Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 03 jul 2025 07:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010 14:50 

Nefilem schreef:
Volgens mij is Webcare aan het slapen...

Citaat:
Misschien dat KPN Webcare kan helpen om een meting te laten doen.

Een lekker dutje is nooit weg. :D :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010 23:17 
Site Admin

Webcare is ondanks het aanstellen van nog 2 extra krachten verre van Actief, ik hoop dat ze snel de boel weer oppakken want er staan volgens mij wel wat im's in de wacht :!: :)

Gr Marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 13:55 

Wat een wijsheden op het forum. :-)
Ik heb sinds enkele weken VDSL. Moest van te voren modem aansluiten. DE 789 kan zowel ADSL 2 + als VDSL aan. Het oude modem de 780 wl enkel ADSL 2+ (en natuurlijk lager).
Vandaar dat je VAN TE VOREN het nieuwe modem moet ophangen.
Lijn gaat plat. Je draadje wordt overgezet van ADSL 2 + kaart op een VDSL 2 kaart.
Maar kan pas een verbinding met je modem opzetten als de 789 er hangt.
Vandaar dus van te voren.
Vervolgens dient je modem het VDSL abonnement in te laden. En dat heeft bij mij 2 dagen geduurd.
EN
Alle centrales zijn reeds voorzien van glas (VDSL). Al ruim een jaar geloof ik. Ze wilden alle wijkkasten ook verglazen, maar dat kostte teveel tijd en geld.
Vandaar eerst VDSL enkel in centrale en koper tot wijkkasten.
Dus worden klanten enkel omgezet als ze IPB Premium nemen met iTV. Of IPB Extra + iTV + HDTV. Dus niemand wordt automatisch omgezet op VDSL. Ook niet als je al Premium op ADSL hebt.
Enkel als je Premium neemt icm iTV of Extra i.c.m. HDTV.

M.a.w. niet heel Renkum gaat plaat. Enkel jouw verbinding.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 16:31 

saavanalen schreef:
Ik heb sinds enkele weken VDSL. Moest van te voren modem aansluiten. DE 789 kan zowel ADSL 2 + als VDSL aan. Het oude modem de 780 wl enkel ADSL 2+ (en natuurlijk lager).

Dit geldt niet voor degene die nog op ISDN basis zitten met hun ADSL2+ modem, zoals b.v. bij forumlid Lexibel. :wink:
Zij moeten wachten totdat de lijn fysiek is omgezet naar VDSL2.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 16:31 

saavanalen schreef:

Dit geldt niet voor degene die nog op ISDN basis zitten met hun ADSL2+ modem, zoals b.v. bij forumlid Lexibel. :wink:
Zij moeten wachten totdat de lijn fysiek is omgezet naar VDSL2.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 18:01 

saavanalen schreef:
Lijn gaat plat. Je draadje wordt overgezet van ADSL 2 + kaart op een VDSL 2 kaart.
Maar kan pas een verbinding met je modem opzetten als de 789 er hangt.
Vandaar dus van te voren.
Vervolgens dient je modem het VDSL abonnement in te laden. En dat heeft bij mij 2 dagen geduurd.
EN
Alle centrales zijn reeds voorzien van glas (VDSL). Al ruim een jaar geloof ik. Ze wilden alle wijkkasten ook verglazen, maar dat kostte teveel tijd en geld.
Vandaar eerst VDSL enkel in centrale en koper tot wijkkasten.
Dus worden klanten enkel omgezet als ze IPB Premium nemen met iTV. Of IPB Extra + iTV + HDTV. Dus niemand wordt automatisch omgezet op VDSL. Ook niet als je al Premium op ADSL hebt.
Enkel als je Premium neemt icm iTV of Extra i.c.m. HDTV.

M.a.w. niet heel Renkum gaat plaat. Enkel jouw verbinding.

Nou dat klopt niet helemaal, ik heb IPB extra zonder HDTV of iTV en toch wordt ik 8 Juli aangesloten op vdsl.
Ik heb de geschikte modem al een week binnen dus dat gaat dan wel weer vlot.

Brell

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 23:22 

Brell schreef:

Nou dat klopt niet helemaal, ik heb IPB extra zonder HDTV of iTV en toch wordt ik 8 Juli aangesloten op vdsl.
Ik heb de geschikte modem al een week binnen dus dat gaat dan wel weer vlot.

Brell

Eigenlijk moeten alle IPB extra op VDSL2 gezet worden. Dit is omdat KPN bij abo Extra 2 Mbit/s upload beloofd en ADSL2+ maar max. upload van 1,3 Mbit/s kan leveren. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010 08:59 

Sinds gistermiddag om naar VDSL. Daarna wel even het modem 'hard' moeten resetten omdat deze nog steeds probeerde om een Internetverbinding over ADSL op te zetten en niet over VDSL. Maar naar de reset ging dit als een speer.
Modem ingetraind op 3427/27563 en snelheid is zoals bij het Extra abo hoort. (M.a.w. de snelheid wordt erna geknepen)

Omzetten was na tussenkomst van Webcare dus bedankt daarvoor Webcare! (Stef)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010 10:20 

skaldenho schreef:
Omzetten was na tussenkomst van Webcare dus bedankt daarvoor Webcare! (Stef)

Doet iemand zijn werk tenminste goed! :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010 20:18 

Goeden avond,

Na alle toestanden met de snelheid update begin april toch nog maar weer opnieuw een poging antwoord te krijgen.

Ik had IPB extra + ITV vanaf het moment dat ITV toegevoegd werd had ik constant de volgende waardes in het modem.

1023 / 16003

Na de verhoging van 3 april heb ik nu 888 / 17 338

Speedtest.net geeft het volgende aan,

Afbeelding

Ik weet dat je nooit aan de opgegeven waardes komt, maar ik ben dus duidelijk niet omhoog, maar omlaag gegaan.
Bellen help niet, het modem TG 789 VN is bevestigd op 45 cm. van het vernieuwde israpunt.
De kabels zijn diverse malen vernieuwd, wat is de reden van de verlaging?

Dit zou toch 2000 / 16000 moeten zijn? de download lijkt wel oké maar de upload is veel minder dan ik had.
Op advies van webcare de binnen bekabeling dus geheel vernieuwd, maar iedereen had begin april hetzelfde euvel dus het lijkt me iets binnen kpn.

Groet,

B.J.Stijf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010 22:35 

U bent al langer bezig zag ik, heb het verhaal een beetje gevolgd. Maar een uploadwaarde onder de 1024kbs is toch te laag. In ieder geval onder het minimumgrens dat KPN stelt. Het lijkt mij meer een bekabelings probleem, dat hoeft dus echt niet binnenshuis te zitten. Maar ik neem aan dat ze bij u echt alles hebben onderzocht.

Ik had ook een lage download van 5Mb/s, na het vervangen van mijn UTP kabel schoot ik naar 30Mb/s. Behoorlijk verschil!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 jul 2010 17:36 

Goede middag,

Gisteren een totale uitval van IPB extra + ITV daarover gebeld en er zou een monteur gestuurd worden.
Nog maar weer eens doorgegeven dat de snelheid nog steeds onder de maat was en ik alleen maar te horen kreeg dat het aan de binnen bekabeling zou liggen, dus of dat in één bezoek ook gemeten kon worden.

Dat was geen probleem dus de afspraak gemaakt voor vandaag.
Vanmorgen een monteur geweest om de zaak te repareren, deze heeft alles gecontroleerd en kwam tot de conclusie dat met de bekabeling binnenshuis totaal niets mis was.

Ter plekke vroeg hij een ander soort meting aan die ook aangaf dat de snelheid te laag was, waarop er een andere afdeling werd aangestuurd om verder de zaak te onderzoeken of de kabels vanuit het huis tot aan de centrale aan de waarden voldeden.
Daarop werd ik vanmiddag gebeld door een andere monteur die in de centrale de zaken controleerde, deze wist te vertellen dat metingen hadden uitgewezen dat hetgeen uitgestuurd werd exact overeen kwam met hetgeen mijn modem aangaf dus de bekabeling zou goed zijn.

Hij vermoedde dat er een defect zou zitten in de kaart in de centrale, voor dit defect zou weer een andere afdeling worden aangestuurd die de kaart verder zou controleren, dit kon enige tijd in beslag nemen.
Op mijn vraag of ik nog iets weer zou horen of dat de zaak in de onderste la zou verdwijnen werd me meegedeeld dat het kon zijn dat ik nogmaals enige tijd zonder IPB zou kunnen zitten omdat de kaart gewisseld zou moeten worden, en daarna de waardes hoger zouden zijn.
Of ik zou gebeld worden.

Afwachten dus, ik laat nog van me horen.

Groet,

B.J.Stijf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 jul 2010 14:43 

goede middag,

Vandaag gebeld door kpn om te vragen of het incident opgelost was, want bij hun stond het als gerepareerd.
Het verhaal uitgelegd dat de storing was opgelost maar de snelheid moest worden opgepakt door een andere afdeling.
Het kwam hier op neer dat ze daar niets van wisten en het ook niet na konden kijken, maar ik werd doorverbonden met een andere afdeling.

Ook hier weer exact hetzelfde verhaal en ook weer ellenlange verhalen dat het incident was opgelost en het voor hun einde verhaal was.
Daarna ben ik nogmaals gebeld door een afdeling (vraag me ondertussen niet door wie of wat) met exact dezelfde verhalen, met opnieuw de mededeling dat ze van verlaging niets wisten en ook niets konden doen.

Op de te lage upload snelheid kwam geen antwoord, terwijl daarvoor die tweede monteur op zijn beurt weer een andere afdeling had ingeseind. Kortom ik had weer Internet, TV, en Telefoon dus voor hun einde verhaal.

Ik moet dus nu afwachten of die tweede monteur inderdaad zijn verhaal waar maakt over zijn mededeling over een defecte kaart.
Maar ik begin opnieuw te geloven dat er verder niets meer zal gebeuren, immers als je over snelheid begint of liever over de verlaging die je (Gratis)gekregen hebt volgt er altijd een wazig verhaal welke afdeling je ook belt.

Wacht gelaten af.

B.J.Stijf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 jul 2010 19:07 

bjstijf schreef:
Ik moet dus nu afwachten of die tweede monteur inderdaad zijn verhaal waar maakt over zijn mededeling over een defecte kaart.

B.J.Stijf.

Er zal dan een ticket aangemaakt zijn en omdat KPN hiervan niets weet ben ik bang dat ze ticket gesloten hebben. :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 jul 2010 19:59 

Goeden avond,

Ik hoop niet dat iemand het me kwalijk neem dat mijn vertrouwen gedaald is tot onder het nulpunt.
vanaf april bezig met bellen, vragen in fora (waar ook webcare meekijkt) waarom mijn snelheid naar beneden gegaan is en niet omhoog.
Het is zo goed als onmogelijk om wie dan ook te bereiken om dit aan te kaarten, en als dat al lukt met een smoes het bos in gestuurd te worden wekt veel frustratie op.

Diegene die de diverse fora volgen hebben eerder al kunnen lezen dat het 8 maanden heeft geduurd om ITV te krijgen, wat uiteindelijk is gelukt door 13 kantjes met e-mail, brieven enz. naar het hoofdkantoor te sturen waarop toen actie werd ondernomen.

Begrijp me goed velen zullen zeggen wat zeur je toch, maar ik heb een IPB Extra + ITV abonnement wat altijd [b]1024 / 16.003 leverde op dit moment 888/17.000. en ben ongevraagd maanden teruggezet.
Het gaat er niet om dat ik nu niet kan internetten of tv kijken, maar ik betaal voor iets en moet dat geleverd krijgen.
Dit is geheel iets anders dan snelheid verhoging, de download is sinds kort weer goed maar de upload behoort gewoon hoger iets wat diverse monteurs ook aangeven maar het krijgen lijkt op een hond een worst voorzetten achter een glazen deur.

Sorry op dit moment kan ik het niet mooier maken.

Groet,

B>J.Stijf.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]