Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 04 jul 2025 13:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 11:00 
Site Admin

zoals moroni al aangeeft is het verhaal een beetje onduidelijk.
om je wellicht van dienst te kunnen zijn; wat voor afspraken/abonnement heb je precies.
het verhaal van de netwerkkabel aan de eb begrijp ik niet. waarom zou dit mogen: de eb is niet voor niets uitgerust met 4 netwerkaansluitingen.
gaarne verdere duidelijke toelichting om je van dienst te kunnen zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 11:00 

De Experiabox is een ADSL modem, VOIP apparaat, draadloos toegangspunt en router in 1 kastje.
Bijna ideaal dus, vroeger had je wel 3 of 4 apparaten nodig om hetzelfde te kunnen doen.

Een PC met de Experiabox via een netwerkabel verbinden geeft technisch gezien de voorkeur boven de draadloze mogelijkheid om te kunnen internetten.
Uit praktisch oogpunt kan draadloos natuurlijk een stuk handiger zijn:

Je hoeft geen kabel te trekken als je bv op een andere verdieping een PC hebt staan die met het internet verbonden moet worden.
Een PDA of handcomputertje die internetmogelijkheden heeft is niet zo praktisch met een netwerkdraadje van 50 meter...... :D
Je kan buiten in de tuin met je laptop gaan internetten zonder een kabel door het open raam te leggen enz. enz.
paar praktische voorbeelden dus.

Nadelen aan draadloos zijn er natuurlijk ook:
Het signaal is in de omtrek op te pikken door anderen dus het moet beveiligd zijn (het WPA verhaal)
Draadloos blijft soms hikken of storen door allerlei oorzaken (andere draadloze spullen in je buurt, andere apparatuur in je buurt enz. enz.)

Dat KPN tegen iemand hier zegt dat bedraad naar de Experiabox niet kan is pure flauwekul en echt een opmerking die je van een 1e lijnshelpdesk kan verwachten.
kort gezegd: je kan je PC zonder problemen met een netwerkkabel naar de Experiabox verbinden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 11:35 

Sory voor de verwarring. Bij het aangaan van de overeenkomst InternetPlusBellen bij KPN hebben we een verklaring moeten tekenen waarin stond vermeld dat de ADSL verbinding zou worden gedeactiveerd. Hebben we nu VOIP of zoiets? Geen idee hoe het nu allemaal werkt. Via een kastje in de meterkast in combinatie met de Experiabox maar vraag me geen details. Om de te zorgen dat de verinding stabieler is en hopelijk blijft lijkt het me zo simpel om een netwerkkabel aan te sluiten. Ik zal me nog een keer tot de provider wenden om te vragen waarom dit niet kan. De experiabox met USB zou aldus KPN voor wireless zijn bedoeld. Het ik wellicht een andere EB? Ik heb internetplusbellen overigens nog maar een paar maanden. Ik wil echt dolgraag de werkzaamheid testen met een netwerkkabel maar volgens KPN zal dat niet werken en zal de EB worden gedeactiveerd ... Het is me gisteravond nog bevestigd.Vraag: hoe ziet de aansluiting op de EB eruit waarop ik de netwerkkabel aan moet sluiten? Er zijn nog veel lege aansluitmogelijkheden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 12:17 

Jon schreef:
Bij het aangaan van de overeenkomst InternetPlusBellen bij KPN hebben we een verklaring moeten tekenen waarin stond vermeld dat de ADSL verbinding zou worden gedeactiveerd.Vraag: hoe ziet de aansluiting op de EB eruit waarop ik de netwerkkabel aan moet sluiten? Er zijn nog veel lege aansluitmogelijkheden.
Dat zal wel om de oude ADSL verbinding gaan. IPB is ADSL + VoIP. Er zitten achterop de EB 4 netwerkaansluitingen. Je kan zowel bedraad als draadloos tegerlijkertijd op verschillende pc's gebruiken. Vreemd verhaal wat verteld is door KPN dat je een keuze moet maken of draadloos of bedraad. Wellicht bedoelen ze voor 1 pc dat je moet kiezen tussen bedraad en draadloos.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 12:49 

Tja, de helpdesk KPN ... misschien geven ze per ongeluk verkeerde informatie. De hepdesk op deze site werkt eerlijk gezegd stukken beter :-) Ik vind het wel vervelend jullie lastig te moeten vallen maar hoop dat als anderen dit lezen ze er ook iets aan zullen hebben. Ik ga vanavond nog even langs de KPN winkel voor een netwerkkabel en hoop dat ik dat allemaal zelf kan inpluggen. Ik kan toch niets opblazen of zo toch?
Ter informatie nog even de abonnementsgegevens: InternetPlusBellen Go abonnement en Bel Onbeperkt. En Marcel, om anwtoord te geven op je vraag: Ja, voordat we zijn overgestapt naar IPB hadden we ADSL.
De oude ADSL /telefoonverbinding is door KPN dus verwijderd.
Ik zal me weer melden als ik de netwerkkabel heb aangesloten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 13:53 

Netwerkkabels zijn duurder bij een KPN winkel dan bij een computerwinkel zoals My-com, Dynabite e.d.. Nee je kan niets opblazen.

Succes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 17:44 

Hallo,

Ben dit Topic aan het lezen, en ik kan je zeggen: dat probleem van dat die af en toe geen verbinding maakt, heb ik hier ook.

Zelfs enkele Bluescreen's zoals eerder vermeld heb ik ook gehad!

Dit laatste is (hoop ik) opgelost door de nieuwste driver van de siemens site te downloaden.
Sindsdien heb ik ze niet meer gehad. (ff afkloppen)

De wireless zero configuration heb ik inmiddels ook op handmatig gezet, en heeft momenteel de status gestopt.

Dat de verbinding af en toe niet aanwezig is, tja, de oplossing is al een paar keer voorbij gekomen: USB-stekker eruit, en opnieuw aansluiten, en voilá: verbinding is er weer. :D

Dit is uiteraard geen top-oplossing, dat weet ik zelf ook wel.
Maar zoals eerder vermeld voor sommige: Who cares. :D

Voor de mensen die verbindingsproblemen ondervinden bij de wifi-verbinding, en die er echt genoeg van hebben, maar wel een draadloze verbinding willen behouden, denk ik dat er maar 1 oplossing is:

Intern IDE WiFi-kaartje kopen.
Wellicht dat deze stabieler werken.

Misschien dat iemand van jullie weet of dit goed werkt i.c.m. de EP?

't is maar een idee, natuurlijk.
ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
ben zelf ICT-er, maar heb er geen moeite mee om af en toe even de usb-stekker los te trekken.
op het moment dat het me echt teveel wordt van het goede, of wanneer ik de bluescreens terug krijg, ga ik denk ik bovenstaande wel eens proberen.

GreetZ!

Chris.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 22:11 

Geen ADSL meer is niet aan orde,je hebt gewoon ADSL.Ze bedoelen misschien dat je signaal (qua telefonie) niet meer analoog loopt maar dat is een gok van mijn kant :wink:

Gewoon de CAT5 bijgeleverde netwerkkabel in je EB en computer prikken en je zou gewoon contact moeten hebben.Alle overige verhalen verwijs ik naar het land der fabels.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 23:32 

The Sphere schreef:
Intern IDE WiFi-kaartje kopen.
Wellicht dat deze stabieler werken.

Alle wireless adapters zouden moeten werken met de EB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2006 08:49 

Gisteravond tot laat moet overwerken omdat het zo ontzettend druk was. Pfff, te laat om nog naar de winkel te rennen voor een kabel. Vandaag ook een drukke werkdag dus zal het wel zaterdag worden.
Ik ga op zoek naar een cat5 netwerkkabel zoals hier is genoemd en niet naar KPN (bedankt voor de tip). Hij gaat rechtstreeks van de experiabox naar de pc zonder UCB adapter of iets anders toch? Omdat het in de woning via een omweg moet langs de uithoeken van zolder zal ik wel 15 tot 20 meter nodig hebben. Kostbaar zeker? Als de aansluiting gelukt is meld ik me en kan dit topic gesloten worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2006 10:06 
Site Admin

een utp-kabel van 15 m kost ongeveer 12,50.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2006 20:55 

Het is nog niet gelukt zoals het hoort, netwerkkabel gehaald, even getest voordat ik gaatjes ben gaan boren op zolderruimte. Ik heb even verbinding gehad (LAN). email is binnengekomen en programma's werden automatisch geupdate. Internet kwam ik echter niet op en ook email werke later niet meer. Provider was niet te vinden ... Heb ik nu wel of geen verbinding gehad en waarom blokkeert het? Ik heb de netwerkkabel netjes in 1 van de 4 poorten van de EB geplaatst en de andere achterin de pc in een poort waarvan ik dacht dat het goed zat (de enigste lege plek waar de kabel paste ...).Ik zag overigens qua icoontje of zo niets oplichten. Ik ga er vooralsnog van uit dat ik iets verkeerd moet hebben gedaan met of de aansluiting of met de USB. Na het opnieuw opstarten zonder netwerkkabel en met de USB (stekker eruit getrokken en weer erin) goede tip trouwens heb ik weer verbinding en plaats ik dit berichtje. Ik hou nu even een pauze. Ben weer veel te lang met de pc bezig. Ik ga later nog een poging doen (heb tenslotte niets voor niets een kabel van bijna 20 meter aangeschaft)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 12:45 
Site Admin

verwijder de aansluiting in de usb; plaatst de netwerkkabel en start de computer opnieuw op.
daarna vanuit het menu start geef je in uitvoeren de opdracht "cmd" hierna van het zwarte dosboxje "ipconfig /all". hiermee krijg je info over de instellingen van de netwerkkaart. plak deze info eens in een berichtje. wellicht komen we dan een stapje verder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2006 18:33 

Zal ik vanavond doen, kom net thuis. Tja, hoe moelijk kan het zijn om een netwerkkabel aan te sluiten. Niet toch? Zal wel aan mij liggen.
Ik zal de stappen uitvoeren zoals door jou omschreven en meld me weer zodra het allemaal (hopelijk) werkt. Groetjes Jon

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2006 21:34 

Alles werkt en de verbinding is veel beter. Dit onderwerp kan gesloten worden. Hartelijk dank voor jullie begrip en meedenken. Ik laat de pc de hele avond aanstaan maar vertrouw op een blijvend stabiele verbinding.
Morgen zal ik de bekende gaatjes boren om de netwerkkabel netjes weg te werken. Nu loopt deze nog op de grond en via de trap naar beneden.
Dit is een top helpdesk :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]