Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 19:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 20:41 

Planet heeft nog veel problemen met de telefoniebeheer de ene keer werkt het wel, de andere keer weer niet.

Vandaag was het weer niet mogelijk om in telefoonbeheer bij nieuwe Planet klanten te komen. Bij IPB klanten van kpn weer wel.

Kpn heeft zover ik weet 4 landelijke servers staan voor het beheren van IPB gegevens. De server in Arnhem ligt het vaakst eruit.

Het probleem bij Planet is volgens mij te wijten aan dat ze via de Planet site doorgelinkt worden naar de kpn server. Het is niet mogelijk om als Planet klant je aan te melden op de IPB site van kpn.

Mijn advies, je kan nog een keer ipb activeren op de Planet site en daarna iedere dag proberen of je bij telefoniebeheer van Planet kan komen.
Het klinkt stom, maar het is eenmaal zo. :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 20:55 
Site Admin

het nogmaals activeren via de planetsite heb ik al geprobeerd. dan wordt wordt je doorgelinkt naar mijn kpn op de kpnsite en dan is niets te zien over telefoniebeheer. ik blijf voorlopig het dagelijks proberen via de planetsite en als het me te lang duurt maar weer eens aan de telefoon hangen met de helpdesk.
in mijn vorige post had ik het trouwens over een ander extern ipnummer. bij een tracert naar dit ipnummer kom ik uit bij direct-adsl. kortom volgens mij trekt uiteindelijk kpn toch aan de touwtjes/klanten bij planet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 20:58 

Alles loopt ook via kpn, alleen Planet wil hun klanten in de waan laten dat het echt Planet is.

Het zou ook simpeler zijn om telefoniebeheer gewoon via de IPB site van kpn te laten lopen en alleen het email via Planet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 21:01 
Site Admin

Marcel schreef:
... Het zou ook simpeler zijn om telefoniebeheer gewoon via de IPB site van kpn te laten lopen en alleen het email via Planet.

ik sluit mij bij deze opmerking aan; het is nu voor planetklanten onoverzichtelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 21:13 
Erelid

Marcel schreef:
Alles loopt ook via kpn, alleen Planet wil hun klanten in de waan laten dat het echt Planet is.

Het zou ook simpeler zijn om telefoniebeheer gewoon via de IPB site van kpn te laten lopen en alleen het email via Planet.
Heb toch nog wel voordeeltjes, ondanks ze de mensen in de waan laten, kan ik o.a toch mooi iedere maand een compleet CD Album downloaden via Planet.

Verder die problemen voor de isdn gebruikers zoals niet in de webinterface kunnen spelen bij KPN zelf toch ook.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 21:15 
Site Admin

dat van die cd per maand, daar heb je gelijk in, maar vergeet niet dat er wel beveiliging zit op deze downloads.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 21:20 
Erelid

Beetje offtopic dan maar, ben er zelf over begonnen :)

Weet ik maar een kopie of wat maken is geen probleem hoor, heb er al steeds 2 gefikt met Nero. Een voor thuis en een voor in de auto.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 21:29 
Site Admin

bedankt voor de tip .. zal het niet verder vertellen 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 apr 2006 09:21 

Marcel schreef:
Kpn heeft zover ik weet 4 landelijke servers staan voor het beheren van IPB gegevens. De server in Arnhem ligt het vaakst eruit.

Bij mijn weten 2 namelijk Arnhem en Amsterdam ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13 apr 2006 19:39 

Ik dacht dat het toch algemeen bekend was ondertussen dat isdn experia gebruikers nog geen directe toegang tot hun experia box hadden..?!
Zie ook een topic wat ik geplaatst heb...
P.S. Logisch dat je een ander ip nummer hebt gekregen: je heb nu toch ook een andere provider!! kpnplanet in plaats van planet

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 apr 2006 20:02 
Site Admin

het was bekend dat er geen directe toegang tot de experiabox was voor isdngebruikers. het ging (en gaat) mij om het feit dat ik via internet (planet of kpn) geen toegang had.
als trouwens de provider verandert naar kpnplanet veranderen dat ook de smtp en pop instellingen. ik nu nog gewoon gebruik van smtp, pop en emailaccounts van planet.

Profiel  

Berichttitel: mail instellingen
BerichtGeplaatst: do 13 apr 2006 20:07 

dat klopt wat die pop en smtp betreft, toch pas ik smtp altijd aan naar mail.kpnplanet.nl
En als je echt iets wil veranderen in je experia kun je altijd via de servicedesk dit laten doen!
Nog even een paar weekjes geduld, als de nieuwe software er is krijgt dit forum de primeur!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2006 08:09 

jwagenaar schreef:
het was bekend dat er geen directe toegang tot de experiabox was voor isdngebruikers.

Naar ik begrepen heb komt er over 2-3 weken een nieuwe firmware voor voor isdn gebruikers en dan kan een isdn gebruiker ook via de webinterface inloggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2006 15:20 
Site Admin

Maarten schreef:
Naar ik begrepen heb komt er over 2-3 weken een nieuwe firmware voor voor isdn gebruikers en dan kan een isdn gebruiker ook via de webinterface inloggen.

ik heb net contact gehad met de 2e lijn van de helpdesk en de kans is aanwezig dat deze software in de loop van volgende week al beschikbaar komt. effe afwachten dus... :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2006 16:42 

Mooi zo toch nog weer eerder !

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]