Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 18 jun 2025 14:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 22:48 

Tot voor kort had ik een adsl verbinding met een huiscentrale (analoge homevox 1-4 F) voor de telefoon. Alles werkte perfect. Omdat ik een nieuw contract moest aangaan leek internetplusbellen een veel goedkoper alternatief. In de reclame vooraf werd duidelijk gemeld dat alle (analoge) apparatuur zoals telefoon, fax en huiscentrale, kon blijven worden gebruikt.

Maar....
Het internetten gaat uitstekend, alleen bellen kan ik niet meer op 4 plaatsen in huis....slechts alleen met 1 toestel in de hal....

Mijn huiscentrale werkt niet meer nadat ik al van alles heb geprobeerd. Wat doe ik fout, wie kan me uitleggen hoe ik de centrale wel kan aansluiten, zodat ik weer op 4 plaatsen in huis onafhankelijk van elkaar kan bellen?

Janneman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 22:54 
Site Admin

de experiabox heeft 2 aansluitingen: tel1 en tel2. aan beide aansluitingen kan een telefoonnummer wordt gekoppeld (voor alle duidelijkheid niet dezelfde nummers). in dat geval kunnen 2 gesprekken gelijktijdig worden gevoerd, er vanuitgaande dat 1 toestel via tel1 loopt en 1 via tel2.
standaard beschikt je over 1 telefoonnummer en heb dus de mogelijkheid van 1 gesprek tegelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 23:36 

janneman schreef:
Wat doe ik fout, wie kan me uitleggen hoe ik de centrale wel kan aansluiten, zodat ik weer op 4 plaatsen in huis onafhankelijk van elkaar kan bellen?

Janneman

Je doet niks fout,je kunt afhankelijk van je abbo 2 geografische nummers gebruiken om te bellen namelijk op Tel 1 en Tel 2.
Wil je nog meer gesprekken tegelijk voeren dan moet je evt o84 nummers aanvragen en middels wifi telefoon werken.
Denk er dan wel aan dat je in het hoogste segment van abbo´s moet zitten gezien de bandbreedte.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 23:40 

janneman schreef:
Maar....
Het internetten gaat uitstekend, alleen bellen kan ik niet meer op 4 plaatsen in huis....slechts alleen met 1 toestel in de hal....

Mijn huiscentrale werkt niet meer nadat ik al van alles heb geprobeerd. Wat doe ik fout, wie kan me uitleggen hoe ik de centrale wel kan aansluiten, zodat ik weer op 4 plaatsen in huis onafhankelijk van elkaar kan bellen?

Janneman

Een optie van de homevox 1-4 is dat als de spanning eraf is er één telefoon direct aan de lijn wordt geschakeld. De andere telefoons werken niet dan meer. Dus..... is de stekker van de homevox er niet uit? Of is de zekering van de homevox niet stuk?

Profiel  

Berichttitel: experiabox-homevox
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2006 22:45 

Na mijn oproep kreeg ik meerdere reacties. Door het uitproberen van verschillende aangedragen mogelijkheden ben ik er uiteindelijk uitgekomen:
Door het verwijderen van de bijgeleverde splitter van de KPN kan ik nu weer als vanouds bellen en gebeld worden, doorverbinden, etc. etc. ; alles kan weer zoals het voor aanschaf van het internetplusbellen ook werkte. Internetten met een netwerk van 3 computers en daarnaast met 4 toestellen onafhankelijk bellen met gebruikmaking van de analoge homevox 1-4 F huiscentrale van PTT telecom (de KPN van nu). Voor alle duidelijkheid: Ik heb de huiscentrale aangesloten op Tel 1 van de experiabox. Aan de huiscentrale zijn 4 toestellen gekoppeld.

Dank voor de reacties!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2006 23:10 
Erelid

Mooi dat het opgelost is. Dus hier kan een slotje op.

Profiel  

Berichttitel: Re: experiabox-homevox
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2006 21:48 

janneman schreef:
Na mijn oproep kreeg ik meerdere reacties. Door het uitproberen van verschillende aangedragen mogelijkheden ben ik er uiteindelijk uitgekomen:
Door het verwijderen van de bijgeleverde splitter van de KPN kan ik nu weer als vanouds bellen en gebeld worden, doorverbinden, etc. etc. ; alles kan weer zoals het voor aanschaf van het internetplusbellen ook werkte. Internetten met een netwerk van 3 computers en daarnaast met 4 toestellen onafhankelijk bellen met gebruikmaking van de analoge homevox 1-4 F huiscentrale van PTT telecom (de KPN van nu). Voor alle duidelijkheid: Ik heb de huiscentrale aangesloten op Tel 1 van de experiabox. Aan de huiscentrale zijn 4 toestellen gekoppeld.

Dank voor de reacties!

Oeps,zo heb ik weer wat geleerd :oops: :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]