Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 19 jun 2025 18:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 16:17 

Heb sinds een week of vier hetzelfde probleem maar met firmware 1.38. zeg het maar???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 16:38 

Heb je dit probleem al aangekaart bij de helpdesk?
Heb jij ook een SX551 EB?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 16:42 

heb ook de SX551 EB.
heb nog geen contact gehad met helpdesk, zit er wel aan te denken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 16:47 

RWillemsen schreef:
heb ook de SX551 EB.

Je kunt alleen maar van de KPN een goede service verwachten als je bij hen duidelijk maakt wat je problemen zijn. Dus mijn advies is hen te bellen: 0800-0407.

Ik neem aan dat dit probleem alleen onstaat als je download via newsgroepen met een programma vergelijkbaar met newsbin?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 16:51 

atje schreef:
RWillemsen schreef:
heb ook de SX551 EB.

Je kunt alleen maar van de KPN een goede service verwachten als je bij hen duidelijk maakt wat je problemen zijn. Dus mijn advies is hen te bellen: 0800-0407.

Ik neem aan dat dit probleem alleen onstaat als je download via newsgroepen met een programma vergelijkbaar met newsbin?

Ja met newsbin het gekke is alleen dat ik er nooit geen last van heb gehad. Ga morgen bellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 16:54 

RWillemsen schreef:
Ja met newsbin het gekke is alleen dat ik er nooit geen last van heb gehad. Ga morgen bellen.

Dat is idd het merkwaardige,het ontstaat van de ene op de andere dag terwijl dit voorheen niet zo was.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 17:18 

Maarten schreef:
RWillemsen schreef:

Dat is idd het merkwaardige,het ontstaat van de ene op de andere dag terwijl dit voorheen niet zo was.

Probleem is opgelost.
Heb de EB 3keer achter elkaar een harde reset gegeven.
zit nog steeds op telefoon van helpdesk te wachten.hoelangggggggggg

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 20:56 

RWillemsen schreef:
Maarten schreef:
RWillemsen schreef:

Probleem is opgelost.
Heb de EB 3keer achter elkaar een harde reset gegeven.
zit nog steeds op telefoon van helpdesk te wachten.hoelangggggggggg

Wat versta je onder een harde reset. Spanning eraf of het het met een dun pennetje het reset knopje indrukken?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 22:48 

Ik heb inmiddels mijn EB met een paperclip drie maal een harde reset gegeven. Helaas, bij mij heeft dit niet geholpen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 09:30 

atje schreef:
Ik heb inmiddels mijn EB met een paperclip drie maal een harde reset gegeven. Helaas, bij mij heeft dit niet geholpen!

Vraag anders eens aan KPN of ze je op een andere server willen zetten,misschien dat het iets helpt ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 13:54 

Maarten schreef:
atje schreef:

Vraag anders eens aan KPN of ze je op een andere server willen zetten,misschien dat het iets helpt ?

Harde reset met paperclip 1e keer reseten als eb aan wil springen 2e keer harde reset 3 keer idem bij mij heeft echt geholpen succes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 18:41 

Dus je kan nu downloaden uit nieuwsgroepen en bellen zonder dat dit invloed op elkaar heeft?

Wel gek dat veel mensen dit probleem, en ik nu ook , ervaren. Het is heeeeeeel irritant. De overkant (mobiel) hoort mij prima maar ik hoor via mijn IPB lijn alleen maar geflutter. Moet je gaan vragen of ze heel langzaam praten dan kan je door het geflutter heen luisteren.

Iemand een echte oplossing?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 21:17 

Nope, heb nog geen oplossing hiervoor gevonden, ondervind het zelf ook, en gebruik als work around een traffic shaper om poort 119 te beperken.

Arjan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 09:53 
wopper schreef:
Dus je kan nu downloaden uit nieuwsgroepen en bellen zonder dat dit invloed op elkaar heeft?
Iemand een echte oplossing?

Gisteravond heb ik de Experiabox (Thomson) even netjes opgehangen in de meterkast. De portering is achter de rug, dus nu alle kabels even netjes vastgezet.

Ik had dezelfde problemen met downloaden uit nieuwsgroepen: ik verstond de andere beller niet of nauwelijks. Zelfs gewoon met internetten had ik wat problemen bleek laatst.

Gister heb ik dus de Experiabox van de stroom gehad en heb ik mijn vaste PC bedraad aangesloten. De laptop is werkt wireless. Dit was uit nood geboren omdat het ontvangst niet 100 % was op de 1e etage.

En raad eens: het stotteren van de verbinding zoals in dit forum vermeld, is over (op een enkele keer na). Ik heb dit geprobeerd terwijl ik download met 320 KB/s met een Planet Standard (3MB verbinding) vanuit een nieuwsgroep. Voorheen downloade ik wireless uit nieuwsgroepen.

Mijn vraag is dan ook: zou het wireless downloaden (en dan grote hoeveelheden uit nieuwgroepen) effect kunnen hebben op de Experiabox en dan met name op de spraakkwaliteit?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 10:10 

viss5162 schreef:
En raad eens: het stotteren van de verbinding zoals in dit forum vermeld, is over (op een enkele keer na). Ik heb dit geprobeerd terwijl ik download met 320 KB/s met een Planet Standard (3MB verbinding) vanuit een nieuwsgroep. Voorheen downloade ik wireless uit nieuwsgroepen.

Mijn vraag is dan ook: zou het wireless downloaden (en dan grote hoeveelheden uit nieuwgroepen) effect kunnen hebben op de Experiabox en dan met name op de spraakkwaliteit?

Nee het staat er los van.Het enige dat van invloed zou zijn geweest is het feit dat je de Box opnieuw hebt opgestart.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]