelen naar het nummer waar de fax op zit en daar tijdelijk een telefoon aan koppelen, zodat je toch bereikbaar bent.
daarnaast zou ik dit verhaal via deze mogelijkheid kenbaar maken http://www.kpn.com/kpn/show/id=299515 of anders bellen met de nummers genoemd in dit artikel viewtopic.php?p=9618&highlight=#9618
tot slot nog even het verzoek om in het vervolg geen hoofdletters te gebruiken in bijdrages. iedereen kan lezen en zinnen in hoofdletters komt als schreeuwend over op forums.

Bedank voor je reactie...... zal in t vervolg aan de hoofdletters denken....
voor de goede orde..... 0800-0505 had ik al gevonden..... ben nu alweer aan het belllen..... inmiddels al 31 minuten en nog steeds "onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld aub".....

Ik heb 4 oude nog steeds actieve nummers van de isdn overgehouden.... 2 in gebruik op de EB..... had ze al om willen wisselen, maar dat lukt niet op "mijn KPN"....... keuzemenu van nummers omwisselen werkt niet... de helpdesk heeft me eind vorige week al geholpen... en handmatig omgezet (vraag me niet hoe, maar het omzetten lukte tenminste)...... probleem blijft echter bestaan...... nu op de andere tel....

Groet, Peer

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 23:24 

wopper schreef:
Firmware is alleen los te downloaden voor de Speedtouch in geval van Nood.

Voor de zilverwitte Siemens box kan je hem vinden in het status menu, 1.40.9C is de nieuwste versie.

Yep ....het is de 1.40.9c

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 23:52 
Site Admin

ik bedoelde niet het wisselen van de telefoonpoorten, maar in voicemail/doorschakelen van mijn kpn alle inkomende gesprekken tijdelijk direct doorschakelen naar het nummer van de fax en daar een telefoon op aansluiten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 10:25 

jwagenaar schreef:
ik bedoelde niet het wisselen van de telefoonpoorten, maar in voicemail/doorschakelen van mijn kpn alle inkomende gesprekken tijdelijk direct doorschakelen naar het nummer van de fax en daar een telefoon op aansluiten.

Ik ben sprakeloos.... en :oops: me dieprood op mijn wangen....
Wat is dit kinderlijk eenvoudig...... sjee, dat ik daar zelf niet opgekomen ben....

Mijn dank = groot :D
Grtzz, Peer111

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 12:12 
Site Admin

dan :oops: is nergens voor nodig. als het goed is ben je tijdelijk weer telefonisch bereikbaar. hou ons op de hoogte van de verdere gang van zaken. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 21 dec 2006 20:18 

peer111 schreef:
Wie o wie kan me helpen of heeft goede raad???????
Groet, Peer111
PS: 1 goed advies van mijn: BEGIN NIET AAN IPB VIA KPN OF PLANET

Jawel hoor.....
de kogel is door de kerk.....
ik moet de handdoek in de ring gooien......
mijn koppie gaat hangen......
IPB bellen wordt voor mij verleden tijd......

Van de week contact gehad met KPN......
Wat bleek (hoe het kan vraag ik me nog steeds af): mijn hoofdtelefoonnummer kan niet meer geactiveerd worden.....
Een monteur gaat komen, en het hele zaakie weer terug naar isdn installeren.....
Daarna kan ik weer een nieuw pakket aanvragen.....
Maar of deze jongen zich daar nog aan gaat wagen????.....

Wellicht maar eens een nieuw topic aan wagen?
Bedankt allen..... voor de morele en psych-hulp op al mijn vragen....
Greetz, Peer

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 dec 2006 21:49 

@peer:de hamvraag die KPN maar eens zou moeten beantwoorden is waar het nou fout gaat of is gegaan en waaromen last but not least wat nu de oplossing daarvoor is.

Kan me goed voorstellen dat je niet opnieuw een drama wil beleven,dus doe eerst eens de postcode-check en kijk welke alternatieven er voor je zijn.

Bedankt voor je feedback en suc6 met je verdere afwegingen !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 21:01 

Maarten schreef:
@peer:de hamvraag die KPN maar eens zou moeten beantwoorden is waar het nou fout gaat of is gegaan en waaromen last but not least wat nu de oplossing daarvoor is.
!

Dat heb ik dus ook gevraagd aan de vriendelijke juffrouw; zij kon er echter geen antwoord op geven.... mijn telnummer was gewoon foetsie...

Het gekke is: na een verdulleseme goeie tip (deze site he... :D ), heb ik via mijn KPN mijn hoofdtelnummer direct laten doorschakelen naar mijn 2e nummer; jullie mogen raden; niente problemos...... kan nu :D op beide nummers gebeld worden..... 2 nadeeltjes.... :roll: ...... kan dus zelf niet bellen vanaf dit nummer, en mijn fax kan bij het oude ijzer....

Ben nog wel aan het wachten op de monteur; deze werd me deze week nog beloofd..... ach ja, tis kerst....... we zullen dit maar in de kerstgedachte gaan opnemen en alles relaxed tot volgende week (hoop ik) laten liggen...

Greetz @jullie allen......

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]