Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 24 jun 2025 13:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 nov 2006 21:03 

Sinds een korte tijd heb ik IPB van planet.
nu ben ik er achter gekomen dat ik niet kan bellen via een andere provider naar het buitenland.
toen ik me aansloot bij planet was ik hiervan niet op de hoogte, nu heb ik dus een groot probleem aangezien ik regelmatig naar het buitenland moet bellen.

verder ben ik ook helemaal niet tevreden met planet, veel storing, telefoon die vaak niet werkt.

ook bijv. mijn vader hij heeft net als ik nu zo'n anderhalve maand IPB van planet en tot op de dag van vandaag heeft hij nog steeds niet alle spullen inhuis, zoals de WPA sleutel.

het heeft 3 weken geduurt voordat hij eindelijk internet had, kpn had een verkeerde poort opengezet.
dus 5 uur later bellen heb je dan eindelijk internet maar nog steeds geen WPA sleutel.

2 weken geleden heeft hij voor de zoveelste keer gebeld met planet voor de wpa sleutel, na heel veel moeite heeft hij de WPA sleutel via de telefoon gekregen, met zeer grote uitzondering.
De brief met de WPA sleutel komt meteen naar u toe???
tot op de dag van vandaag nogsteeds geen brief.

kortom ik ben vanplan om per direct op te stappen bij planet.

of hebben jullie mischien een andere oplossing?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 nov 2006 21:11 
Site Admin

volgens mij hebben je over 2 zaken: 1 de aansluiting van je vader waar de levering van de wpa sleutel wel heel lang op zich laat wachten. 2 je eigen aansluiting waarbij je nu konkludeert dat je niet via een andere provider naar het buitenland kan bellen.
het opzeggen van jouw abonnement zal denk ik pas aan het eind van het contract kan (dus na 1 jaar). het produkt ipb zelf functioneert goed.
wat je precies wil met het abonnement van je vader is niet duidelijk; doorgaan of ook beeindigen.

voor het bellen naar het buitenland kan skype wellicht een oplossing zijn. de andere partij zal dan ook over een internettoegang moeten beschikken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 20:29 

eerste post van me, dus ik spring er gelijk in als KPN medewerker.....

Ik kreeg een soortgelijke klant aan de lijn vandaag, die kon niet naar Irak bellen met zijn IPB aansluiting (KPN in dit geval)
Het is een bekend probleem bij KPN / Planet. Het probleem ligt ook in de systemen in het buitenland kennelijk.

Royce

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 21:39 
Site Admin

royce75 schreef:
eerste post van me, dus ik spring er gelijk in als KPN medewerker.....

Ik kreeg een soortgelijke klant aan de lijn vandaag, die kon niet naar Irak bellen met zijn IPB aansluiting (KPN in dit geval)
Het is een bekend probleem bij KPN / Planet. Het probleem ligt ook in de systemen in het buitenland kennelijk.

Royce

van een kpn-er verwachten we toch wat meer duidelijkheid.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 00:10 

ok, ik zal een poging doen om duidelijker te zijn :lol:

Op het vastenet heeft KPN het monopolie. Daarom moet KPN andere operators toegang geven. bv tele2. IPB valt hier niet onder dus hoeft KPN hier geen toegang te geven aan andere operators. Bij UPC kan je volgens mij ook niet bellen met Tele2. Zie je dit ergens staan in de advertenties van UPC? Een optie is om een skype account te nemen en via skype naar het buitenland te bellen. Kan ook naar vaste nummers maar dan moet je wel eerst beltegoed via je creditcard kopen.

Dan het Irak geval. Is iets heel anders. Waarschijnlijk zal dit ook via het vastenet ook niet lukken. IPB en Vast gebruiken hetzelfde netwerk naar het buitenland.

En de WPA-key. Deze kan je zelf instellen in de ExperiaBox of via "telefoon instellingen" via het internet. OK, niet netjes dat de brief niet verzonden is!

En als laatste het abonnement. Daar zit je idd een jaar aan vast. Staat ook in de voorwaarden die je kan downloaden vanaf de site van KPN (en Planet en Hetnet)

Ehhhh, duidelijk genoeg ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 00:44 
Site Admin

bedankt voor de reaktie, maar .... een reaktie van flappie terwijl ik aan royce75 een reaktie vroeg :?: of hebben we het nu te maken met 1 en dezelfde persoon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 11:51 

jwagenaar schreef:
bedankt voor de reaktie, maar .... een reaktie van flappie terwijl ik aan royce75 een reaktie vroeg :?: of hebben we het nu te maken met 1 en dezelfde persoon.

Nee, is niet dezelfde persoon maar wel beiden KPNers :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 22:45 

Tja, beide KPN'ers, en hij heeft gelijk dus.! Hij heeft de woorden uit mijn mond gehaald.
Ik kom nog uit de oude tijd toen het bellen een soort 'hacker' aangelegenheid was. Super analoog dus..

Je kon via de satelliet gratis bellen naar verschillende nummers over de hele wereld. Details vertel ik niet, maar het was mogelijk om IN de satelliet te blijven hangen en ZELF een land uit te kiezen...tja..

Tegenwoordig is het digitaal en dan komen er ook andere zaken bij kijken. Irak hebben ze echt nog schakelkasten, en die zijn 200% analoog :)

Ik vraag de storingsdienst maandag wel eens hierover.....:)
Royce

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 23:13 

royce75 schreef:
Je kon via de satelliet gratis bellen naar verschillende nummers over de hele wereld. Details vertel ik niet, maar het was mogelijk om IN de satelliet te blijven hangen en ZELF een land uit te kiezen...tja..Royce

Lang leve de C4. Ook ik vertel verder niets hihi.
:lol:
(had trouwens niets met satellieten te maken maar met ......, laat maar hihi :D )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 11:46 
Site Admin

knp-ers kunnen we de bijdrages wel professioneel houden. meldingen van dat en dit maar niets kunnen zeggen ... is geen bijdrage aan een forum en zeker niet dit :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 14:23 

Nou nou, wij zijn hier niet in "functie" hoor dus geen enkele reden om het "profecioneel" te houden. Proberen mensen te helpen met IBP, zover we kunnen dan.

Waar even over gesproken werd kan niet meer dus is ook niet nodig om uitgebreid te vertellen hoe men vroeger, gratis, internationaal kon bellen. Als je het wil weten dan kan ik het wel in een pm aan je vertellen maar het werkt toch niet meer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 14:43 
Site Admin

dat je hier niet in functie prima, maar profileer je dan ook niet zo.
de mensen zijn niet geholpen met losse opmerkingen over dingen en daar dan niet verder op ingaan. professionaliteit heeft in dit geval te maken met een serieuze bijdrage leveren en er geen babbelbox van kpn-ers van te maken. voor dit laatste zullen intern genoeg mogelijkheden zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 14:59 

Naar mijn idee leveren we zeer regelmatig een serieuze bijdrage en moet een geintje zo nu en dan kunnen. Dit board wordt absoluut niet gebruikt als babbelbox en vind dit ook een erg overdreven reactie!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 15:03 
Site Admin

laten we het hier maar bij laten. en voor alle duidelijkheid ook hier houden we van een geintje 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 15:16 

Goed idee :P

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]