Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 25 jun 2025 21:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 18:27 

Hallo: Mijn probleem is dat ik niet meer kan uitzenden met Winamp via de shoutcast server. Kan mij iemand de instellingen geven die in de EB aangepast dienen te worden
Ik heb een netwerk met 3 PC-s, welke bekabeld zijn aangesloten op de EB, ieder apart op de ingangspoort. Dus 3 van de 4 zijn bezet op de EB
Met computer 1, (de snelste) 8) wil ik uitzenden.. MvrG Henk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 20:25 

Je hebt wel de juiste poorten geopend en geen firewall meer actief :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 09:46 

De firewall van de EB, en ook die van Windows XP staan open. dat met die poorten daar zit nou het probleem.Ik weet niet hoe ik er verder mee moet. Kan wel alles wel gaan veranderen maar dat schiet op het laatst toch niet op.Kun je een startpunt aan geven, waar ik het eerste mee moet beginnen om te EB-router te configureren, statisch IP-adres etc
Dank je..Henk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 10:04 

Als het goed is moet je in de EB de juiste poorten openen voor het streamen standaart zijn dat de poorten 8000 en 8001, tenzij je andere poorten opgeeft in de configuratie van shoutcast.

De poorten kan je openen door in te loggen op je EB (http://192.168.2.1) vervolgens op het tabblad advanced settings te klikken dan op het kopje internet. Dan opent zich een schuifmapje daar staat Address translation (NAT) tussen. daarmoet je op klikken. dan opend zich weer een schuifmapje met drie mogelijkheden dan moet je port forwarding hebben. In de bovenste regel kan je de poorten laten openzetten door poorten je ip van je pc in te voeren.

Denk er wel om bij het verbreken van het contact met de EB vervalt de ip ook. Dus als je dan weer opniuew verbind zou het kunnen zijn dat je een ander ip voor je pc hebt, waardoor je shoutcast weer een ERROR aan kan geven. Maar de ip van je pc kan je vast laten zetten.

Mvg,
Martijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 14:49 

hallo: martijn, Ik heb de snelste PC een statish IP-adres gegeven en wel met het nr. 192.168.2.60 heb opnieuw opgestart en het internet was ok . Dus wanneer ik nu afsluit op deze computer en weer opstart dan gaat het data verkeer altijd over dit IP-nummer. Ik wil via 192.168.2.60 uitzenden.
Je hebt gelijk shoutcast gaat over prt 8000 en 8001.. wordt vervolgd.
Nu nog de EB configureren, en dan moet het lukken...wordt mijn adres dan, wat ik aan de luisteraars, wil geven 192.168.2.60:8000 wanneer ik begin met uitzenden, zodat ze mijn muziek kunnen horen?
Of wordt het mijn eigen IP-adres wat ik van planet heb gekregen 84.458.XXX.X:8000 ?
Henk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 14:52 

dat wordt je exteren ip adres wat je van planet hebt gekregen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 14:53 
Site Admin

de vrijheid genomen je extern ipnummer enigzins onzichtbaar te maken.
voor de werking zal de buitenwereld inderdaad gebruik maken van je extern ipnummer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2006 11:34 

Bedankt voor het onzichtbaar maken van mijn IP-nr, het lukt nog steeds niet met het uitzenden met Winamp. Heb via een radiotool de volgende mededeling op mijn scherm gekregen. MvG henk :?:

84.87.***.***:8000 is Closed

Reason Given: Connection refused
More about this error: This essentially means that the port is open to the internet but has no services associated with it. There is no firewall protection on this port.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2006 12:04 
Site Admin

activeer tijdelijk Exposed Host (in het kopje NAT). hiermee worden alle poorten doorgestuurd naar dat vaste ipnummer.
nogmaals tijdelijk om te zien of het werkend te krijgen is. mocht dit het geval zijn, is het een kwestie van zoeken naar de te open poorten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]