Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 19 jun 2025 19:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2006 14:00 

Goedemiddag,

Aangezien de helpdesk van KPN wist te vermelden dat de EB ook aangesloten kon worden wanneer je een Mac met OS9 hebt, hebben we de EB besteld en inmiddels ontvangen. Wij zijn gebruikers van Hetnet en hebben tot nu toe een Speedtouch modem gebruikt voor Instap Surfen.
Dit modem kon niet draadloos op de Mac juist omdat we OS9 draaien, maar met een kabel ertussen werkt het prima.
Dit geldt dan ook voor de EB, kabel ertussen.
De kabels aanleggen is dan ook het probleem niet, maar de hele installatiehandleiding bij de EB is gespitst op Windows. Vorige keer bij het Speedtouch modem was dat ook zo, maar toen wist de helpdesk van Hetnet ons stap voor stap door de installatie te loodsen, met ip-adressen en WPA-PSK, toegangspoort-adressen, servernamen en andere zaken waar ik zelf niet zo in thuis ben.
Maar dan ook echt stap voor stap, in de zin van 'ga naar regelpaneel x', 'open vervolgens Internet Explorer', 'tik in de adresbalk 10.0.0.130' etc.
Dus na ontvangst van de EB gebeld met Helpdesk Hetnet, met het idee van dat kunnen ze nog een keer voor me regelen, hetzij telefonisch of hetzij via het opsturen van een handleiding.

Maar dat mag dus niet meer, ze mogen alleen nog ondersteuning bieden als voldaan is aan de systeemeisen, en een Mac heeft geen windows dus daar houdt het al op.
Hadden ze dat gezegd toen ik vroeg of een EB aangesloten kon worden op de Mac had ik wel 2x nagedacht over het overstappen maar zeuren heeft dan weinig zin. De mdw gaf wel dit forum op als redmiddel, dus hier mijn concrete vraag:
Wie kan mij helpen aan een stappenplan wat betreft de installatie van de EB op de Mac met OS9?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2006 15:04 

Op deze site onder de kop draadloos staat een stukje over het bedraad aansluiten van een Mac Os X.

''Verbind de Mac met de ExperiaBox met een UTP ethernetkabel......" etc etc

Staat er bij uw versie OS 9 onder het apple menu misschien een soort gelijk menu bijv: Regelpanelen (controlpanels) TCP/IP.

http://www.macmiep.nl/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2006 15:05 

Kijk een op deze site:

http://www.macmiep.nl/

Als je dan bij zoeken Experiabox intikt krijg je twee opties.Misschien kom je daarmee verder ?

Succes.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]