Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 23 jun 2025 08:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 21:50 
Site Admin

bedoel hier mee te zeggen dat de aansluiting in de kamer (varkenssnuitje) via de leidingen uitkomt in de meterkast. die draad moet je dan aansluiten op tel1 van de eb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 22:04 

jwagenaar schreef:
bedoel hier mee te zeggen dat de aansluiting in de kamer (varkenssnuitje) via de leidingen uitkomt in de meterkast. die draad moet je dan aansluiten op tel1 van de eb.

Ja ik denk het wel. Welke leiding moet ik dan gebruiken, een aftapping maken vanuit de ISRA naar het aansluitdoosje?
:oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 22:12 
Site Admin

op je huidige aansluiting heb je aan de bovenkant van de splitter 2 aansluitingen zitten: 1 voor adsl en 1 voor telefoon. die aansluiting van telefoon zou je dan in tel1 van de eb moeten plaatsen.
kijk nog eens goed naar de afbeeldingen in de handleidingen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 22:48 

jwagenaar schreef:
op je huidige aansluiting heb je aan de bovenkant van de splitter 2 aansluitingen zitten: 1 voor adsl en 1 voor telefoon. die aansluiting van telefoon zou je dan in tel1 van de eb moeten plaatsen.
kijk nog eens goed naar de afbeeldingen in de handleidingen.

Hoef ik dan niets met dat aansluitkastje te doen wat bijgeleverd is?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 23:22 
Site Admin

het gebruik van die aansluitdoosjes is niet verplicht. wordt alleen bijgeleverd om losse kabels via zo'n aansluitdoosje een r11 aansluiting te geven.
aangezien je nu al gebruik maakt van adsl zijn de benodigde aansluitingen al aanwezig. alleen een kwestie van overzetten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2006 13:15 

Willy schreef:
Dat witte kastje is volgens mij je huidige splitter, waaruit een draadje naar de varkensnuit gaat en een draadje naar de router. Volgens mij kun je de huidige splitter vervangen door de bijgeleverde splitter in het Internetplusbellen pakket wat je dus krijgt toegezonden. Je zou dus de Experiabox op de plaatst kunnen zetten van je huidige router (die kan dan vervallen) en je telefoon op de Tel 1 poort van de EB aansluiten (wat toch moet) als dat geen probleem is. Je moet dan alleen even kijken of het mogelijk is vanuit de varkensnuit een tijdelijk kabeltje aan te sluiten op de lijnaansluiting van de EB. Dit kabeltje kan later vervallen als je nummer geporteerd is en de splitter in de meterkast ook.

Het is mij alleen nog niet duidelijk of ik nou wel of niet een kabeltje vanaf de splitter naar het varkenssnuitje moet lopen. Waarom moet dat eigenlijk?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2006 16:48 
Erelid

Hier nog even het goede schema voor een analoge lijn.

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2006 17:46 

Ik ga het nu gelukkig snappen. Dat komt overigens dat ik de draad niet heb gezien die van mijn huidige splitter naar het varkenssnuitje loopt in de meterkast.

Wanneer ik de EB buiten de meterkast wil hangen dan is de telefoon draad, die naar het varkenssnuitje loopt, te kort. Kan ik dit kabeltje ook verlengen via een bepaald stekkertje? Er zit trouwens een ministekkertje aan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006 07:15 

Rose schreef:
Ik ga het nu gelukkig snappen. Dat komt overigens dat ik de draad niet heb gezien die van mijn huidige splitter naar het varkenssnuitje loopt in de meterkast.

Wanneer ik de EB buiten de meterkast wil hangen dan is de telefoon draad, die naar het varkenssnuitje loopt, te kort. Kan ik dit kabeltje ook verlengen via een bepaald stekkertje? Er zit trouwens een ministekkertje aan.

U kan dit altijd verlengen met de aansluit doosje wat bij de EB set zit met de kabeltjes, moet u nog verder weg gebruik dan een upt kabel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006 08:19 

Henk.W schreef:
Rose schreef:

U kan dit altijd verlengen met de aansluit doosje wat bij de EB set zit met de kabeltjes, moet u nog verder weg gebruik dan een upt kabel.

Een UPT kabel is een kabel die je makkelijk aansluit aan de huidige telefoonkabel via stekkertjes?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006 16:40 

Hallo Rose,

Het kastje dat gaat naar de muur en het stekkertje van heen en weer en nog een keer :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006 22:31 

Maarten schreef:
Hallo Rose,

Het kastje dat gaat naar de muur en het stekkertje van heen en weer en nog een keer :wink:

?????????????????????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 07:31 

Rose schreef:
Maarten schreef:
Hallo Rose,

?????????????????????

Even een vraag Rose,

Heb je nu wel of geen IPB, of hou je je van die domme?. Je hele vraag en verhaal komt nog al raar over.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 10:40 

Henk.W schreef:
Rose schreef:
Maarten schreef:
Hallo Rose,

?????????????????????

Even een vraag Rose,

Heb je nu wel of geen IPB, of hou je je van die domme?. Je hele vraag en verhaal komt nog al raar over.

Wanneer je mijn vragen goed had gelezen dan had je kunnen begrijpen dat ik nog geen IPB heb. De laatse reacties zijn wel erg flauw.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 10:02 

Rose schreef:
Henk.W schreef:
Rose schreef:
Maarten schreef:
Hallo Rose,

?????????????????????

Even een vraag Rose,

Wanneer je mijn vragen goed had gelezen dan had je kunnen begrijpen dat ik nog geen IPB heb. De laatse reacties zijn wel erg flauw.

Henk,
Dmv van je flauwe opmerking is nu wel mijn topic vervuild zodat ik niet meer serieus genomen wordt. Ik verzoek je daarom om je opmerking te verwijderen.
Met vriendelijke dank
Rose

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]