Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 10 mei 2025 19:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Beeld blijft hangen
BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 10:40 

Deze nieuwe software is alleen bedoeld om de problemen met vast slaand beeld en/of beeld haperingen (glitches) verder te verbeteren.

Op het KPN forum stond ook geen melding van deze update, de melding kwam van een gebruiker.
De bovenstaande tekst is wel vanmorgen gepost door kpn .

De is dus een extra update voor de 1960 de andere update voor het netwerk en de nieuwe encoders moeten nog komen

> Want dat forum lijkt meer aandacht te krijgen dan dit forum (no offense intended richting de beheerders hier).

Hier zal ik maar verder antwoord opgeven als je de discussie van de afgelopen weken op dat forum bekijkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 10:56 

Hehe ok :).

Maar goed, de "update' (als ie er dus is geweest want dat is me nog steeds niet duidelijk) heeft iig niets uitgehaald.

Ik was gisteravond toevallig bij mensen thuis die UPC hebben met de 'standaard' pvr-mediabox en ik werd toch wel ff jaloers toen ik zag hoe relatief 'soepel' dat ding het doet (wat in het verleden geloof ik ook wel anders is geweest, maar dat terzijde).

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 11:05 

De beeld bevriezingen worden veroorzaakt ergens in het netwerk van KPN. De update voor de 1960 is een tijdelijke oplossing tot het netwerk probleem is opgelost. De ontvanger wordt neem ik aan iets anders ingesteld om hem minder gevoelig te maken voor de verstoringen van het signaal;

De helft van de ontvangers heeft de update de afgelopen nacht gekregen, vannacht de andere helft van de ontvangers.
Of je start vandaag de ontvanger opnieuw op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 11:31 

Ok, dus die update cycle is pas vannacht begonnen. Dat wilde ik ff weten ;). Dan heb ik 'm inmiddels binnen want vanochtend is de ontvanger automatisch ge-reboot.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 14:34 

Deze informatie hadden we gisteren moeten plaatsen maar mijn bron was te laat:

Aankomende nacht en in de nacht van donderdag op vrijdag zullen spoed werkzaamheden plaatsvinden voor Interactieve TV.

In 2 batches zal op alle 1960 tuners (dus ook glas!) een software release uitgerold worden naar aanleiding van de Glitches en Freezes.
Deze release gaat er voor zorgen dat er minder glitches zullen voor komen bij de meeste klanten met problemen. Het gaat het probleem niet compleet oplossen, ook de freezes (stilstaand beeld, geluid loopt door) zullen niet opgelost worden. Het gaat zorgen voor een vermindering van de problemen, maar gaat het niet compleet wegnemen.

Om de problemen compleet op te lossen lopen nog onderzoeken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 21:29 

Beste Stef,

Deze 2 batches zijn de softwarematige oplossing als ik het goed begrijp?
Ik neem aan dat de aangekondigde nieuwe encoders per 17 februari ook nog doorgaan?
Dan zou het probleem eindelijk opgelost zijn.
Dit is tenminste wat jij mij geschreven hebt.

Zie nog geen verbetering dus wordt het afwachten op wat de nieuwe encoders teweeg gaan brengen.

Ted.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010 11:03 

update KPN forum

Om te zorgen voor een betere beeld kwaliteit tijdens de Olympische Spelen heeft KPN een nieuwe type encoder ingezet.

Het is mogelijk dat u op Nederland 1 en Eurosport een melding 'Zender tijdelijk niet beschikbaar' krijgt, deze kunt u oplossen door naar een ander kanaal te zappen vervolgens weer terug naar Nederland 1.

-------------------------

Ik heb even gekeken en maar de verkleuring t.o.v de satelliet signaal is veel minder geworden. De gezicht kleur was gewoon onnatuurlijk van de personen in beeld. Ik had dit probleem vanaf het begin met itv na de ingebruikname mpeg4 codering, een media en dvd player gaven wel een beter beeld.

Een hele verbetering dus op Nederland 1 en Eurosport

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010 21:13 

Ook ik heb het idee dat hier het beeld (hdmi op 1080i) van Ned. 1 en Eurosport beter is geworden. Nog steeds wat softerig (maar hey, het blijft SD op een grote tv, UPC via scart op de 40 inch LCD-tv van een klasgenoot van m'n vriendin zag er ook niet charmant uit :P ). Maar wel betere kleuring en het lijkt ook alsof er wat minder aura en ghosting is.

Als nou ook de vastlopers afgelopen zijn mogen deze encoders van mij blijven. Het zou nog steeds aardig zijn als voor glasvezel en FttC klanten er ook nog een keer een versie kwam met meer mbits (ook bij de SD kanalen) maar dit is best puik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010 17:10 

Nou, het leek goed te gaan sinds deze week, maar sinds de Olympische spelen begonnen zijn, loopt de boel de boel weer om de haverklap vast. Bij mij althans.

-- Remco.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010 17:33 

Hallo,

Bij mij ging het een week goed, af en toe Kr... 2 seconden bevroren beeld (mijn zoon vorig weekend laten stoppen met downloaden van torrents loste de grootste problemen op).
Vrijdag middag na het lezen over de software fix, ITV opgestart en ja de nieuwe versie zat erin.
En waarlijk het werkte allemaal goed (internet, telefoon en ITV).
Om 21:00 uur werkte de telefoon nog goed, maar om 22;15 kwam de buurvrouw me melden dat ik weer eens bereikbaar was.
Vervolgens mijn siemens EB via de console ingang een reboot opdracht gegeven.
Beeld viel weg en natuurlijk internet ook (gevoelsmatig leek de reboot lang te duren) daarna kwam de ITV terug met een gele melding "zender tijdelijk niet beschikbaar" zip/zappen hielp niet en naar en van standby schakelen ook niet.
Dus ten einde raad maar weer een power cycle op die doos gegeven en 12 minuten zitten wachten op beeld.
Weet iemand trouwens wat het maximaal aantal schakelbewegingen op die 1960 doos is???

Groeten,
PQ

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2010 22:39 

Hallo,
Gisteravond geen probleem meer gehad evenals vandaag tot..
om 20:56 kreeg ik een telefoontje, na opname (ca. 4 x overgaan) bleef de verbinding dood.
Hierna bleef de telefoon weer dood.
ca. 15 minuten afgewacht en geen verandering, telefoon bleef dood.
Reboot opdracht gegeven, internet weg, ITV weg.
Na ca. 1 minuut ITV en internet terug en telefoon werkt ook weer.
Na 2 minuten beeld valt het beeld + geluid weer weg "Zender momenteel niet beschikbaar".
Power cycle op de 1960 uitgevoerd en daarna werkte alles weer gewoon.

Dus naast het verstoken blijven van een telefoon waar je op kunt vertrouwen (dit was in mijn KPN tijd tot 2002 nog wel een bedrijfsdoel) blijf ik ook regelmatig van TV verstoken.
Wat wel opvalt is dat dit vaak in het weekend gebeurt.

Groeten,
PQ

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 10:01 

@PQ: Misschien eens bij de helpdesk om een nieuwe Experiabox vragen? :). Hier geen last (hoewel ik dan ook niet van bellen gebruik maak). Ook TV blijft het aardig mooi doen, iig op Ned. 1.

Het probleem dat jij hier omschrijft lijkt ook niet echt te maken te hebben met waar het in dit onderwerp over gaat.... de glitches en de werkzaamheden aan de nieuwe encoders e.d.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 17:08 

Hoi,
Heb ik gedaan, afwachten maar.

Bedankt,
PQ

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 17:23 

Ted van der Vleut schreef:
Beste Stef,

Deze 2 batches zijn de softwarematige oplossing als ik het goed begrijp?
Ik neem aan dat de aangekondigde nieuwe encoders per 17 februari ook nog doorgaan?

Ted.

Antwoord:
spaceone schreef:
update KPN forum

Om te zorgen voor een betere beeld kwaliteit tijdens de Olympische Spelen heeft KPN een nieuwe type encoder ingezet.

Het is mogelijk dat u op Nederland 1 en Eurosport een melding 'Zender tijdelijk niet beschikbaar' krijgt, deze kunt u oplossen door naar een ander kanaal te zappen vervolgens weer terug naar Nederland 1.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 20:45 

Hallo Stef,

Wat is nu de bedoeling van de nieuwe encoders???????????
Zijn deze voor beter beeld alleen tijdens de Olympische Spelen op NED 1 en EUROSPORT of zijn dit de hardware matige oplossingen om het hangen van het beeld voorgoed uit de wereld te verbannen.
Jij zei dat de leveranciers van de encoders niet hun product konden waarmaken en dat er nieuwe geplaatst zouden worden.

Waar zijn die encoders nu eigenlijk voor ???????????????????????????????

ps. de software update heeft GÉÉN oplossing geboden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]