Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 20 jun 2025 18:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

De Porterings Poll luid: wil je een beetje rompeslomp of liever pas IPB als ik geporteerd ben?
liever meteen goedkoop kunnen uitbellen, eerst activeren, dubbele rekening, en dan de splitter verwijderen 6%  6%  [ 1 ]
Ik wil liever gewoon het pakket krijgen als ik geporteerd ben, dan hoef ik niet te activeren en met een splitter aan te sluiten en dubble rekeningen te betalen. Dan maar liever even via vaste net bellen. (die paar cent meer) 18%  18%  [ 3 ]
Maakt mij niet helemaal niet uit... zolang het allemaal maar werkt 76%  76%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 17
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 00:40 
Site Admin

een zeer wijze uitspraak! helaas moeten constateren dat deze collega's de laatste tijd niet meer aanwezig zijn :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 00:44 
Site Admin

Dominion schreef:
wat die medewerkers betreft, ik zou daar niet al te snel een oordeel over vellen. er zit ook een zeer groot kwalitatief verschil tussen de meeste klanten! :evil:

op zich klopt dit, ware het niet dat de klant moeten betalen voor telefonische ondersteuning en dus wel een bepaalde kwaliteit mag verwachten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 00:53 

jwagenaar schreef:
Dominion schreef:
wat die medewerkers betreft, ik zou daar niet al te snel een oordeel over vellen. er zit ook een zeer groot kwalitatief verschil tussen de meeste klanten! :evil:

op zich klopt dit, ware het niet dat de klant moeten betalen voor telefonische ondersteuning en dus wel een bepaalde kwaliteit mag verwachten.

najah... je moet ervan uit gaan dat de 'slechtste' helpdesk-medewerker die je aan de lijn krijgt, nog steeds geslaagd is voor de toetsen en examens, en dus ook wel weet van de zaak heeft. er zijn gewoon een aantal medewerkers die er al veel langer werken, en naast het bellen ook veel extra werkzaamheden verrichten, zoalsi ik zelf. die mensen weten nou eenmaal wat meer dan de 'bulk'. geniet ervan als je ze spreekt, vraag ze het hemd van het lijf, en klaag niet als je anderen aan de lijn krijgt die wat minder van de hoed en de rand weten. ook zij weten nog heel wat meer van IPB dan de klant! :)

jwagenaar schreef:
een zeer wijze uitspraak! helaas moeten constateren dat deze collega's de laatste tijd niet meer aanwezig zijn :cry:

ach jah, naar wat ik gelezen heb van deze 3 mensen..... MR. IPB vind ik nogal een blaat-aap, die nogal naast zijn schoenen liep. sowieso, dit forum is niet om de interne procesvoering van KPN nou eens haarfijn te gaan bespreken, daar hebben we intern genoeg middelen voor. klanten gaan spammen met interne namen voor afdelingen, applicaties etc etc etc schieten we hier niks mee op. de reguliere klantingangen bieden genoeg mogelijkheden om met genoeg capabele medewerkers in contact te komen ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 01:20 

Kijk eindelijk iemand die een stuk genuanceerder is van KPN. Applaus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 08:39 

Wellicht heeft eea daarom ook invloed gehad op het plotselinge vertrek ?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 13:07 

Maarten schreef:
Wellicht heeft eea daarom ook invloed gehad op het plotselinge vertrek ?!

voor zover ik weet niet, ik heb er inter althans niets over vernomen. ik zou niet kunnen zeggen waarom zij weg zijn gegaan, wellicht vonden ze het niet meer 'leuk en spannend'. dat ze spanning zochten was ook wel een beetje te zien aan de manier van posten, dat puberale competitieve gedoe....

anyway, om op het onderwerp van de portering terug te komen: KPN houdt een periode van ongeveer 7 dagen aan voor de overzetting van het teleoonnummer(s) van het oude netwerk (PSTN of ISDN) naar het nieuwe VOIP-platform. In deze periode heeft de klant de twee systemen naast elkaar draaien, het oude systeem verzorgt het inkomende telefoonverkeer en het nieuwe systeem verzorgt het uitgaande telefonieverkeer. Zie hier ook de noodzaak van de splitter, deze moet nog voor de eerste 5 à 10 dagen het oude signaal splitsen van het nieuwe, omdat de klant dus anders geen inkomend telefonieverkeer heeft.

De portering wordt in gang gezet doordat de klant de zogeheten VRS-call pleegt, waarbij VRS staat voor het Voice Response Systeem, ofwel het bandje wat je aan de lijn krijgt. Het nummer van de VRS call is voor KPN en Planet 1369, voor HetNet 1368 en voor Slim 1365. Doordat de klant de call pleegt, worden er intern bij KPN een aantal processen in werking gezet die de portering starten. De VRS-call dient altijd gepleegd te worden vanaf een telefoon die is aangesloten op een werkende Experiabox op Tel1.

Na ongeveer 7 dagen valt de oude lijn (PSTN of ISDN) weg, en belt de klant volledig over het VOIP-platform. Het proces kan helaas niet versneld worden, op last van de OPTA. De OPTA stelt dat als het proces sneller loopt, er sprake is van oneerlijke concurrentie. Alas, KPN kan het proces verder dus ook niet versnellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 22:49 

Corvector schreef:
Even voor de duidelijkheid:
Zodra een IPB (inc. Surfen en bellen) klant een pakket thuis krijgt, is deze al geporteerd (wat overigens gewoon inhoudt dat je lijn gereed gemaakt is voor het digitale signaal). Daarna moet je dus je happy call maken waardoor jij het systeem aangeeft dat je klaar bent om volledig geporteerd te worden.
Het gevolg hiervan is dat je volledig je signaal omgezet wordt naar digitaal.

Wat een onzin. Als je pakket binnen is, dan is het ADSL signaal op de lijn erbij gezet. Als je al adsl van een KPN merk had, is er niets gebeurd. Tevens is je account op het IPB platform aangemaakt. Wanneer je de code intoets wordt het porterings proces gestart. Dit houd in dat in de centrale nummer-database van KPN je nummer wordt voorzien van een routeringsnummer. Dit geeft aan dat je niet meer gebruik maakt van de KPN telefoon centrale. Daarna wordt er in de telefooncentrale de "porteringsvlag" op je nummer gezet. Door deze "vlag" worden gesprekken naar je nummer omgeleid naar het IPB platform. Je nummer blijft altijd in de KPN centrale bekend.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 okt 2006 15:40 

Genoeg zover,bij deze gaat het topic op slot :!:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]