Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 05 mei 2025 18:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 18:42 

vankooten schreef:
de bijbehorende link is een "dode" link btw.

Dat klopt ja, die link doet het niet. Maar met een WHOIS site kun je uitdokteren waar het genoemde ip ongeveer vandaan komt. Meestal heeft het te maken met download programma's. Maar bij mij heeft Battlefield 2 er bijv. last van. Alles gaat goed, tot ik daad werkelijk kan gaan spelen.
Dan is er ineens een connection error.
Wat bij mij helpt is de attack detection op een lager niveau zetten.

Verder schreef je ergens dat je middelmatig download. Dat doe ik ook, met uTorrent 1.6 bijv. Heb een 6000/768 verbinding. Met downloaden gebruik ik maar 100/50. Dat is niet veel toch? Maar ik heb wel in de 80 verbindingen met deze en gene over de hele globe om alles binnen te halen en ik heb een dikke 1400 NAT entries...

Heb het naatje van de kous nog niet helemaal gevonden wat wat betekent en wat de beste instellingen zijn...

Good hunting ...

MrBim

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 19:36 

eigenlijk weet ik niet wat "middelmatig" is of wat veel of weinig downloaden is.
Voor dat antwoord zou ik bij mijn provider (planet) moeten zijn.
Ik weet ook niet of ik binnen de zg fair use val.
edonkey loopt "gewoon" met nu 100 verbindingen en 1500 sources.
Ooit liep het wel eens met 300 down en 20 up (ik heb een 3000 down en 512 up abo) maar meestal is het 40 D en 20 U.
Ik heb het idee dat ik flink "geknepen" wordt.
De man van de HD van KPN was in ieder geval diep onder de indruk, terwijl ik vond dat er niet veel bizonders gebeurde, nogmaals, bij mijn oude abo adsl van planet ook met 3000D en 512U waren er nooit problemen terwijl edonkey daar op 200 verbindingen stond.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 19:53 

hoe gaan de zaken inmiddels bij crazyduth???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 12:25 

Nog steeds geen email gekregen van mn EB. Hieronder een plaatje van mn uitgaande verbindingen. Gebruik wel een MVPS Host file.

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 14:38 

@vankooten:adhv de alert e-mails kun je dus zien hoeveel verzoeken er bij de EB binnen komen en daar kunnen ook veel UDP contacten bijzitten.
Met name bij P2P programma's kun je met bepaalde softwareprogramma's zien welke poorten open staan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 17:15 

ok, maar moet dat voor de EB dan een reden zijn om op tilt te slaan??
Voordat de EB binnen kwam stond er een speedtouch uit de primafoonwinkel, waarop twee computers aangesloten waren en waarmee deze twee computers ook nog eens met elkaar in verbinding stonden (wat ik nu met geen mogelijkheid meer voor elkaar krijg).
Op beide comp worden online spellen gespeeld, waarbij "ze" elkaar nog bijpraten via skype of teamspeak en de donkey loopt.
Voorheen ging dit prima en nu is het knudde.
Ik probeer te begrijpen waarom dit is en of het beter kan worden door het toepassen van instellingen of door het desnoods zelf aanschaffen van een Thomson (als dat inderdaad de oplossing zou zijn)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 08:51 

vankooten schreef:
ok, maar moet dat voor de EB dan een reden zijn om op tilt te slaan??
Voordat de EB binnen kwam stond er een speedtouch uit de primafoonwinkel, waarop twee computers aangesloten waren en waarmee deze twee computers ook nog eens met elkaar in verbinding stonden (wat ik nu met geen mogelijkheid meer voor elkaar krijg).
Op beide comp worden online spellen gespeeld, waarbij "ze" elkaar nog bijpraten via skype of teamspeak en de donkey loopt.
Voorheen ging dit prima en nu is het knudde.
Ik probeer te begrijpen waarom dit is en of het beter kan worden door het toepassen van instellingen of door het desnoods zelf aanschaffen van een Thomson (als dat inderdaad de oplossing zou zijn)

Het blijkt dat Spype erg veel bandbreedte gebruikt, en als je dan een laag abo hebt kan je het wel vergeten bij ge EB.
Ik zelf zit bij HetNet met het grootste abo daar, en loop ook op moeilijkheden als toevallig Skype aanstaan met een webcam, dan kan je verder bijna niets meer doen op het internet, en dat ligt dan waarschijnlijk aan een te lage up-load snelheid wat bij het abo zit.
Bij het i.p.b heeft HetNet wel de download verhoogt maar de upload gehalveerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 08:57 

vankooten schreef:

Zelf een Thomson SpeedTouch 780 aanschaffen zal niet werken. Er moet speciale KPN firmware inzitten en het modem moet met WAN MAC adres bekend zijn bij de KPN servers. Je kan KPN vragen of ze i.v.m. problemen de Siemens om kunnen ruilen voor een SpeedTouch.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 10:33 

Begrijp ik nu dat een 3 mb downstream en 512 kb upstream een laag abo is???
In alle reclame wordt mij verteld dat ik hiermee onbeperkt kan bellen en razendsnel en onbeperkt kan downloaden.
Alles in een, maar dan voor een lagere prijs.
Langzaam aan krijg ik het idee dat ik uiteindelijk een hoge prijs betaal voor het overstappen van adsl naar ipb.
Wat voorheen wel probleemloos ging gaat nu absoluut niet meer of in zeer beperkte mate.

Klein moraal verhaaltje:
Een man koopt een mooi nieuw pak (vergelijk IPB van planet=kpn)
Na enkele dagen komt hij erachter dat de linkermouw iets korter is en gaat terug naar de winkel.
Daar wordt hem verteld dat hij iets voorover moet gaan staan en de rechterschouder iets moet laten hangen.
Inderdaad zijn de mouwen nu even lang.
Eenmaal terug op straat ziet hij dat door de veranderde houding nu een broekspijp wat korter is, dus terug naar de winkel.
Nu moet hij zijn heupen iets kantelen.
Weer terug op straat hoort hij achter zich een kind tegen de moeder zeggen:"kijk eens mama wat die man ongelukkig loopt",waarop de moeder zeg:"dat kan wel zijn, maar hij heeft wel een vreselijk mooi pak aan".

Men haalt de nieuwste technologie in huis, maar door allerlei beperkingen is het voorlopig absoluut niet geod.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 15:02 

met het lite abo van kpn kan je voor gewoon downloaden (en dat is dus niet uploaden) en telefoneren prima uit de voeten. zelf ben ik overgestapt van adsl-go naar ipb-lite. zowel de download als de upload snelheid is voor mij hiermee verdubbeld. dus die halvering snap ik niet helemaal.

kortom, de reclame van kpn klopt gewoon. er wordt niet vermeld dat je probleemloos kan vpn-en, online gamen, muziek uitwisselen en video-chatten tegelijk.

het enige waar je kpn op kan aanspreken is dat de beloofde snelheden niet geleverd worden, maar dat kan je zelf testen. verder is epb (wellicht door het gepruts met de firmware) niet echt een 100% functionerend apparaat.

in het algemeen, als je twee voorzieningen gaat combineren ga je er nooit op vooruit (bellen en internet over adsl combineren in dit geval). bovendien is de situatie veel kwetsbaarder. gezien de lagere kosten, heb ik dat geaccepteerd. gelukkig heb ik er nog geen spijt van (dus ook geen problemen gehad).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 15:33 
Site Admin

ter aanvulling op de laatste bijdrage. de meeste discussies over de kwaliteit/mogelijkheden van de eb zijn terug te voeren naar het gebruik. leveranciers adverteren over de mogelijkheden van internetten + bellen. ook op dit forum wordt steeds meer gesproken over voipcalls, online gamen, vpn-en, muziek uitwisselen en video-chatten.
hierdoor ontstaat een verschil in intepretatie over de mogelijkheden van dit soort abonnementen en het woord internetten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 15:56 

vankooten schreef:
Begrijp ik nu dat een 3 mb downstream en 512 kb upstream een laag abo is???

Nee absoluut niet.Er spelen 2 zaken een rol namelijk:

1.De EB blijkt in de praktijk gevoeliger te zijn voor oa P2P programma's icm VOIP dan men wellicht had gedacht.
2.VOIP is nog steeds een betrekkelijk nieuwe techniek die op deze manier richting volwassenheid moet gaan groeien.
3.De EB werkt bij de een zonder een probleem,bij de nader is het niks anders dan ellende.Helaass is daar niet alrijd een verklaring voor.

Verder blijkt dat de meeste leveranciers op dit gecombineerde gebied herkenbare problemen hebben wat op zich niet een dooddoener mag zijn maar het is nou eenmaal zo.Het lost je problemen niet op maar is wel het kader waarbinnen een aantal zaken gebeuren.Wil hier absoluut geen last van hebben dan zul je wellicht in overwging moeten nemen om op een later tijdstip opnieuw deze gecombineerde techniek te gaan gebruiken.

Verder is je anekdote wel "grappig" :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 19:49 

blij met de genuanceerde reacties.
Ik wil m'n uiterste best doen om eea te begrijpen en mee te helpen tot het tot volwassen worden van de EB.
Ik hoop dat jullie wel goed kunnen begrijpen dat ik wel door de reclame meegenomen wordt, mede om mijn eigen maandlasten aan de lagere kant te houden.

Eerst inbellen via een 14k modem.
Daarna ISDN om en te kunnen bellen en te kunnen internetten.
Daarna (wegens de torenhoge telefoonrekening) over op de plaatselijke kabel.
Vervolgens (de kinderen worden groot en krijgen verkering, bij voorkeur ver weg) wegens de nog steeds hoge telefoonrekening overgestapt op "onetel".
Vervolgens (na een telefonische smeekbede) terug naar KPN.
Daarna over op adsl van "planet", ook KPN.
En nu dan IPB, waar eigenlijk in de toekomst ook nog eens MINE bij zou moeten komen, want dat digitale kastje van de kabelaar stelt niet veel voor.
KPN en PLANET beloven veel, maar uiteindelijk is het minder en daar betaal ik toch maar mooi 54,00 eurootjes per maand voor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006 22:52 

is er overigens uberhaubt een manier om er achter te komen of een internetverbinding voor p2p programma's "geknepen" wordt??
Sinds het laatste gesprek met de 2e lijns medewerker van de HD van KPN loopt edonkey voor geen meter meer.
Er waren dagen dat 'ie uren achter elkaar met 300kb/s liep.
Andere dagen varieerend van 80 tot 150, maar nu komt het nooit hoger dan 40 en meestal is het tussen de 20 en 30.
IK weet dat ik afhankelijk ben van andere gebruikers, maar dit is wel erg verdacht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006 23:36 

Het zal niet zo zijn dat er een link is tussen je gesprek met de HD en deze snelheid !
Doe eens een snelheidstest op BBned en neem dan de 100 MB variant en kijk waar je op uit komt.
Kan best zijn dat je NAT tabel is volgelopen en dat er teveel verbindingen open hebben gestaan.Kijk anders eens met netstat -a of je ook aparte dingen ziet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]