Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 04 jul 2025 17:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 00:12 
Offline

Geregistreerd: ma 17 apr 2006 16:58
Berichten: 5
Had ISDN + adsl advanced. Nu IPB + advanced. Snelheid maar 6.5. Echo in verbinding, geen mobiel kunnen bellen Moet snelheid 12 kunnen halen. Na vele malen bellen en aangemaakte tickets door 2e lijn was er 1 die een extra software updat uitvoerde. Snelheid 10. Zeer acceptabel. Na portering snelheid weer terug naar 6. Software update blijft niet hangen. Ik schijn te ver weg te zitten van de centrale.

Helpdesk heeft wisselende kwaliteit zie mogelijke oplossingen
1x software fout
1x kapotte experia box
1x algehele storing
1x heb je wel geactiveerd?
2x we gaan je snelheid monitoren>> niets meer gehoord

Resultaat na bijna 3 weken. snelheid 6, instellingen niet te benaderen.

Was ik er maar nooit aan begonnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 12:08 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Paul Engelen schreef:
Had ISDN + adsl advanced. Nu IPB + advanced. Snelheid maar 6.5. Echo in verbinding, geen mobiel kunnen bellen Moet snelheid 12 kunnen halen. Na vele malen bellen en aangemaakte tickets door 2e lijn was er 1 die een extra software updat uitvoerde. Snelheid 10. Zeer acceptabel. Na portering snelheid weer terug naar 6. Software update blijft niet hangen. Ik schijn te ver weg te zitten van de centrale.

Helpdesk heeft wisselende kwaliteit zie mogelijke oplossingen
1x software fout
1x kapotte experia box
1x algehele storing
1x heb je wel geactiveerd?
2x we gaan je snelheid monitoren>> niets meer gehoord

Resultaat na bijna 3 weken. snelheid 6, instellingen niet te benaderen.

Was ik er maar nooit aan begonnen.


Kun je ook aangeven wat de afstand tot de centrale is ? Vraag ook eens aan de helpdesk of ze in je EB willen kijken als het gaat om de volgende waarden:

RCO
Attenuation Downstream en Upstream
Noise margin down/up

Verder zou ik toch nog weer bellen met de HD en verwijzen naar snelheid monitoren en wat de stand van zaken is ! Tevens is het wel belangerijk te weten welke software-update gebruikt is en waarom die niet blijft "hangen"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 13:57 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Paul dat je te ver van de centrale zit is mogelijk, Als dat echt zo is kun je het tijdelijk terug laten zeten naar comfort 6 om te kijken of hij stabiel blijft. Kijk eens op deze http://speedtest.bbned.nl/ link en doe daar eens de postcodecheck, dan krijg je een aardige indicatie van je afstand tot jou centrale. Je kan er trouwens ook een test bestand van 100 mb downloaden om je snelheid te testen. Je heb aardig wat problemen, misschien is het raadzaam om er een monteur bij de halen, want die kan toch het een en ander testen met b.v een nieuwe Experiabox. Je nummer is al geporteerd , dus heb je alles er al tussenuit gehaald zoals je splitter, NT1, Quadrofox als je die heb tenminste. want dat alles kun je verwijderen als je nummer geporteerd is, en de box rechtstreeks op de isra aansluiten. Heb ik hier bij mij ook gedaan en alles werkt perfect, trouwens ook voor de portering.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 22:18 
Offline

Geregistreerd: ma 17 apr 2006 16:58
Berichten: 5
ik haal 5.93 mbps. Volgens de helpdek zit ik op 2.5 km, zij vinden dat ver, ik heb geen idee. Ze zullen voor mij toch echt niet een centrale dichterbij gaan bouwen denk ik. Zou wel mooi zijn.
Ik heb alles er tussen uit gehaald en rechtsreeks op de ISRA geschakeld
Ik ga morgen weer eens bellen.

Ik baal er nog eens extra van omdat ik met ISDN op dezelfde snelheid zat en toen het advies kreeg om naar ipb te gaan met de experiabox, die kon meer snelheid aan dan mijn isdn speedtouch.

Niet dus.
Dank voor jullie reactie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 22:19 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Wat is de afstand tussen ISRA en de Experia en wat voor kabel is hiervoor gebruikt?

Geen 06-nummers kunnen bellen, staat dit niet geblokkerd bij Beheer Telefonie(inloggen "Mijn KPN" > InternetPlusBellen > Beheer Telefonie)?

Software update blijft niet hangen? Als er een software update is geweest, heeft de Experia nieuwe firmware gekregen. De afstand heeft er niks mee te maken. Als de Experia de nieuwe firmware niet vasthoudt dan is de Experia defect.

Zoals Willy het al aangaf kpn monteur laten komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 22:28 
Offline

Geregistreerd: ma 17 apr 2006 16:58
Berichten: 5
Hoi

de afstand tussen isra en experia is 1 meter. Kabel is de gewone standaardkabel
06 kon ik na interventie uiteindelijk wel bellen.
Daarna firmwareupdate die bleef zitten, snelheid 2 dagen lang 10
Na portering is snelheid weer 5
Ik begrijp niet dat ze niet standaard al die updates aanbrengen, scheelt een hoop werk voor de 2e lijn. Maar misschien is dit wel beleid want je behoud werkgelegenheid . Het is wel slecht voor de klanttevredenheid.
Mijn juiste afstand is na postcode check 1995 meter. Is dat veel voorzover jullie weten?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 22:58 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Gebruik je wireless of bedraad? Bij wireless kan de downloadsnelheid verminderen als je een niet zo goed ontvangst hebt.

Hoe is de snelheid als je bedraad test?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 07:05 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Paul Engelen schreef:
ik haal 5.93 mbps. Volgens de helpdek zit ik op 2.5 km, zij vinden dat ver, ik heb geen idee. Ze zullen voor mij toch echt niet een centrale dichterbij gaan bouwen denk ik.


Gezien je afstand in relatie tot adsl2+ zou ik zeggen moet je idd nog wel hoger uit kunnen komen dan 5.93 maar 12 mbps gaat denk ik niet lukken,
denk dat 10 in de buurt van het maximaal haalbare ligt.(ik ben er vanuit gegaan dat de centrale waar je op aangesloten zit adsl2+ is en niet adsl)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 09:30 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Een isdn lijn is toch ook wat ongunstiger op afstand als een analoge lijn, wat de snelheid aangaat. Met de oude situatie in ieder geval wel. Ik weet niet hoe dat met de EB is. Verder heb ik wel eens gelezen dat de EB op adsl1 of adsl2 gezet kan worden of automatisch schakelt. Even een puzzeltje voor onze specialisten dus :wink: Wat ik wel weet is dat adsl2 gevoeliger is voor de afstand tot de centrale als adsl1

Mocht het werkelijk zo zijn dat de EB niet stabiel werkt op de advanced snelheid door de te grote afstand, dan zou je toch moeten overwegen een stapje terug te gaan met je abo denk ik voor een stabiele verbinding. Leuk is het niet, maar wel het voordeel dat je weer wat goedkoper uit bent

Hierbij twee schema's met een indicatie wat de afstand en snelheden aangaat.

AfbeeldingSchema ADSL1 (Bovenste)

AfbeeldingSchema ADSL2 en ADSL1

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 16:32 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
laatste stand van zaken mbt overgang ipb. vandaag is de lijn geporteerd, zodat naast de uitgaande nu ook de binnenkomende gesprekken van de experiabox lopen. de portering is keurig gemeldt via een email. :lol: er zijn nog 2 dingen die openstaan: telefoniebeheer via mijn gegevens van planet en ook rechtstreeks via kpn is niet zichtbaar. 2e punt is dat de software voor de webinterface bij isdn-gebruikers (ondanks toezeggingen van de 2e lijn) nog niet is doorgevoerd. :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 16:47 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
jwagenaar schreef:
2e punt is dat de software voor de webinterface bij isdn-gebruikers (ondanks toezeggingen van de 2e lijn) nog niet is doorgevoerd. :evil:


Dat kan ook nog niet omdat het nog niet beschikibaar is dus wellicht een te enthousiaste uitspraak van de 2e lijns HD :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 17:34 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Ondanks alles duurt dit trouwens wel lang zeg, gaat tijd worden dat KPN zijn zaakjes eens op orde krijgt, dit lijkt natuurlijk nergens op. Begin hier stevig van te balen, de meeste isdn gebruikers kunnen niet in telefoniebeheer en in de webinterface, belachelijk. :evil: :evil: :evil:

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 18:40 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Mij ontgaat ook de achterliggende strategie,maar ik denk dat het ook wel eens bij Siemens kon liggen ?!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 18:50 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Niet in de webinterface kunnen zou aan siemens kunnen liggen, ok, maar niet in telefonie beheer kunnen komen via Planet of KPN lijkt mij toch niet bij siemens te liggen. En maar opscheppen over KPNTV en 3 voetbalkanalen via dat gebeuren, daar kan ik mij donders om maken, terwijl dit (IPB) nog lang niet in orde is. :twisted:

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 18:55 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Willy schreef:
Ondanks alles duurt dit trouwens wel lang zeg, gaat tijd worden dat KPN zijn zaakjes eens op orde krijgt, dit lijkt natuurlijk nergens op. Begin hier stevig van te balen, de meeste isdn gebruikers kunnen niet in telefoniebeheer en in de webinterface, belachelijk. :evil: :evil: :evil:


volledig mee eens; wel product aanbieden en kosten incasseren, maar dan dit soort zaken niet op orde hebben. of dit nu de schuld is van kpn zelf of een leverancier mag niet uitmaken. eerst product goed ontwikkelen en dan pas verkopen. :!: :!: :!:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling