Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 20 jun 2025 19:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

De Porterings Poll luid: wil je een beetje rompeslomp of liever pas IPB als ik geporteerd ben?
liever meteen goedkoop kunnen uitbellen, eerst activeren, dubbele rekening, en dan de splitter verwijderen 6%  6%  [ 1 ]
Ik wil liever gewoon het pakket krijgen als ik geporteerd ben, dan hoef ik niet te activeren en met een splitter aan te sluiten en dubble rekeningen te betalen. Dan maar liever even via vaste net bellen. (die paar cent meer) 18%  18%  [ 3 ]
Maakt mij niet helemaal niet uit... zolang het allemaal maar werkt 76%  76%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 17
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2006 23:13 

MR. IPB schreef:
Totdat de portering gereed is wordt men gebeld via het vaste net. De VRS-call (1369) is alleen om dit proces op te starten.
Bellen gaat (via de EB) altijd digitaal.

Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar het is mij toch echt geleerd dat wanneer men een pakket van IPB thuis krijgt, al in de porteringsfase zit. Na 1369 wordt pas aangegeven dat de klant klaar is om volledig digitaal omgezet te worden.
Vraag anders maar aan je tapper of vraag het maar op het interne forum.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 04:29 

Corvector schreef:
MR. IPB schreef:
Totdat de portering gereed is wordt men gebeld via het vaste net. De VRS-call (1369) is alleen om dit proces op te starten.
Bellen gaat (via de EB) altijd digitaal.

Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar het is mij toch echt geleerd dat wanneer men een pakket van IPB thuis krijgt, al in de porteringsfase zit. Na 1369 wordt pas aangegeven dat de klant klaar is om volledig digitaal omgezet te worden.

dat ligt er net aan wat je verstaat onder de portering, de administratieve basis voor voip is natuurlijk al gelegd wanneer het pakket geleverd wordt en het toevoegen van het telefoon nummer aan het voip platform is ook al gedaan

dus het ligt er net wat je er onder verstaat, als je de portering letterlijk gaat nemen is het alleen het aanpassen van de intake en uitvoer van het telefonie verkeer dus is dit een heel klein onderdeel van een groter process

maar laten we de mieren hier met rust en een beetje gezelligheid tussen al het IPB proberen te houden :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 04:34 

Corvector schreef:

Je hebt dus het zelfde vermoeden als ik dat MR. IPB actief is binnen kpn (check zijn formele antwoorden) maar aan hetgeen wat hij te melden heeft denk ik niet dat dit een 1e lijns medewerker is

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 12:20 
Site Admin

hierbij verzoek ons wat meer te concentreren op de inhoud van de vragen en opmerkingen. het trachten beoordelen van de (on)deskundigheid van andere leden van het forum lijkt mij niet een taak van een forum en dus ook niet dit forum.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 12:53 

jwagenaar schreef:
hierbij verzoek ons wat meer te concentreren op de inhoud van de vragen en opmerkingen. het trachten beoordelen van de (on)deskundigheid van andere leden van het forum lijkt mij niet een taak van een forum en dus ook niet dit forum.

Ja, sorry. Maar het gene wat mij een beetje frustreerde is dat verkeerde intel weer doorgespeeld wordt naar andere IPB klanten. Waardoor de helpdesk vanzelf wel weer een klant aan de lijn krijgt die wij mogen gaan uitleggen dat iets niet zo is.
Maar als ik iets zie wat volgens mij niet klopt, dan challenge ik dat wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 12:59 
Site Admin

dat is ook precies waar ik bang voor ben. door opmerkingen en zeer uitdagende namen worden de leden/klanten wellicht op het verkeerde been gezet. dit zal dan inderdaad ook weer consequenties hebben voor de helpdesk.
blijft heel moeilijk om aan de hand van de antwoorden en namen van leden de juiste verteller te filteren. vandaar mijn oproep naar iedereen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 18:19 

Citaat:
De opleiding bij KPN voor IPB is zeker niet zwaar en duurt een dag. De kennistoets om een IPB opleding te volgen is wel zwaar. Er wordt heel veel gevraagd over de opbouw van de pc, IP protocolen en nog veel meer. Een groot pecentage slaagt niet voor de kennistoets, omdat er geen leerstof van is(je moet de kennis in huis hebben).

De toelatingstoetst stelde geen reet voor en ik had de antwoorden ook al van te voren :P, de opleiding stelde ook geen reet voor je leert het meeste tijdens het bellen zelf.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 21:01 

wezel555 schreef:
Citaat:
De opleiding bij KPN voor IPB is zeker niet zwaar en duurt een dag. De kennistoets om een IPB opleding te volgen is wel zwaar. Er wordt heel veel gevraagd over de opbouw van de pc, IP protocolen en nog veel meer. Een groot pecentage slaagt niet voor de kennistoets, omdat er geen leerstof van is(je moet de kennis in huis hebben).

De toelatingstoetst stelde geen reet voor en ik had de antwoorden ook al van te voren :P, de opleiding stelde ook geen reet voor je leert het meeste tijdens het bellen zelf.
Wees er maar trots op! En leren tijdens het bellen zelf? Naar de MPHD of MPSD zeker. :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 21:02 

Marcel schreef:
wezel555 schreef:
Citaat:

Wees er maar trots op! En leren tijdens het bellen zelf? Naar de MPHD of MPSD zeker. :oops:

Ja volgensmij bedoelt hij de training voor MPHD, niet voor de monteur.
Correct me if I'm wrong.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 21:07 

De quote ging in ieder geval over de certificering van IPB-monteur.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 23:20 

wezel555 schreef:
De toelatingstoetst stelde geen reet voor en ik had de antwoorden ook al van te voren

Gelukkig maar, dat betekent dat je het goed geleerd hebt. Dit is natuurlijk beter dan de vragen van tevoren hebben. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 10:37 

Corvector schreef:
Ja, sorry. Maar het gene wat mij een beetje frustreerde is dat verkeerde intel weer doorgespeeld wordt naar andere IPB klanten. Waardoor de helpdesk vanzelf wel weer een klant aan de lijn krijgt die wij mogen gaan uitleggen dat iets niet zo is.
Maar als ik iets zie wat volgens mij niet klopt, dan challenge ik dat wel.

mij hoef je niet te verbeteren. zelfs jou tappertje kan mij niet verbeteren...

Volgens mij sluit ik je tickets op onterecht doorgezet MPHD :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 10:41 

@Allen:graag de discussie zuiver houden ! Aan een eventuele onderlinge competentie is geen behoefte.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 21:41 

Corvector schreef:
De opties voor KPN waren dus simpelweg:
1. Mensen adviseren om de splitter eruit te halen.
Met als gevolg: problemen met het aanpassen van de bekabeling
2. Mensen niet op de hoogte brengen van het (eventuele) splitter probleem en dan maar ondersteuning bieden (via de telefoon) voor de mensen die er wel last van hebben.
Optie 2 leek men de beste keuze. En wordt hededaags ook gebruikt.

Ik heb er persoonlijk een slecht gevoel aan overgehouden dat er informatie wordt "achtergehouden" en dat mensen (1) moeten betalen om deze informatie alsnog te verkrijgen (via 0900-nummers), (2) vaak heel lang (>30minuten) moeten wachten tot ze iemand aan de lijn krijgen en (3) kwalitatief heel verschillende medewerkers aan de lijn krijgen.

Ik vind optie 2 niet de beste keuze. Laat een klant zelf kiezen of ze de handleiding verder doorgronden (of bekabeling aanpassen) of dat ze 0900 gaan bellen (en alsnog de bekabeling mogen aanpassen)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 00:35 

MR. IPB schreef:

mij hoef je niet te verbeteren. zelfs jou tappertje kan mij niet verbeteren...

Volgens mij sluit ik je tickets op onterecht doorgezet MPHD :lol:

rules, volgens mij ben ik hier niet de enige KPN'er :-P. anyway, laten we lekker discussiëren op het SOS-forum, en niet hier waar de klanten al ons gezeik meekrijgen ;-).

Citaat:
Ik heb er persoonlijk een slecht gevoel aan overgehouden dat er informatie wordt "achtergehouden" en dat mensen (1) moeten betalen om deze informatie alsnog te verkrijgen (via 0900-nummers), (2) vaak heel lang (>30minuten) moeten wachten tot ze iemand aan de lijn krijgen en (3) kwalitatief heel verschillende medewerkers aan de lijn krijgen.

het is KPN-policy dat de splitter erTUSSEN blijft, en dat mensen bij eventuele problemen met de helpdesk contact opnemen als zich problemen voordoen. al moet ik zeggen dat de splitters vaak niet de grootste probleemveroorzakers zijn, het zit 'm vaker in de kwaliteit van de interne bekabeling. wat die medewerkers betreft, ik zou daar niet al te snel een oordeel over vellen. er zit ook een zeer groot kwalitatief verschil tussen de meeste klanten! :evil:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]