Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 04 jul 2025 13:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuw telefoonnummer
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2006 21:24 

Is het normaal dat je bij de aanvraag van Surfen & Bellen een nieuw telefoonnummer thuisgestuurd krijgt?

Ik heb inmiddels alles succesvol geïnstalleerd en kan nu vanuit de woonkamer vanaf het nieuwe nummer bellen en vanuit de slaapkamer bel ik vanaf mijn oude nummer.
Als ik de telefoonlijn aansluit op lijn 2, dan heb ik beneden oude nummer en in de slaapkamer nieuwe nummer.
Ik heb een hoofdaansluiting in de kamer (een zogenaamde "varkenssnuit").
Op mijn eigen site van Het Net zie ik alleen het nieuwe nummer staan, komt mijn oude nummer er later bij te staan?
Ik heb ook geen idee of ik al geporteerd ben? Hoe kun je dit controleren (aan de kiestoon ja...maar hoe moet die dan klinken?)?

Ik hoop dat jullie antwoorden voor mij hebben, want de HD duurt eeeeeeuwen !!!!!

Bedankt!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2006 21:35 
Site Admin

over dit nieuwe nr kan ik helaas geen uitspraak doen.
als ik het goed begrijp zit op tel1 het oude nr en tel2 het nieuwe nr.
als je altijd gebruikt wil maken van het oude nr; sluit dan beide aansluitingen aan op de tel1. bij het installatiepakket zitten 2 aansluitdoosjes. deze kun je gebruiken om meerdere aansluitingen op 1 poort aan te sluiten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2006 21:55 

nee, de telefoonstekker zit in lijn 1 en de telefoon op de slaapkamer gaat binnen in de muur, voor de hoofdaansluiting, al naar die telefoon toe. Als ik nu vanuit de slaapkamer mijzelf mobiel bel krijg ik mijn oude nummer en als ik mijzelf mobiel bel vanuit de woonkamer krijg ik mijn nieuwe nummer.

Volgens mij bel ik dus vanuit de slaapkamer via de KPN (ik kan daar ook gewoon mijn oude voice mail benaderen en krijg dan die mevrouw van de KPN aan de lijn, die zegt "er zijn geen nieuwe berichten voor u, hoofdmenu....") en vanuit de woonkamer via Surfen & Bellen.

Wie weet meer over die nummerportering?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2006 22:07 
Site Admin

portering zal normaal gesproken na een dagen of 10 klaar moeten zijn; zo niet bellen met de helpdesk van kpn (0800-0407 = gratis). wanneer is ipb aangesloten (zelf gedaan of kpn).
kijk eens bij mijn kpn hoe de instellingen zijn bij voicemail.
waar komt de telefoon de woning binnen: in de huiskamer bij het varkenssnuitje of in de meterkast.
ik denk (maar beschik helaas niet over een glazen bol) dat als de aansluiting bij het varkenssnuitje binnenkomt; hiervan een aftaking loopt naar de slaapkamer. als deze aftaking en de woonkameraansluiting beide aansluit op tel1 van de eb zal het oude nr op beide plaatsen reageren.
let op: je kunt met elk nummer maar 1 gesprek voeren; zou je 2 gesprekken tegelijk willen voeren, dan zal je huidige situatie moeten handhaven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2006 22:29 

1. wanneer is ipb aangesloten (zelf gedaan of kpn).
2. kijk eens bij mijn kpn hoe de instellingen zijn bij voicemail.
3. waar komt de telefoon de woning binnen: in de huiskamer bij het varkenssnuitje of in de meterkast.
4. ik denk (maar beschik helaas niet over een glazen bol) dat als de aansluiting bij het varkenssnuitje binnenkomt; hiervan een aftaking loopt naar de slaapkamer. als deze aftaking en de woonkameraansluiting beide aansluit op tel1 van de eb zal het oude nr op beide plaatsen reageren.
let op: je kunt met elk nummer maar 1 gesprek voeren; zou je 2 gesprekken tegelijk willen voeren, dan zal je huidige situatie moeten handhaven

1. zelf aangesloten op 2 augustus
2. Mijn KPN is niet toegangbaar voor mij
3. komt binnen in de huiskamer
4. oude nummer wordt gebeld --> beide telefoons gaan over
nieuwe nummer wordt gebeld --> woonkamer telefoon gaat over

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2006 22:35 
Site Admin

is mijn kpn nu niet toegankelijk of heb je dit geheel niet.
de portering zou, gezien de datum, binnen niet al te lange termijn moeten plaatsvinden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 10:10 
Erelid

Ik kan hier niet zo goed uitkomen hoe het allemaal zit bij jou. Maar er zit duidelijk iets niet goed aangesloten. Je moet in ieder gaval in de gaten houden dat er absoluut geen enkele telefoon aangesloten mag zitten tussen het israpunt en de splitter/experiabox, alle toestellen moeten eventueel aangesloten worden op de twee telefoon aansluitingen op de EB en echt niet anders, want dan vraag je om storingen.

Het israpunt is dus waar de lijn van KPN binnenkomt.

Laatst bijgewerkt door Willy op di 15 aug 2006 10:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: Re: Nieuw telefoonnummer
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 10:11 

Griet schreef:
Is het normaal dat je bij de aanvraag van Surfen & Bellen een nieuw telefoonnummer thuisgestuurd krijgt?

Als het goed is heb op een gegevens moment een bevestiging van eea geregen met daarbij een laatste bladzijde.Daarin staat het verzoek om je huidige telefoonnummer om te zetten naar zeg maar digitaal.Als dit niet zou hebben ondertekend,dan mag men in theorie een nieuw nummer afgeven.Wellicht zou dat een verklaring kunnen zijn ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 10:18 
Erelid

Toen ik mij aanmelde voor IPB via Planet kreeg ik een brief thuis of ik accoord ging dat mijn huidige nummer van het vaste net overging naar IPB. Hiet moest ik voor tekenen en de brief opsturen naar Groningen.

Bedoelen jullie dat soms.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 10:41 

Willy schreef:
Toen ik mij aanmelde voor IPB via Planet kreeg ik een brief thuis of ik accoord ging dat mijn huidige nummer van het vaste net overging naar IPB. Hiet moest ik voor tekenen en de brief opsturen naar Groningen.

Bedoelen jullie dat soms.

Idd

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 19:29 

never nooit ontvangen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 19:35 
Erelid

Willy schreef:
Ik kan hier niet zo goed uitkomen hoe het allemaal zit bij jou. Maar er zit duidelijk iets niet goed aangesloten. Je moet in ieder gaval in de gaten houden dat er absoluut geen enkele telefoon aangesloten mag zitten tussen het israpunt en de splitter/experiabox, alle toestellen moeten eventueel aangesloten worden op de twee telefoon aansluitingen op de EB en echt niet anders, want dan vraag je om storingen.

Het israpunt is dus waar de lijn van KPN binnenkomt.
Maar dus nog een keer mijn vraag, weet je zeker dat alles goed aangesloten is.

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 19:40 

op een andere manier kun je het bij ons niet aansluiten, kabel van de hoofdaansluiting in de kamer naar de splitter en van de splitter 2 kabels naar EB. Alleen binnenin de muur, dus voor de hoofdaansluiting, gaat de kabel voor de telefoon al naar de slaapkamer en deze kan ik er niet uittrekken ofzo.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 19:55 

Imiddels al 22 minuten aan de lijn met de HD van hetnet...en de uitkomst...............de fout ligt bij hun!
Bij een aanvraag krijg je nooit een nieuw nummer, maar behoud je gewoon je oude nummer, ik wordt nu doorgeschakeld met "een andere" afdeling...deze student begrijpt het ook niet :roll: , maar je begrijpt het al...die kan hij niet te pakken krijgen.
Nu word ik binnen 2 dagen hierover teruggebeld (is ook beter trouwens, scheelt mij weer in kosten!).

Hij (de HD) gaf al aan dat ik nu met m'n oude nummer via de KPN bel en met m'n nieuwe nummer via de EB. Hij begreep er ook echt niks... :roll:

Nu maar hopen dat de "andere"afdeling mij verder kan helpen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 21:13 
Erelid

Citaat:
op een andere manier kun je het bij ons niet aansluiten, kabel van de hoofdaansluiting in de kamer naar de splitter en van de splitter 2 kabels naar EB. Alleen binnenin de muur, dus voor de hoofdaansluiting, gaat de kabel voor de telefoon al naar de slaapkamer en deze kan ik er niet uittrekken ofzo.
Het probleem is dan toch denk ik dat het isra punt waarschijnlijk ergens anders zit in de meterkast of zo, want die kabel die vanuit je hoofdaansluiting naar je slaapkamer gaat moet je dus laten vervallen op een of ander manier. Nogmaals als er voor de EB iets naar een telefoon gaat is dat niet de juiste manier.

Het kan ook nog zijn dat je in een oud huis woont en dan zou er naast of in de buurt van de varkenssnuit een of andere lasdop moeten zitten en is dat het isra punt. Dit laatste is dus bij mij het geval. Maar in dit geval moet je dus ook die draad naar de slaapkamer laten vervallen op een of andere manier. Kom je er echt niet uit dan zou ik er toch een KPN monteur bij halen. Persoonlijk denk ik dat je toch een aansluit probleem heb.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]