Ik had gisteren en vandaag flinke problemen met mijn internetverbinding. Die viel steeds weg met mijn draadloze Experiabox.
Ik bedraad proberen, zelfde gedonder.
Ik vandaag Planet bellen...... Forget it... telefoonverbinding werd net zo vaak verbroken als de internetverbinding.
****zucht****
Ik mobiel bellen...(€€€€€'s)
Het blijkt een bekend probleem te zijn...
Oorzaak: Peer to Peer programma's (Kazaa, Bittorrent (Utorrent in mijn geval), Direct Connect, etc etc)
Reden: deze programma maken heel veel verbindingen aan die de Experiabox niet kan verwerken en dus crashed.
Oplossing: Siemens is bezig met een firmware update en ze hopen dit in december te kunnen uitrollen.
Tijdelijke oplossing: in je Peer to Peer programma de aantal verbindingen terugschroeven naar 200.
Aangezien dit nog niet kenbaar is gemaakt door Planet (wat binnenkort wel gebeurd, volgens de helpdesk medewerker) hoop ik dat dit voor anderen een nuttige POST is.
ps: de helpdesk medewerker gaat mij 1 maand abonnements kosten terugstorten ter compensatie van de gemaakt belkosten. Hij moest alleen nog goedkeuring hebben van hoger hand. (duurt wel 2 maandjes) Thanx!!!!!