Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 04 jul 2025 19:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2006 21:00 

Willy en Maarten, bedankt voor de reacties. Ik zal wat scans uitvoeren en de pc proberen op te schonen om te starten. Momenteel heb ik internetverbinding maar ik snap niet hoe dit kan. Bij draadloze verbinding staat geen verbinding en er staat ook een icoontje netwerk uitgeschakeld.
Ik hou jullie op de hoogte.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2006 22:28 

Jon schreef:
Momenteel heb ik internetverbinding maar ik snap niet hoe dit kan. Bij draadloze verbinding staat geen verbinding en er staat ook een icoontje netwerk uitgeschakeld.

Lijkt op meeliften met iemand uit de buurt ? Heb je toevallig ook een draadloze netwerkkaart in je computer zitten ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 12:35 

Hallo Maarten, heb weer even verbinding, op jullie advies heb ik vanmorgen Spybot en Ad-Aware gebruikt en een virusscan uitgevoerd. Niets gevonden. Zo te zien heb ik nu wel een internetverbinding van mezelf en ja, ik denk dat ik gisteren inderdaad heb meegelift op de verbinding van de buren. Eng idee trouwens maar ik weet niet welke buren dat zijn. Kan iedereen in de straat zijn toch? Kan dat andersom ook? Ik heb op jullie advies ook network stumbler gedownload maar deze informatie snap ik niet, sorry. Hij gaf net bijvoorbeeld aan dat er 6 ap's active zijn, wat zijn ap's? Ik heb mezelf er overigens ook tussen zien staan, ik herken het nummer. Overigens was ik liever onzichtbaar geweest ... Ik loop er toch sterk over te denken om van de wireless af te stappen omdat ik het idee heb dat internet dan stabieler en wellicht veiliger zal zijn. Helaas heb ik deze niet in huis. Omdat ik al de hele ochtend met de computer in de weer ben log ik zo uit en ben ik vanmiddag weg. Ik spreek de hoop uit straks ook weer verbinging te hebben. Bedankt voor de aandacht allemaal.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 12:50 
Site Admin

ap zijn zogenaamde access points. dit zijn punten waarmee draadloze verbinding gemaakt kan worden voor internetverbinding, mits je over de naam van het ap beschikt en de eventuele beveiligingsgegevens.
als je de naam van jouw eb onzichtbaar wil maken, zal dat via de webinterface van de eb (192.168.2.1) moeten doen; zie ook antwoorden p jouw andere topic. wil je trouwens wel even aangegeven welke gesloten kan worden. er lopen nu 2 topics een beetje door elkaar heen.
inderdaad is een vaste verbinding altijd stabieler als een draadloze verbinding. indien je dit overweegt heb je een utp-kabel nodig van de eb naar de plaats van de pc.
we horen het wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 21:47 

Vanmorgen heb ik alle nodige scans uitgevoerd, ook met cleaner programma een hoop "tijdelijke bestanden verwijderd. De internetverbinding was de hele middag stabiel en ik had mijn eigen verbinbding. Onderop weer het groene icootnje met verbinding. Helaas na het uitzetten en weer inloggen niet meer. Een tijdje helemaal geen verbinding en nu ben ik niet verbonden en is het netwerk uitgeschakeld maar heb ik wel internetverbinding. Dus lift ik mee op een verbinding bij de buren. lekker onveilig. Ik baal ervan dat mijn computer blijkbaar de voorkeur geeft aan de verbinding bij de buren en niet de eigen evrbinding gebruikt. We hebben met z'n allen ons best gedaan, maar het werktt gewoon niet met die epb. Omdat ik met mijn vaste verbinding (overigens andere provider) nooit problemen had stap ik over op een vaste aansluiting. Ik zal nog laten weten of dit wel het gewenste resultaat heeft.
Ik log nu uit want ik vind het heel erg eng dat ik nu niet op mijn eigen verbinding zit. Jullie kunnen een afwachtend ehouding aannemen.
Ik ga morgen op vakantie en meld me eind juli weer. Groetjes Jon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 22:17 
Erelid

Jon fijne vakantie en we houden dit topic wel even open.

Groet Willy.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 23:19 
Mogelijk een lullig antwoord maar het is wel verdomd effectief: trek de USB adapter los en steek hem er opnieuw in. Voila: je icoontje komt weer in beeld ! Dikke kans dat je je probleem een paar keer langs deze weg moet oplossen (who cares, het werkt) maar dat het daarna spontaan over is.

Geheel ander probleem (misschien:nieuw topic): de Atheros chip die we in de Gigaset adaper hebben zitten heeft mij op mijn drie verschilllende PC 's (alle drie met Athlon XP ') flink in de problemen gebracht (het befaamde blue screen of death, meer specifiek een "stop-error").

Wat mij betreft in ieder geval de tip sofware versie 1.1.0.4 en driver versie 1.5.0.110 te installeren. Stond van de week nog niet bij KPN, weel bij Siemens. De wireless configuration kun je in ieder geval op "handmatig" of desgewenst op helemaal uit zetten. Is in ieder geval niet nodig.

Vooor de liefhebbers: met de niewue software installeer je in \windows\system32\drivers twee nieuwe varianten van ar5523.bin en ar5523.sys (die er bij de nieuwe USB sticks van SMC al zonder meer in zitten).

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 00:11 

JoostA schreef:
Wat mij betreft in ieder geval de tip sofware versie 1.1.0.4 en driver versie 1.5.0.110 te installeren. Stond van de week nog niet bij KPN, weel bij Siemens. De wireless configuration kun je in ieder geval op "handmatig" of desgewenst op helemaal uit zetten. Is in ieder geval niet nodig.

Betekent dat je geen problemen meer hebt met de Gigaset 108 USB adapter?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 23:31 
Nee, geen problemen meer. Ik heb vandaag Radio 10 is een dag laten draaien, hij staat nu op 12 uur 37 minuten maar de adapter houdt het prima vol (nog even los van het feit dat de PC sowieso dag en nacht aan staat voor mail-doeleinden). De adapter heeft op deze derde PC (waarvandaan ik nu type) trouwens ook een prima bereik terwijl dat van de andere twee adapters (andere merken, die nu ook allebei op een andere PC zijn geinstalleerd) ook is verbeterd. Een beetje ruilen kan dus geen kwaad. En het afzetten van de wireless configuration service trouwens ook niet...

Wie niet teveel zin in potentieel gezeik heeft moet zich m.i. trouwens afvragen of hij wel een USB adapter wil... Dat terzijde. Ik pruts wel graag een paar dagen.

Berichttitel: usb
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 00:41 
Site Admin

ik heb net deze hele topic door lezen, en dat probleem met dat het netwerk is uitgeschakeld hebben wij hier ook. al vrij snel ontdekte ik dat als ik de usb stekker eruit trok en er weer in deed dat er wel weer verbinding was...kortom probleem opgelost. soms doet dit probleem zich voor en vaak weer niet.

wat ik mij afvraag is waarom bij het opstarten er 3 "pogingen" nodig zijn voordat de verbinding stabiel en blijvend is? even ter netheid uitleggen wat ik bedoel. als je de pc opstart dan zie je beneden in de taakbalk je netwerk icoon en je icoon van je usb adapter. je merkt dat hij 3keer "wegvalt en dan weer terug komt, na 3 keer is het over en kan je gewoon gaan internetten.

dan even over zonelarm. ik heb dat gedownload op de pc van mijn dochter..ik vond het een knudde firewall, want elke keer moest ik aan vinken of ik de verbinding thuis wilde hebben of op kantoor ect ect...erg vervelend, heb deze firewall ook hèèèl gauw vervangen voor norton 2006, maar zonealarm en ipb gaat naar mijns inzicht niet echt samen.

verder hier geen enkel probleem met ipb, kan perfect bellen geen uitvallen kan altijd bellen en gebeld worden, dus kan niks anders zeggen dan chapeau! voor ipb.

greetz marcel :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 08:46 

Hoi allemaal hier is Jon weer (terug van vakantie).
Bericht voor Marcel234: ook bij mij duurt het na opstarten 3 keer voordat er verbinding tot stand komt als deze al tot stand komt.
Bericht voor JoostA: stekker USB eruit trekken hept wel om verbinding weer tot stand te brengen maar hij blijft soms matig als er ook andere wireless pc's actief zijn in de omgeving.
KPN heeft overigens kenbaar gemaakt dat er nog wat "kinderziektes" zijn bij de Experiabox en dat de Experiabox alleen wireless gebruikt kan worden dus zonder vaste aansluiting ??? Huh? Wie van jullie heeft net als ik de experiabox met USB adapter en wireless maar toch een vaste verbinding van de pc naar de experiabox? Volgens KPN zou dit niet mogelijk zijn. Omdat het voor mij een laatste poging is ben ik heel nieuwsgierig. IK meld me vanavond laat weer, zit nu op mijn werk. Hopelijk lukt het allemaal vanavond met internet. Bedankt allemaal voor jullie meedenken en advies. Groetjes Jon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 08:57 

Raar, ik heb mijn PC gedraad aangesloten op de EB en de laptop wifi en alles loopt als een trein. Ik heb de EB nu vanaf begin mei en ik heb tot nu toe geen enkele probleem gehad met de internetverbinding.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 09:06 

Moroni, KPN zegt dat vaste verbinding van mijn pc naar de Experiabox niet mogelijk is omdat ik geen ADSL meer heb ... Ik ben geen expert en weet neit of de informatie klopt maar mag toch verwachten dat de info van KPN klopt. Ik kreeg overigens zelf sterk de indruk dat KPN absoluut niet wil dat er een netwerkkabel in de EB geplugd gaat worden.
De EB is daar niet voor bedoeld aldus KPN ... Dus iedereen die wel de Experiabox heeft, de USBstekker eruit heeft getrokken en een vaste netwerkkabel heeft getrokken van zijn pc naar de Experiabox roep ik op mij te adviseren. Ik heb een overeenkomst met KPN dus moet ik roeien met de riemen die ik momenteel voor handen heb. Kan ik de netwerkkabel gewoon bij KPN winkel halen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 10:45 

Geen ADSL meer? Met wat voor soort verbinding ben je dan nu aangesloten op het internet? Een inbel verbinding? Welke contract heb je dan met de KPN? Vindt het maar een wazig verhaal.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 10:48 

En zover ik weet is er bij de EB een netwerkkabel bijgesloten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]