Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 23 jun 2025 00:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2006 19:48 

mijn_naam schreef:
Corvector schreef:
Wellicht heeft het niet met je EB of je telefoon te maken. Ik zit zelf eerder aan de SIP server te denken waarmee je belt (dat is een soort van wijkcentrale, maar dan voor VoIP). Het gebeurt vaker dat mensen zomaar problemen krijgen en dat een "verhuizing" van server nog wel eens wonderen kan verrichten. Maar de 2elijn zal je op dit gebiedt verder helpen en een oplossing geven.

@maarten
Je kan idd om een nieuwe modem vragen, maar deze krijgt een IPB'er alleen als er een probleem gevonden is in de modem. En als je een monteur wilt, dan moet je er wel voor betalen.

Dat lijkt mij een zeer aannemelijke verklaring. Aan je hardware kan het niet liggen. Zo snel gaat die niet kapot. Echter, alle providers (TV, telefoon of i'net) hebben grote problemen als het aantal abonnementen toeneemt. Ze kunnen het gewoon niet aan, en investeren pas in centrales, servers etc. als ze weer geld hebben.

De moden is niet kapot maar kan niet zo veel connectie te gelijk aan die is het hele euvel. Het nieuwe modem heeft hier geen problemen mee

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 17:01 

Ik heb hetzelfde probleem maar ik heb op verzoek nu een Speedtouch gekregen. Vanavond aansluiten en bellen maar ;-)
Let u know.....

Maar uit de verhalen haal ik dat het echt met DECT te maken heeft.
Een andere user op het forum had een vaste telefoon aangesloten en had daarna geen problemen meer... maarja ik wil DECT gebruiken !!!!!
Moet toch gewoon werken??

MiC

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 18:58 

MiC schreef:
maarja ik wil DECT gebruiken !!!!!

MiC

Heb je al gekeken in de lijst van goedgekeurde Dect toestellen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 22:13 

Ja, gewoon een Philips apparaat met 4 toestellen. Niets bijzonders.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 23:17 

MiC schreef:
Ik heb hetzelfde probleem maar ik heb op verzoek nu een Speedtouch gekregen. Vanavond aansluiten en bellen maar ;-)
Let u know.....

Maar uit de verhalen haal ik dat het echt met DECT te maken heeft.
Een andere user op het forum had een vaste telefoon aangesloten en had daarna geen problemen meer... maarja ik wil DECT gebruiken !!!!!

MiC

Ik ben beniewd van jouw bevindingen met de speedtouch.
Hou ons op de hoogte

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 23:53 

Vanavond aangesloten, in de eerste instantie internetten niet mogelijk maar na een software verbreek van de dsl en weer een connect kon ik internetten maar niet bellen. KPN daarna gesproken maar was heel druk, bleek na 1 uur de 2e lijns een storing te hebben in het systeem waardoor de instellingen niet geladen konden worden :( balen Siemens maar weer aangesloten zodat ik wel verder kon. Schijnbaar moet bij nieuwe apparatuur het MAC adres opnieuw ingelezen worden bij KPN. Ik moet wel zeggen dat de Alcatel Speetouch er wel tof uitziet qua menu. Je kan zelfs een telefoonboek raadplegen en zeggen BEL. Spontaan rinkelt je telefoon en heb je connectie. Ook de 10 laatste gesprekken bekijken etc. Alleen jammer dat je niet van je LAN de IP reeks kan opgeven en subnetmask. Die staat fixed op 10.0.0.x en de tweede op 192.168.1.x Maarja ik gebruik hier toch intern DHCP dus wat maakt het uit. Morgen maar weer aansluiten en weer bellen, rond etenstijd is het niet druk, aldus KPN.

MiC

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 00:01 

Klopt, 2e lijns moet een aantal dingen wijzigen omdat de SpeedTouch EB van een andere platform gebruikt maakt dan de Siemens EB.

Dus de oude IPB verbinding moet eerst software matig verwijderd worden, dan kan je de SpeedTouch EB aanmelden. Met etenstijd wordt het avondeten bedoeld, tussen 18.00 en 19.00 uur. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 22:34 

MiC schreef:
Vanavond aangesloten, in de eerste instantie internetten niet mogelijk maar na een software verbreek van de dsl en weer een connect kon ik internetten maar niet bellen. KPN daarna gesproken maar was heel druk, bleek na 1 uur de 2e lijns een storing te hebben in het systeem waardoor de instellingen niet geladen konden worden :( balen Siemens maar weer aangesloten zodat ik wel verder kon. Schijnbaar moet bij nieuwe apparatuur het MAC adres opnieuw ingelezen worden bij KPN. Ik moet wel zeggen dat de Alcatel Speetouch er wel tof uitziet qua menu. Je kan zelfs een telefoonboek raadplegen en zeggen BEL. Spontaan rinkelt je telefoon en heb je connectie. Ook de 10 laatste gesprekken bekijken etc. Alleen jammer dat je niet van je LAN de IP reeks kan opgeven en subnetmask. Die staat fixed op 10.0.0.x en de tweede op 192.168.1.x Maarja ik gebruik hier toch intern DHCP dus wat maakt het uit. Morgen maar weer aansluiten en weer bellen, rond etenstijd is het niet druk, aldus KPN.

MiC

Wat heb je moeten doen om de nieuwe box te krijgen.
Ik probeer hemel en aarde te bewegen maar tot op heden nog geen nieuwe speedtouch

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]