Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 jun 2025 22:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 19:52 
Offline

Geregistreerd: za 21 okt 2006 16:03
Berichten: 17
Woonplaats: Ter Aar
Ik heb internetplusbellen vanaf december 2005.
Tot eind mei 2006 werkte alles prima. Echter vanaf mei / juni heb ik het probleem van het verbroken worden tijdens gesprekken, soms na 30 seconden al en soms na enkele of tientallen minuten.
Met de helpdesk alles gecontroleerd, experiabox gereset, maar probleem blijft bestaan. Het maakt overigens niet uit of de computer aanstaat of niet. Ik heb op aanraden van KPN een nieuwe telefoon geprobeerd (ook draadloos)om uit te sluiten dat mijn draadloze set OK! is, maar loste niets op. Ik heb vanavond 21-10-2006 de klacht wederom aan de KPN voorgelegd. Ik word binnen 20 werkdagen teruggebeld.
Ik kan zelf nog 1 dingetje proberen en dat is een telefoon met draadverbinding gebruiken en kijken of dat iets uitmaakt.

Heeft iemand ander ervaring met deze klacht gehad en deze kunnen verhelpen.

Groeten Hans


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 21:49 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Is er een struktuur in te ontdekken ? Heb je het ook als je gebruik maakt van een vaste telefoon dus niet dect ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2006 12:37 
Offline

Geregistreerd: za 21 okt 2006 16:03
Berichten: 17
Woonplaats: Ter Aar
Ik heb vanmorgen een vaste (geen dect) toestel aangesloten, direkt op de lijn 1 uitgang. de kiestoon klonk OK. Echter als ik een telefoonnr ga intoetsen, komt er een enorm storende ruis op de lijn waar niet mee te bellen is. Ik heb dus niet uitgeprobeerd of de verbinding wel intakt blijft.

Ik kan niet bedenken wat ik nu zelf nog kan proberen, nu maar hopen dat de KPN service snel contact zal opnemen.
Tenzij iemand een soortgelijke ervaring met een oplossing heeft.

Groeten Hans


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2006 17:48 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
is de splitter nog aanwezig; zo ja, verwijder deze dan eens en probeer dan weer telefonie.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2006 23:51 
Offline

Geregistreerd: za 21 okt 2006 16:03
Berichten: 17
Woonplaats: Ter Aar
De splitter is verwijderd eind december 2005, tot eind mei 2006 heeft IPB goed gewerkt (zoals eerder beschreven).

Maar bedankt voor de reactie.
Mvgr, Hans


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 10:18 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Hans Verkerk schreef:
Ik heb vanmorgen een vaste (geen dect) toestel aangesloten, direkt op de lijn 1 uitgang. de kiestoon klonk OK. Echter als ik een telefoonnr ga intoetsen, komt er een enorm storende ruis op de lijn waar niet mee te bellen is. Ik heb dus niet uitgeprobeerd of de verbinding wel intakt blijft.

Ik kan niet bedenken wat ik nu zelf nog kan proberen, nu maar hopen dat de KPN service snel contact zal opnemen.
Tenzij iemand een soortgelijke ervaring met een oplossing heeft.

Groeten Hans


Laat de tweedelijns anders eens je voip gedeelte opnieuw installeren en vraag een lijnmeting aan zodat je zeker weet dat het niet in het traject buiten je huis zit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 12:07 
Offline

Geregistreerd: za 21 okt 2006 16:03
Berichten: 17
Woonplaats: Ter Aar
Citaat:
Laat de tweedelijns anders eens je voip gedeelte opnieuw installeren en vraag een lijnmeting aan zodat je zeker weet dat het niet in het traject buiten je huis zit.

Zodra ik gebeldword met de tweedelijns zal ik hierom vragen.

Hedenmorgen nogmaals met de storingsdienst gebeld en doorgegeven dat de vaste telefoon ook niet werkte.
Ik kreeg als laatste mogelijkheid op om zelf nog te proberen: de telefoonlijn 1 in de instellingen te veranderen naar tel2.
Dat heb ik via mijn kpn geprobeerd, maar daar kan ik alleen het telefoonnummer van lijn 1 veranderen.
Lijn 2 instellen kan via dat menu niet eens.

Ik denk dat de kpn niet langer met sugesties aan moet komen, maar mij een nieuwe experiabox moet geven.

Ik denk niet dat dit een absurde eis van mij is, vanaf mei 2006 ben ik bezig en heb van alles geprobeerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 12:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Gezien je historie lijkt me dat geen overbodige luxe.Vraag dan of ze dat deze week via een monteur kunnen regelen en laat ze anders eens de nieuwe Speedtouch 780 als vervanger installeren om te kijken of het dan wel goed gaat !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 01:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 sep 2006 09:05
Berichten: 25
Wellicht heeft het niet met je EB of je telefoon te maken. Ik zit zelf eerder aan de SIP server te denken waarmee je belt (dat is een soort van wijkcentrale, maar dan voor VoIP). Het gebeurt vaker dat mensen zomaar problemen krijgen en dat een "verhuizing" van server nog wel eens wonderen kan verrichten. Maar de 2elijn zal je op dit gebiedt verder helpen en een oplossing geven.

@maarten
Je kan idd om een nieuwe modem vragen, maar deze krijgt een IPB'er alleen als er een probleem gevonden is in de modem. En als je een monteur wilt, dan moet je er wel voor betalen.

_________________
KPN MPHD


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 07:36 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@Corvector:Eens en lijkt me logisch want anders zou idereen misschien willen gaan switchen.Aan de andere kant neem ik aan dat de HD ook deze optie overwogen heeft maar wellicht is het een eye-opener ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 10:08 
Offline

Geregistreerd: za 21 okt 2006 16:03
Berichten: 17
Woonplaats: Ter Aar
Bedankt voor al de mogenlijke oplossingen, 2e lijn heeft nog niet gebeld.
Ik zal de opties doorspreken.

Laat nog wel even weten wat de uitkomst/afloop is geworden.

Mvgr,
Hans


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 13:34 
Offline

Geregistreerd: za 21 okt 2006 20:51
Berichten: 8
Hier hetzelfde probleem, omdat ik gezegt heb dat ik wel torrents gebruik gaan ze niet meer verder kijken.
Echter ik heb express al de connecties laag staan. Maar dit heeft geen effect. Ik heb nu een klachtenbrief moeten maken en deze opgestuurd naar klantreactie. Hier in de vraag gesteld waarom het internetplusbellen heet als je dit niet tegelijkertijd kunt doen.

En tevens gevraagd of ik de speedtouch uit kan proberen. Brief is nu een paar dagen de deur uit. Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg. Floris


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006 20:22 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
kapteij1 schreef:
En tevens gevraagd of ik de speedtouch uit kan proberen. Brief is nu een paar dagen de deur uit. Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg. Floris
De SpeedTouch heeft in ieder geval veel minder last van torrents programma's. Zal nog enkele weken duren voordat hij geleverd wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006 20:45 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
kapteij1 schreef:
En tevens gevraagd of ik de speedtouch uit kan proberen. Brief is nu een paar dagen de deur uit.
Mvg. Floris


Ik denk dat ze hier niet aan gaan beginnen want waar leg je dan de grens (hoor ik ze al hardop denken)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2006 13:27 
Offline

Geregistreerd: do 26 okt 2006 12:37
Berichten: 5
Corvector schreef:
Wellicht heeft het niet met je EB of je telefoon te maken. Ik zit zelf eerder aan de SIP server te denken waarmee je belt (dat is een soort van wijkcentrale, maar dan voor VoIP). Het gebeurt vaker dat mensen zomaar problemen krijgen en dat een "verhuizing" van server nog wel eens wonderen kan verrichten. Maar de 2elijn zal je op dit gebiedt verder helpen en een oplossing geven.

@maarten
Je kan idd om een nieuwe modem vragen, maar deze krijgt een IPB'er alleen als er een probleem gevonden is in de modem. En als je een monteur wilt, dan moet je er wel voor betalen.

Dat lijkt mij een zeer aannemelijke verklaring. Aan je hardware kan het niet liggen. Zo snel gaat die niet kapot. Echter, alle providers (TV, telefoon of i'net) hebben grote problemen als het aantal abonnementen toeneemt. Ze kunnen het gewoon niet aan, en investeren pas in centrales, servers etc. als ze weer geld hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling