Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 27 jun 2025 12:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 20:13 
Offline

Geregistreerd: ma 27 nov 2006 15:53
Berichten: 31
Ik heb problemen met kpn m.b.t. het verkrijgen van de aansluiting. Dit wil nl. nog steeds niet lukken.

Achteraf hadden ze de verkeerde type eb geleverd, maar nu kan ik nog steeds niet bellen. 1 Dag kon ik wel bellen en had ik een nummer uit Rotterdam terwijl ik zelf in Maastricht woon.

Ze zijn inmiddels al een maand bezig en er zijn al diverse monteurs langsgeweest.

In kpn heb ik zelf de hoop verloren en ik vertrouw ze niet meer. Is er een manier om ze aan te pakken bv. juridisch? Heeft er iemand hier ervaring mee?

grt,

Rene Wennekes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 20:18 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
schrijf een klachtenbrief naar de KPN zou ik zeggen..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 20:25 
Offline

Geregistreerd: ma 27 nov 2006 15:53
Berichten: 31
Heb ik al 3x gedaan. Dan belt er iemand en dan zoeken ze weer iets wat ze schijnbaar niet kunnen oplossen.
Worden er weer valse beloftes gedaan en zo.
Een verhaal die geen einde kent.

Dus deze optie heeft geen zin. Ik vroeg me af of er al mensen zijn die juridische stappen hebben genomen. Ik heb gelukkig rechtsbijstand.

Overstappen naar Orange of Tele2 en zo heeft geen zin, want die 100% afhankelijk van de lijn van kpn.

Iedere keer moet je weer 3 dagen of een week of zo wachten op een monteur. Op die manier krijg ik nooit telefoon.

Rene


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 21:31 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Waar zit volgens hun dan eigenlijk het probleem resp wat is de oorzaak ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 21:36 
Offline

Geregistreerd: ma 27 nov 2006 15:53
Berichten: 31
Nou gisteravond brandde het voip ledje en kon ik bellen, maar had ik een verkeerd nummer (van iemand anders uit Rotterdam).

Vanmiddag moest ik weer resetten, toen had ik helemaal niks meer.

Het lukt ze niet met deze Experiabox (of Macadres?), dus willen ze een andere installeren. Alleen......dan moet ik weer een week wachten op een monteur die het langs brengt.

#$%&^^%@#$@

Nou, morgen ga ik naar mijn tussenpersoon waar ik de rechtsbijstand heb lopen.

Rene


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 22:18 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
Als je nu gewoon een nieuwe experiabox afwacht, en dan alle kosten gaat terug eisen die je hebt gehad aan monteurs en abbonnements kosten.
Ik ben er bijna zeker van dat KPN je dit geld namelijk gewoon terug geeft, als het probleem dus idd bij hun ligt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 22:46 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Lijkt me een duidelijk verhaal,resp als het aantoonbaar niet werkend te maken is dan kun je gewoon je kosten claimen en opzeggen,op zich is KPN daar niet onwelwillend in.Op een rechtszaak zit niemand te wachten !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 23:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Zeer waarschijnlijk heb je niet de Experiabox gekregen die KPN dacht dat je zou krijgen. Hierdoor staat in de administratie een ander MAC adres van je EB. Zonder dit nummer kan men ook niet op afstand inloggen e.d. en daarom had je ook een verkeerd telefoonnummer toen je kon bellen. Het mac adres is het unieke indentificatie nummer van de EB. Hiermee herkent de DHCP server van KPN wie zich aanmeld en ontvangt de EB je IP nummer. Ik ben er bijna zeker van dat als je de nieuwe EB ontvangen heb dat het werkt. Men had ook het mac adres op kunnen vragen in de EB maar niet alle monteurs weten hoe je dit moet doen. Jammer, had een hoop ellende bespaard!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 00:02 
Offline

Geregistreerd: ma 27 nov 2006 15:53
Berichten: 31
Weet ik, de laatste monteur had 3 verschillende eb's uitgeprobeerd.

Ze vroegen ook laatst aan de telefoon (mobiel dus) om het mac adres wat aan de onderzijde stond door te geven, -gedaan dus - maar nog kregen ze het niet rond.

Toch erg.

Het enige pluspunt dat via kpn mijn mailservr wel weer beide kanten op werkt.

Probleem bij kpn is gewoon; teveel afdelingen, de verkeerde mensen op de verkeerde plaats, slecht communicatie. M.a.w. een systeem dat hoogst nodig eens op de schop moet.
En bij dit soort problemen (die familie uit Rotterdam gaf ook al aan dat hun zoon al maanden problemen had), dat ze bij Primafoon en andere nog steeds die paketten blijven verkopen terwijl ze de problemen niet eens de baas kunnen. Kunnen ze beter een verkoop-stop houden.

Rene


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 00:41 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
ghandi_ii schreef:
terwijl ze de problemen niet eens de baas kunnen. Kunnen ze beter een verkoop-stop houden.

Rene


Het zou vanuit technisch oogpunt wellicht beter zijn maar commercieel gezien zal dit niet gaan zeker niet met de kabelbedrijven in hun nek,de investeringen in glasvezel en ga zo maar door,maw er moet geld binnen komen oa door dit produkt,en vergeet niet dat zeg 80 % of meer van de aansluitingen gewoon goed gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 12:30 
Offline

Geregistreerd: ma 25 sep 2006 16:30
Berichten: 7
ghandi_ii schreef:
[..]In kpn heb ik zelf de hoop verloren en ik vertrouw ze niet meer. Is er een manier om ze aan te pakken bv. juridisch? Heeft er iemand hier ervaring mee?


Persoonlijk zou ik voor het volgende kiezen:

1a. helder opschrijven wat je nu van KPN wilt

1b. de schade omschrijven (bijvoorbeeld: verhoging mobiele rekening, rekeningen internetcafe, parkeerkaartjes i.v.m. bezoek internetcafe, et cetera)

2. een redelijke termijn opgeven waarbinnen het geregeld moet worden of geregeld moet zijn (let op 't verschil tussen beide)

3. telefonisch met KPN doornemen dat je punt 1 en 2 in een brief wilt formuleren en hun mening vragen (gaat dit zo werken, wat kan beter)

4. brief schrijven met daarin de punten 1 en 2 met verscherping van de uitkomst van punt 3 met aan het einde het verzoek voor een vast contactpersoon (moet een persoon zijn die het probleem goed en snel op lost) plus een overzicht van geleden schade (in geld)

Als ik in jou schoenen zou staan dan zou ik het volgende van KPN willen:

1. binnen twee week een werkende installatie InternetPlusBellen

of

2. binnen twee week volledig kostenloos terug naar de oude werkende situatie of een situatie die gelijk is aan de oude situatie

Jij hebt een periode niet kunnen bellen met je vaste toestel en je bent een particuliere klant. Laat KPN een voorstel formuleren met daarin een bedrag voor elke dag dat je niet kon bellen.

Laat aan de hand van (kopieen van) je facturen voor mobiele telefonie zien dat je meer kwijt bent in de maanden dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je vaste telefoon.

Wellicht heb je meer kosten moeten maken. Misschien ben je zelfs handel misgelopen wat je om kunt zetten in een bedrag.

Geef altijd aan dat de kosten hoger worden naarmate de oplossing op zich laat wachten. Geef ook aan dat je vertrouwen ergens ver beneden nul ligt en dat KPN nu de kans heeft te bewijzen dat ze het vertrouwen kunnen herstellen.

Blijf redelijk en zakelijk. Blijf bij je standpunten tenzij KPN je redelijk tegemoet komt.

Vraag anderen hun mening en tips over je brief. Post 'm desnoods hier, zodat je feedback krijgt van anderen. Vraag anderen om te doen alsof ze KPN zijn en jou een niet werkende installatie hebben geleverd. Wat is hun reactie? Bel anders gewoon met KPN om de situatie te bespreken. Bekijk altijd eerst of je poging levensvatbaar is (is het de energie waard, gaat 't zo lukken, heb ik de juiste afdeling te pakken?).

Succes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 13:05 
Offline

Geregistreerd: ma 27 nov 2006 15:53
Berichten: 31
Ik heb net een brief naar Arag (Rechtbijstand) op de post gedaan.

Inmiddels heeft er net iemand van kpn opgebeld met de mededeling dat ze het probleem niet kunnen oplossen. Het ligt niet aan de box en ook niet met de verbinding. M.a.w ze weten het zelf niet meer.
Ze hebben het probleem doorgestuurd naar de specialisten afdeling. Alleen daar heb ik geen vertrouwen meer in.

De medewerkers zou er in ieder geval voor zorgen dat ik tot en met Januari niets hoefde te betalen.......hoi :(

Ik raad in ieder geval iedereen aan die nog over een conventionele aansluiting beschikt om NIET over te stappen naar ipb. Voor die paar euro voordeel heb je alleen maar ellende. En ik bedoel dus ook niet over te stappen naar welke provider dan ook. Gewoon gescheiden houden die hap.

Hiervoor zat ik bij @Home en in de laatste 2 weken van mijn proeftijd hadden ze mijn telefoonnummer gewoon aan een rijschool-houder gegeven. En ik kon opeens niet meer bellen.

Rene

----------
Arag
Postbus 230
3830 AE Leusden


Maastricht, 30 November 2006


Betreft: Problemen met het realiseren van telefoonaansluiting KPN.


Geachte heer/mevrouw,


Ik heb een tijdje geleden het produkt “internet plus bellen” van KPN aangevraagd en op 26 Oktober zou de aansluiting gereed moeten zijn. Echter door veelvuldige administratieve of menselijke fouten van KPN heb ik nog steeds geen telefoon en pas sinds enkele dagen internet. Klachten worden niet juist afgehandeld. Geleverde apparatuur bleek niet het juiste type te zijn voor de aansluiting. Als er werd beloofd om terug te bellen, werd dit regelmatig niet gedaan en moest ik zelf actie ondernemen. Ook heb ik inmiddels twee klachtbrieven naar kpn gestuurd.

Er is regelmatig een monteur langs geweest, maar het probleem werd nooit opgelost. Slechts beloftes dat ik werd terug gebeld en hier werd zelfs een aantal keren niet aan voldaan.

Nu is meer dan een maand later nog steeds niks bereikt en ik heb het idee dat er geen vooruitgang in is en dat de KPN niet in staat is om technische problemen goed af te handelen.

Alhoewel ik erg zuinig met mijn pre-paid telefoon omga, ben ik reeds meer dan honderd euro beltegoed kwijt aan gesprekken en vertoont mijn mobiele telefoon steeds meer storingen om zorgeloos te kunnen bellen. Ik heb wel inmiddels een schadevergoeding van 84,95 euro ontvangen na de eerste klachtbrief.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is dat Arag een brief kan sturen naar de verantwoordelijke van kpn om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen of eventueel een alternatief om te kunnen bellen, zoals bv. het regelen van een conventionele analoge aansluiting.


Met vriendelijke groet,


Rene


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 13:13 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
bouke schreef:
Vraag anderen hun mening en tips over je brief. Post 'm desnoods hier, zodat je feedback krijgt van anderen.


Op zich een prima idee maar doe dat dan svp naar de persoonlijke mailboxen en plaats evt je brief als die uiteindelijk de deur uit is gegaan zodat we hier niet een discussie krijgen hoe de brief er volgens die of die uit moet komen te zien ook al is dat wel belangerijk.

Dus begrijp het niet verkeerd :!: :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 13:18 
Offline

Geregistreerd: ma 27 nov 2006 15:53
Berichten: 31
Maarten schreef:
bouke schreef:
Vraag anderen hun mening en tips over je brief. Post 'm desnoods hier, zodat je feedback krijgt van anderen.


Op zich een prima idee maar doe dat dan svp naar de persoonlijke mailboxen en plaats evt je brief als die uiteindelijk de deur uit is gegaan zodat we hier niet een discussie krijgen hoe de brief er volgens die of die uit moet komen te zien ook al is dat wel belangerijk.

Dus begrijp het niet verkeerd :!: :wink:


Je hebt gelijk, en toevallig was dat al zo na mijn post, dus discussie over brief heeft hierbij geen enkele zin. Het is al de deur uit.

Rene


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 14:03 
Offline

Geregistreerd: do 06 jul 2006 18:02
Berichten: 66
Ik heb ook zeer veel problemen met internetplusbellen en heb inmiddels een goede "deal" met KPN gesloten in verband met de "wanprestatie" van KPN. Geen rechtsbijstand nodig gehad hoor, gewoon zelf onderhandelen en bij de juiste persoon aankloppen. Het komt neer op een reeele financiele compensatie die is ontvangen (creditering abonnementsgeld) en verder een gratis monteur en de bevestiging dat als het probleem mocht aanhouden ik zonder probleem over kan stappen op mijn oude (en prima werkend) abonnement. Ik ben met deze regeling content al had ik natuurlijk liever gehad dat internetplusbellen/experiabox direct goed had gewerkt. Succes!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling