Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 19 jun 2025 15:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 16:21 

Ik heb sinds enkele maanden Internetplusbellen Go. Al die tijd heb ik veel gebruik gemaakt van het downloaden via de KPN-Planet nieuwsgroepen. Echter ik loop sinds kort tegen het probleem aan dat de telefoon lijn gaat stotteren zodra ik aan het downloaden ben. Ik download met Newsbin (3 lijntjes). Wie weet een oplossing voor dit probleem!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 16:53 

In newsbin de speedlimiter aanzetten zodat je bv 50KB overhoudt van je 400KB verbinding en je dus effectief met 350KB download uit de newsgroepen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 17:10 

atje schreef:
Ik heb sinds enkele maanden Internetplusbellen Go. Al die tijd heb ik veel gebruik gemaakt van het downloaden via de KPN-Planet nieuwsgroepen. Echter ik loop sinds kort tegen het probleem aan dat de telefoon lijn gaat stotteren zodra ik aan het downloaden ben. Ik download met Newsbin (3 lijntjes). Wie weet een oplossing voor dit probleem!

Kijk eens of je de downlaod priority kunt verlagen naar low of lowest zodat andere processen evt voorrang krijgen.Heb je de EB kijk dan of het wat uitmaakt als je poort 119 open zet (zou niet hoeven,maar toch)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 19:44 

Wopper, de newsbin speedlimiter aanzetten helpt helaas niet. Als ik de snelheid tot meer als de helft terug zet blijft hij nog stotteren.

Maarten, de prio kun je volgens mij in newsbin niet op low of lowest zetten. Hoe ik een poort openzet in het EB menu weet ik niet. Ik neem aan dat dit onder port triggering moet. Ik heb hier wel even mee gespeeld maar dit had geen effect!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 20:30 

atje schreef:
Hoe ik een poort openzet in het EB menu weet ik niet. Ik neem aan dat dit onder port triggering moet. Ik heb hier wel even mee gespeeld maar dit had geen effect!

Zie hier een handleiding:

viewtopic.php?t=487

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 13:12 

Maarten schreef:
atje schreef:
Hoe ik een poort openzet in het EB menu weet ik niet. Ik neem aan dat dit onder port triggering moet. Ik heb hier wel even mee gespeeld maar dit had geen effect!

Zie hier een handleiding:

viewtopic.php?t=487

Bedankt, voor de handleiding. Helaas werkt dit ook niet. Zijn er nog meer instellingen die ik in de modem kan veranderen? Of heeft het iets met m'n pc te maken.
Ik begrijp eigenlijk niet wat er veranderd is. Ik heb hier tot nu toe nooit eerder last van gehad. Instellingen in een modem zouden toch niet uit zich zelf moeten veranderen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 14:52 

Even nog wat andere informatie:Gebruik je een Dect toestel of een gewoon toestel ? (indien Dect,probeer dan eens een gewoon toestel).
Heb je veel udp verbindingen open staan ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 19:16 

Maarten schreef:
Even nog wat andere informatie:Gebruik je een Dect toestel of een gewoon toestel ? (indien Dect,probeer dan eens een gewoon toestel).
Heb je veel udp verbindingen open staan ?

Ik gebruik twee verschillende types dec phones. Deze gaan alle twee stotteren als ik ga downloaden met newsbin. Ik ben er zeker van dat het niet aan deze telefoons ligt omdat ik dit probleem anders eerder was tegen gekomen.
Als ik na het aantal active poorten kijk zie ik meestal drie remote poorten (de drie lijntjes van newsbin 119)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 19:52 

De KPN gaat volgende week de lijn doormeten in de wijk. Ze gaan er vanuit dat het niet in de PC zit en gaan kijken of het in het netwerk/server zit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 20:49 

atje schreef:
De KPN gaat volgende week de lijn doormeten in de wijk. Ze gaan er vanuit dat het niet in de PC zit en gaan kijken of het in het netwerk/server zit.

Lijkt me een goede zet,ben wel nieuwschierig naar de uitkomst.(is het ook zo dat als je geen nieuwsgroepen hebt draaien dat je dan gewoon kunt telefoneren ? Hoort de andere partij je wel gewoon vloeiend en zonder echo of ruis ? )
Misschien zou je,ik weet het klinkt raar,gewoon poort 119 (?) eens open moeten gooien en kijken wat er dan gebeurt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 20:53 

Hallo allen,

Internet en telefonie doet het, maar ik kan de hele middag/avond niet op news.kpnplanet.nl komen.

Ben ik de enige, want dan spoort er bij mij iets niet.

Groeten, Alfons

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 20:55 

alfons47 schreef:
Hallo allen,

Internet en telefonie doet het, maar ik kan de hele middag/avond niet op news.kpnplanet.nl komen.

Ben ik de enige, want dan spoort er bij mij iets niet.

Groeten, Alfons

Het kan wel,of je dus de enigste bent weet ik niet.Graag de volgende keer niet door een lopend topic posten :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 dec 2006 11:29 

Maarten schreef:
atje schreef:

Lijkt me een goede zet,ben wel nieuwschierig naar de uitkomst.(is het ook zo dat als je geen nieuwsgroepen hebt draaien dat je dan gewoon kunt telefoneren ? Hoort de andere partij je wel gewoon vloeiend en zonder echo of ruis ? )
Misschien zou je,ik weet het klinkt raar,gewoon poort 119 (?) eens open moeten gooien en kijken wat er dan gebeurt.

Maarten, als ik niet aan het downloaden ben kan ik gewoon telefoneren. Tijdens het downloaden stotterd het ontvangst van de telefoon. De andere partij hoort mij wel gewoon vloeiend en zonder echo of ruis.
Volgens de KPN zou het niet liggen aan de modem instellingen die hebben ze nagekeken en er staat volgens hun niets verkeerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 dec 2006 13:25 

Het lijkt er op dat je tijdens het downloaden met P2P prog. bijna de hele bandbreedte gebruikt. Ver minder het aantal verbindingen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 dec 2006 17:29 

@HenkW:het gaat hier niet om P2P maar om nieuwsgroepen wat via TCP/IP berkeer loopt en een minmale UDP verbinding :wink:

@atje:ik weet precies waar je het over hebt want heb namelijk sinds een week exact hetzelfde probleem terwijl dit voorheen absoluut niet aan de orde was.De andere kant hoort je prima maar jij hoort alleen maar afgebroken worden en een gesprek is niet mogelijk.Ik lees op internet meer van dits oort klachten en allemaal vanaf release 1.40 :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]