ghandi_ii schreef:
[..]In kpn heb ik zelf de hoop verloren en ik vertrouw ze niet meer. Is er een manier om ze aan te pakken bv. juridisch? Heeft er iemand hier ervaring mee?
Persoonlijk zou ik voor het volgende kiezen:
1a. helder opschrijven wat je nu van KPN wilt
1b. de schade omschrijven (bijvoorbeeld: verhoging mobiele rekening, rekeningen internetcafe, parkeerkaartjes i.v.m. bezoek internetcafe, et cetera)
2. een redelijke termijn opgeven waarbinnen het geregeld moet worden of geregeld moet zijn (let op 't verschil tussen beide)
3. telefonisch met KPN doornemen dat je punt 1 en 2 in een brief wilt formuleren en hun mening vragen (gaat dit zo werken, wat kan beter)
4. brief schrijven met daarin de punten 1 en 2 met verscherping van de uitkomst van punt 3 met aan het einde het verzoek voor een vast contactpersoon (moet een persoon zijn die het probleem goed en snel op lost) plus een overzicht van geleden schade (in geld)
Als ik in jou schoenen zou staan dan zou ik het volgende van KPN willen:
1. binnen twee week een werkende installatie InternetPlusBellen
of
2. binnen twee week volledig kostenloos terug naar de oude werkende situatie of een situatie die gelijk is aan de oude situatie
Jij hebt een periode niet kunnen bellen met je vaste toestel en je bent een particuliere klant. Laat KPN een voorstel formuleren met daarin een bedrag voor elke dag dat je niet kon bellen.
Laat aan de hand van (kopieen van) je facturen voor mobiele telefonie zien dat je meer kwijt bent in de maanden dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je vaste telefoon.
Wellicht heb je meer kosten moeten maken. Misschien ben je zelfs handel misgelopen wat je om kunt zetten in een bedrag.
Geef altijd aan dat de kosten hoger worden naarmate de oplossing op zich laat wachten. Geef ook aan dat je vertrouwen ergens ver beneden nul ligt en dat KPN nu de kans heeft te bewijzen dat ze het vertrouwen kunnen herstellen.
Blijf redelijk en zakelijk. Blijf bij je standpunten tenzij KPN je redelijk tegemoet komt.
Vraag anderen hun mening en tips over je brief. Post 'm desnoods hier, zodat je feedback krijgt van anderen. Vraag anderen om te doen alsof ze KPN zijn en jou een niet werkende installatie hebben geleverd. Wat is hun reactie? Bel anders gewoon met KPN om de situatie te bespreken. Bekijk altijd eerst of je poging levensvatbaar is (is het de energie waard, gaat 't zo lukken, heb ik de juiste afdeling te pakken?).
Succes