Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 jun 2025 20:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Newbie vragen
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 02:16 

Hi,

Als eerste, ik heb de zoekfunctie gebruikt en een hoop gevonden maar niet exact wat ik zocht. Mochten mijn vragen toch al behandeld zijn, excuses en graag een linkje naar de betreffende topics.

Sinds een paar maanden gebruik ik IPB via Planet. Vanaf die tijd krijg ik regelmatig klachten dat ik niet telefonisch te bereiken ben. Het probleem doet zich niet altijd voor. Wat kan dit zijn?

Ik heb hier gelezen dat de splitter wel eens de oorzaak is van dit soort problemen. Die splitter zit er nog tussen. Als ik die er tussenuit haal, welke verbinding laat in intact en welke laat ik vervallen? Er zijn nu immers twee verbindingen tussen splitter en experiabox.

Ik kan de experiabox normaal benaderen en instellingen wijzigen. Ik kan echter niet vinden waar ik de naam van het draadloze netwerk kan wijzigen. Iemand tips?

Tenslotte ligt de draadloze verbinding tussen laptop en experiabox er regelmatig uit. Waarschijnlijk ligt dit probleem aan de laptopzijde msar toch; iemand een idee?

Alvast bedankt,

Paul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 10:24 

Praten we over een analoge verbinding of isdn ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 14:22 

Sorry,

analoog.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 14:56 
Site Admin

- splitter. indien alles goed werkt, hoef de splitter niet perse verwijderd te worden. in jouw geval is het in ieder geval wel te proberen. sluit de de kabel onderzijde splitter aan op adsl van de eb. line wordt niet meer gebruikt.
- de naam van de eb is te wijzigen in de webinterface onder advanced settings, wireless netwerk en dan ssid.
- draadloze verbinding laptop. probeer eens het kanaal van de eb vast te zitten (erover staan voldoende topics in dit forum) en maak gebruik van software wirelesss netwerkadapter en schakel service windows zero configuration uit (ook hierover staan voldoende topics op dit forum). mocht dit laatste niet lukken, vermeldt hier dan eens het merk en type van de adapter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 15:13 

2350 schreef:
Sorry,

analoog.

Omtrent het verwijderen van de splitter gaan verschillende halen de ronde maar hij heeft op zich na portering geen functie meer dus je kunt hem het beste verwijderen (onlangs ook nog eens bevestigd door een tweedelijns HD medewerker)
Simpel gezegd heb je een grijs snoer met stekker in je EB zitten in adsl,deze sluit je nu direct aan op je Isra-punt waar je waarschijnlijk een telefoonaansluiting heb zitten ?

Verder nog de vraag of je met een Dect telefoon belt of dat je met een vast toestel aan het bellen belt ? Gebruik je ook P2P programma's ?
Mocht je alleen met Dect bellen,dan zou ik willen voorstellen dat je eerste eens met een niet Dect toestel gaat bellen.

Mbt je laptop werk je met de Siemens Adapter of met de interne daardloze netwerkkaart en indien ja van welk merk is deze ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 16:21 

WOW! Heleboel vragen en tips. Ik ga er wat mee doen en kom er later op terug. Eerst die splitter er eens tussenuit halen.

Bedankt alvast,

Paul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 16:43 

Goed,

De splitter is er tussenuit, de netwerknaam veranderd. Dat zijn al twee vragen opgelost.

Het kanaal van de EB had ik al eens van automatisch naar vast kanaal (6 in mijn geval) gezet, toen ik de problemen ontdekte. Windows zero configuration staat ook al langer uit.

Die software wirelesss (met 3 s-en?)adapter moet ik eens naar kijken. Geen idee wat ik gebruik. Standaard spul in ieder geval.

Ik bel zowel dect als analoog en ik gebruik P2P programma's maar die staan normaal gesproken helemaal uit, dus ook niet op de achtergrond te draaien.

Op de laptop gebruik ik de interne kaart. Weet zo ff niet welk merk/type erin zit maar ik kan die Siemens adapter er wel eens een poosje aanhangen. Kijken wat er gebeurt.......
Mijn laptop is overigens een één maand oude Acer Aspire 1652 WLMi, mocht dat iets toevoegen.

Paul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 19:08 

2350 schreef:

Op de laptop gebruik ik de interne kaart. Weet zo ff niet welk merk/type erin zit maar ik kan die Siemens adapter er wel eens een poosje aanhangen. Kijken wat er gebeurt.......
Mijn laptop is overigens een één maand oude Acer Aspire 1652 WLMi, mocht dat iets toevoegen.

Paul

Kijk anders even onder apparaatbeheer en dan zul je vast wel de naam van de interne kaart kunnen zien staan of anders op de Acer-site.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 18:17 

Intel PRO/wireless 2200BG Network Connection

Paul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 19:55 

Gebruik zelf ook de 1652 WLMi in combinatie met de Intel PRO/wireless 2200BG Network Connection. Op de website van Acer is de laatste versie van de driver 9.0.1.9. Stond al op deze laptop bij aanschaf.

Probeer eens de draadloze netwerk kaart van de laptop op een vast IP adres te zetten in de range van de Experiabox, en tevens DNS in te vullen. Hier staat windows zero configuration trouwens aan.

Aanvulling, waar staat de Experiabox ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 20:30 
Site Admin

werk zelf ook met acer. kijk hier eens voor de laatste driver: http://downloadfinder.intel.com/scripts ... 7&lang=eng

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 19:21 

Ik ga weer aan de slag.........

Thanks!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]