Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 03 jul 2025 05:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 20:01 
Site Admin

zoals toegezegd hierbij mijn bevindingen over de installatie. in tegenstelling tot menig ander had ik eerst het pakket ontvangen en daarna de brief met installatiegegevens.
alles is aangesloten en werkt prima, maar er zijn toch nog 2 openstaande punten:
- er zijn 3 telefoons aangesloten op tel1, maar bij 1 gaat de bel en is te bellen, de andere 2 geen bel en de lijn is dood. ik heb tig keren de aansluitingen van deze 2 gecontroleerd maar helaas
- ik via mijn gegevens van planet geen submenu beheer telefoniegegevens. de 1e medewerker zei dat hij zou trachten dit online te activeren, hierna werd de lijn verbroken. in het volgende gesprek meldde de medewerker dat er een storing is en dat dit pas toegankelijk is na de portering.
heeft iemand wellicht een oplossing voor deze 2 punten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 20:09 
Erelid

Ik heb gelijk na het aansluiten en activeren van de EB twee telefoons erop aangesloten (De oude lijn met stopcontacten die ik gewoon weer gebruik) en ze werkten gelijk prima de luxe, ook voor de portering dus, als ik een derde telefoon er bijzet werkt het zelfs nog. Kijk even naar de aansluitwaarde van je telefoons, want als die met drie telefoons te hoog is kan dat problemen geven. En weet je echt zeker dat je lijn waar die telefoons aanhangen goed is aangesloten. Probeer is twee telefoons en kijk wat hij dan doet, of even met een telefoon een voor een je contact dozen uitproberen

Wat het menu telefoonbeheer betreft, dat heb ik ook gehad en ben net zolang aan het mailen geweest en bellen tot op een gegeven moment ik er wel op kon. Ook 3 keer een nieuw acount aangemaakt op aanraden helpdesk. Heb ook verschillende antwoorden gehad van de medewerkers, de een zegt, het komt pas na de portering en de ander zegt het is een storing. Het is dus inderdaad een storing die al weken duurt. Ik heb het geluk dat ik er na 3 dagen opkon. Blijven aandringen en iedere keer proberen via mijn gegevens/Telefonie beheer

Laatst bijgewerkt door Willy op di 11 apr 2006 20:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 20:13 
Site Admin

bedankt voor de reaktie, ik ga morgen inderdaad 1 voor 1 de telefoons aansluiten en kijken wat dit oplevert. waar kan ik de aansluitwaarde van een telefoon vinden.
iets anders wat mij nu opvalt is de snelheid (abo comfort) bijna gehalveerd, terwijl de uploadsnelheid hoger is dan voorheen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 20:18 
Erelid

Citaat:
waar kan ik de aansluitwaarde van een telefoon vinden.
Staat meestal onder op het toestel, of als je een dect toestel heb onder op de basis of in het boekje

Citaat:
iets anders wat mij nu opvalt is de snelheid (abo comfort) bijna gehalveerd, terwijl de uploadsnelheid hoger is dan voorheen

Dat is dan duidelijk niet in orde, schijnt ook meer voor te komen. Meet je snelheid eens bij speedtest.nl je hoort 6000/768 te hebben.

Heb je alles echt volgens schema aangesloten, ook vanuit je Quadrofox poort 1 een kabeltje naar lijn op de EB

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 21:35 

@jwagenaar:probeer ook eens de test van BBNEd,waar je 100 mb kunt downloaden,dan heb je een beter beeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 00:06 
Site Admin

Maarten schreef:
@jwagenaar:probeer ook eens de test van BBNEd,waar je 100 mb kunt downloaden,dan heb je een beter beeld.

ik heb deze test bij BBNED uitgevoerd en kom tot een snelheid van 300kb. terwijl voor IPB de snelheid gemiddeld 540kb was. De uploadsnelheid is nu wel goed; 75kb. Volgens de helpdesk (Planet en KPN) komt dit door de portering. Ik zal wachten tot dit gebeurd is, maar ik heb mijn twijfels.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 00:10 
Site Admin

willy, je hebt gelijk met de aansluitwaarde. Volgens verschillende bronen op internet mag deze waarde per poort 3 a 4 zijn. De 2 niet werkende telefoons hebben samen een waarde van 4. De waarde van de werkende telefoon (dect telefoon ericsson 260) kan ik nergens vinden.

heeft een van jullie ook gehoord dat de module beheer telefonie via mijn kpn pas actief is na de portering. dit was weer een mededeling van de helpdesk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 14:32 

jwagenaar schreef:
Maarten schreef:

ik heb deze test bij BBNED uitgevoerd en kom tot een snelheid van 300kb. terwijl voor IPB de snelheid gemiddeld 540kb was. De uploadsnelheid is nu wel goed; 75kb. Volgens de helpdesk (Planet en KPN) komt dit door de portering. Ik zal wachten tot dit gebeurd is, maar ik heb mijn twijfels.

Portering staat mi geheel los van je snelheidstopic en is voor zover ik weet niet van invloed !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 16:19 
Erelid

Ik had er dus ook totaal geen last van, snelheid was gelijk goed, dus ook voor de portering. Zou bijna zeggen, probeer de box eens te resetten, al hoewel ik daar een beetje huiverig van ben, of zet hem even uit en weer aan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 16:44 
Site Admin

de wonderen zijn de wereld nog niet uit. sinds vanochtend weer terug naar de gewone snelheden (BBNed test 100 mb geeft 650kb). De telefoons blijken nu alle 3 te werken (totale aansluitwaarde/-factor is 4,5). Ik denk dat ik gisteren door al dat gepuzzeld toch ergens verkeerde draaitjes had aangesloten. Dus uiteindelijk zeer tevreden :wink: :wink: ..... maar er is nog 1 openstaand punt: het menu beheer telefonie is niet zichtbaar in mijn kpn en ook niet via mijn gegevens van planet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 16:59 

We zijn er dus bijna :wink:
Zie je als je inlogt op mijn KPN wel Telefoniebeheer staan of helemaal niks ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 18:03 
Site Admin

ik zie geen telefoonbeheer. zie: http://img139.imageshack.us/my.php?imag ... all5sc.png

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 19:12 
Erelid

Maarten schreef:
We zijn er dus bijna :wink:
Zie je als je inlogt op mijn KPN wel Telefoniebeheer staan of helemaal niks ?
Krijg je niet te zien als je rechtstreeks naar MijnKPN gaat, alleen via mijn gegevens bij Planet, en als je daar ingelogt ben moet je Telefoniebeheer te zien krijgen en ga je door naar MijnKPN waar je dan ook weer moet inloggen om de instelligen van je box te krijgen.

Het is een vreemd probleem wat nu al veel te lang duurt en steeds sturen ze via de helpdesk de isdn klanten met een kluitje in het riet. Persoonlijk kan ik ook nog niet in de webinterface van mijn box, heb er niet echt in nodig maar mijn mening is dat het gewoon moet werken. Wij isdn gebruikers hebben altijd duur betaald bij KPN en nu laten ze ons toch aardig in de steek.

Dit moet je dus te zien krijgen bij Planet via mijn gegevens/persoonlijke gegevens.
Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 20:28 
Site Admin

ook via mijn gegevens van planet zie ik niets.
ik begrijp dus dat meer isdn-gebruikers geen toegang hebben tot de webinterface. Vreemd ...
Volgens de helpdesk van KPN zal je als planet-klant na de portering alleen nog te maken hebben met de mijn kpn dus rechtstreeks met https://www.kpn.com/kpn/show/id=166271.
Maar ja mededelingen van helpdesks zijn talrijk maar niet rijk aan juiste informatie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 20:34 
Site Admin

ik kwam er net trouwens achter dat mijn externe ipnummer sinds de overgang naar ipb is veranderd. Zijn er meer mensen met deze ervaring.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]