Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 19 jun 2025 08:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 jul 2006 10:13 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:01
Berichten: 63
Willy schreef:
06.00.04.107B staat er dus bij mij, en zal dus de isdn versie zijn. We komen er wel uit. :wink:


Dat staat er bij mij ook met de oude versie (1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27)).

Verder zie ik in de system log (status > device) de volgende meldingen van afgelopen nacht:

07/26/2006 04:15:35 NTP Date/Time updated.
07/26/2006 04:12:59 ATM1 get IP:xxx.xxx.xxx.xxx
07/26/2006 04:12:59 Username and Password: OK
07/26/2006 04:12:47 ADSL Media Up
07/26/2006 04:12:31 ATM1 start PPP

[knip: 27 keer dezelfde melding]

07/26/2006 03:53:11 ATM1 start PPP
07/26/2006 03:53:11 ATM1 stop PPP
07/25/2006 22:15:47 NTP Date/Time updated.

Zouden ze geprobeerd hebben iets te doen zonder resultaat? Is in die tijd ook de voip down?

Wat is ATM1? En is er eigenlijk iets fout gegaan omdat er zoveel pogingen gedaan zijn of is dat wel vaker zo?

Trouwens ik heb nog geen nieuwe firmware.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 jul 2006 10:51 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
Ik ben enigszins een leek: hoe maak een log van dit gebeuren ?

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 jul 2006 11:13 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
atm is http://nl.wikipedia.org/wiki/Asynchronous_Transfer_Mode

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 jul 2006 11:14 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:01
Berichten: 63
mennomulder schreef:
Ik ben enigszins een leek: hoe maak een log van dit gebeuren ?


Als je inlogt op de EB (192.168.2.1) en je gaat naar de tab 'status' en dan naar 'device' in het linker menu, zie je deze log vanzelf.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 jul 2006 11:22 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
Bedankt, hier ga ik mee aan de gang.

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 jul 2006 13:29 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 12:15
Berichten: 106
Woonplaats: Appelscha
Nee, bij mij geen update tot nu toe, afwachten dus maar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 11:14 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:01
Berichten: 63
Even een melding van iets raars wat me vanmorgen opviel.

Ik kon vanmorgen geen internet pagina's openen en pingen ging ook niet. Toen ik in de EB keek zag ik aan de online tijd dat er gisteravond rond half tien een reset moet zijn geweest. De online tijd staat nu op 0:13:37:48, terwijl ik zeker weet dat er gisteren iets van in de 40 dagen stond.

Dit is niet door mij gedaan en moet dus door kpn gedaan zijn. Echter ik heb nog steeds
Firmware version: 1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27)

Ook in de log zie ik geen reboot of iets van die aard. Wel heb ik toen ik er toch was de NAT TABLE leeg gemaakt en vervolgens kon ik weer gewoon internet pagina's openen. Nu weet ik niet of dat met die NAT TABLE te maken had of dat het toeval was.

Een tijdje terug had ik wel meldingen in de log dat er 's nachts verschillende keren ppp gestart was, maar toen is de online teller gewoon doorgelopen en verder ook niets veranderd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 12:10 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
wellicht is er sprake geweest van een kleine stroomstoring (fractie van een seconde) en dat is voldoende om de eb te resetten. de nieuwe update van de eb zal geleidelijk worden doorgevoerd; deze update stond gisteren ineens in mijn eb. kortom geduld (heb trouwens geen verschillen kunnen zien met de oude software).

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 16:05 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:01
Berichten: 63
Dan is die storing zo kort geweest dat ik er zelf niets van gemerkt heb. Zoals TV en elektronische klokken.

Bovendien dacht ik dat er ook iets in de log zou verschijnen bij een reboot. Ik durf het eigenlijk niet zelf uit te proberen. De vorige keer dat ik een reset deed zat ik een dag zonder telefoon.

Ik wacht dus ook maar af.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 18:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 09 jun 2006 09:35
Berichten: 146
Woonplaats: Noordoostpolder
wij hebben hier in 1 week 4 keer zo'n storingkje gehad


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 18:13 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 12:15
Berichten: 106
Woonplaats: Appelscha
Vandaag de nieuwe software ontvangen, en de a van analoog is verdwenen maar wat er nou nieuw aan is? Jullie mogen het zeggen!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 22:19 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
ik heb inderdaad ook geen veranderingen kunnen vinden in de nieuwe software.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2006 13:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
wivando schreef:
Ook in de log zie ik geen reboot of iets van die aard. Wel heb ik toen ik er toch was de NAT TABLE leeg gemaakt en vervolgens kon ik weer gewoon internet pagina's openen. Nu weet ik niet of dat met die NAT TABLE te maken had of dat het toeval was.



Dit heb ik ook al een paar keer gehad. Geen of zeer traag internet wat na het legen van de NAT tabel over is. Hebben we een nieuwe bug gebregen voor de opgeloste oude bugs??

Flappie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2006 20:24 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:01
Berichten: 63
[/quote]

Hebben we een nieuwe bug gebregen voor de opgeloste oude bugs??

Flappie[/quote]

Maar ik heb nog steeds de oude firmware.(1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27))


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 20:47 
Offline

Geregistreerd: ma 20 maart 2006 10:54
Berichten: 285
Geachte heer *****,

Naar aanleiding van uw vraag over de firmware kunnen wij u als volgt informeren:

Er is inderdaad een nieuwe firmware beschikbaar voor de KPN Experia Box. Deze update wordt geheel verzorgd door KPN. Het is niet mogelijk aan te geven wanneer deze update zal plaatsvinden. U kunt uw Experia Box niet zelf voorzien van nieuwe firmware.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,


****


:lol: :roll: Zal ik op het knopje drukken :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling