Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 16:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 14:49 

Beste mannen,

Ik wil toch nog even voor alle zekerheid een aantal dingen doornemen, want ik vraag mijzelf wel eens af, waarom heb ik dit nu weer, misschien ligt het toch wel aan mij.

Goed, hier dan in detail bepaalde aandachtspunten:
- vanuit de ISRA-1 een bijgeleverde kabel van KPN aangesloten (A1-rood/B1-blauw). Deze kabel gaat direct naar de LIJN van de splitter.
- MODEM splitter poort middels een 4 aderige (KPN ADSL kabel uit Primafoon winkel) kabel naar de EB met een lengte van rond 10-12 meter, welke aangesloten is op de ADSL EB poort.
- EB TEL1 poort gekoppeld aan analoog telefoontoestel.
Alle andere zaken omtrent de NT1 en ISDN zijn hetzelfde gebleven als voorheen, wel natuurlijk middels de nieuwe geleverde ISDN splitter.

Voor die, die wellicht zeggen dat de ADSL kabel vanuit de meterkast te lang is, heb ik bovenstaande configuratie ook getest met de EB naast/in de meterkast. Hierbij heb ik tussen de splitter MODEM poort en EB ADSL poort de meegeleverde 4 aderige kabel geinstalleerd.

Het resultaat kun je wellicht een beetje proeven, hetzelfde!

Een storingsdienst medewerker gaf nog aan dat de kabel tussen de splitter MODEM en EB ADSL wel UTP CAT 5 8 aderig moet zijn. Aangegeven dat ik het hiermee niet eens was omdat de gebruikte stekkers voor deze kabel RJ11 zijn en niet meer dan 4 pennen bevatten. Ik gaf aan dat een RJ45 stekker wel 8 draden aankan omdat het 8 pennen heeft.

Goed, om een lang verhaal kort te maken, aangaande die specifieke zaken die ik hierboven heb aangegeven, klopt dit?
Als dit zo is, dan hoef ik in ieder gevsal niet aan mijzelf te twijfelen dat ik misschien toch iets fout gedaan heb.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

P.s. ik ga eerdaags weer wat rommelen met Wifi en laat zeker van mij horen als ik er niet uitkom.

Met vriendelijke groet,
Angelique van Campen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 15:18 

Maarten schreef:
Marcel schreef:
Helaas zijn er onlangs veel functies afgenomen bij de 2e lijns helpdesk. Je moet nu afwachten wanneer de 3e lijns jouw probleem behandeld.

Enig idee waarom dit is ?

Geen flauw idee, maar ik heb zelf de ervaring dat er bij 2e lijns mensen zitten die voorheen 1e lijns waren. Vaak weten ze niet wat ze moeten doen, als ik dan aangeef wat ze moeten doen gaan ze eerst overleggen met de supervisor. Vervolgens wordt er een ticket aangemaakt, terwijl voorheen de 2e lijns direct het probleem kon oplossen.

Misschien kan een helpdesk medewerker van KPN uitleggen waarom dit veranderd is de laatste maanden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 15:25 

Angelique.v.Campen schreef:
Een storingsdienst medewerker gaf nog aan dat de kabel tussen de splitter MODEM en EB ADSL wel UTP CAT 5 8 aderig moet zijn. Aangegeven dat ik het hiermee niet eens was omdat de gebruikte stekkers voor deze kabel RJ11 zijn en niet meer dan 4 pennen bevatten. Ik gaf aan dat een RJ45 stekker wel 8 draden aankan omdat het 8 pennen heeft.

Je hebt ook 4-aderig CAT5 UTP kabel, zit ook in het pakket. Bij de Siemens EB het grijze ronde kabeltje en bij de SpeedTouch EB het zwarte ronde kabeltje. Je kan ook 8-aderig UTP of standaard KPN norm88 kabel aansluiten m.b.v. de 2 aansluitdoosjes en de witte aansluitsnoertjes die bij het pakket geleverd zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 15:53 

Marcel schreef:
Je hebt ook 4-aderig CAT5 UTP kabel, zit ook in het pakket. Bij de Siemens EB het grijze ronde kabeltje en bij de SpeedTouch EB het zwarte ronde kabeltje. Je kan ook 8-aderig UTP of standaard KPN norm88 kabel aansluiten m.b.v. de 2 aansluitdoosjes en de witte aansluitsnoertjes die bij het pakket geleverd zijn.

Marcel, zijn die witte aansluitsnoertjes die met die RJ11 stekkertjes?

Met vriendelijke groet,
Angelique van Campen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 16:15 

Ja, dat klopt. Er zitten 3 van die witte aansluitsnoertjes in het pakket.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 17:13 

Marcel schreef:
Ja, dat klopt. Er zitten 3 van die witte aansluitsnoertjes in het pakket.

Marcel, sorry als het dom overkomt, maar als ik het verhaal dan goed begrijp dan kun je ook beginnen en eindigen met een witte 2 aderige kabel, met daartussen in een 8 aderige kabel.

Wat ik dan niet begrijp of voor zin het heeft, want het uiteindelijke signaal begint en eindigt met een 2 aderige kabeltje. De overige 6 aders die in het middenstuk zitten, doen dan toch niets? Die kun je wel inwendig aansluiten in de doosjes, maar hebben toch geen functie of mis ik iets.

Nogmaals, hier heb ik niet veel verstand van, maar ik probeer mij wel een beeld te vormen van wat jij aangeeft.

Met vriendelijke groet,
Angelique van Campen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 17:27 

Van de 8-aderige kabel gebruik je maar 2 aders de andere 6 sluit je dus niet aan. Je moet wel 1 getwiste aderpaar gebruiken, dus een witte ader en een gekleurde ader. Het gaat erom dat de 2 aders getwist zijn als je een lange kabel gebruikt om verliezen(storingen) tegen te gaan. De witte kabeltjes zijn niet getwist, maar door de korte lengte maakt dit niet uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 17:41 

Dank je Marcel,

Het geheel is nu duidelijk.
Dan weet ik in ieder geval dat zoals ik het thuis heb liggen, geen problemen mag geven omtrent het niet brandende VoIP lampje.

Klopte overigens mijn verhaal (blauwe tekst) van vandaag 13:49 wel?

Wellicht ga ik vanavond of morgen maar weer eens bellen met de KPN storingsdienst. Voor mij is het eigenlijk veel belangrijker dat Planet het IPB abonnement later laat ingaan dan de geldende regels want anders heb ik weer een strijd te voeren tegen Golith.

Met vriendelijke groet,
Angelique van Campen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 18:30 

Angelique.v.Campen schreef:
Klopte overigens mijn verhaal (blauwe tekst) van vandaag 13:49 wel?

Ja hoor, dat klopt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 07:28 

Nou, jullie zullen het niet geloven, het werkt allemaal, inclusief het VoIP lampje.

Gistermiddag eerst maar Planet getracht te bereiken via twee wegen maar dit was een drama, dus toen maar KPN Storingsdienst geprobeerd om aan te horen of zij al meer weten.

Het verhaal wederom uitgelegd en ik werd zowaar doorgeschakeld naar de 2e lijns.
Deze persoon aangegeven wat er aan de hand is, hoe lang het inmiddels al duurt en dat ik wellicht met mijn IPB abonnemen bij Planet in de problemen kom.

Als eerste bleek dat er nog geen acount was aangemaakt. Nu weet ik wel wat een account is, maar hoe dit nu kan of in welke vorm hij dit bedoelde, dat weet ik niet. Na mij aangehoord te hebben, zou hij 5 minuten later terug bellen om nog wat na te vragen. Dit gebeurde ook, de EB moest ik een harde reset geven en binnen een uur zou het VoIP lampje moeten branden.
Inderdaad, op het moment dat het begon te branden, belde hij gelijk op. Direct de VRS-call gedaan, dus nu maar geduldig het porteren afwachten.

Al maakt de KPN ook wel slippers, ik kan nu echt niets anders zeggen - nadat ik de KPN storingsdienst diverse malen heb gesproken - er heel tevreden over ben. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Concreet, VRS-call en VOIP lampje - zaak gesloten -

In ieder geval, zover bedankt omtrent ieders advies of ondersteuning.

Met vriendelijke groet,
Angelique

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]