Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 03:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voip lampje+storingen
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 13:20 
Offline

Geregistreerd: vr 14 jul 2006 11:05
Berichten: 9
Hallo,

Eerste post hier, dus hallo allemaal :D

Heb een tijd geleden ipb aangevraagd bij planet. Onlangs al het spul thuis gestuurd gekregen maar ik krijg geen voip signaal. 20 minuten wachten, 8 uur wachten en nog steeds geen lampje.

Planet de volgende dag gebeld, het kan nog wel een dag duren. De volgende dag (vandaag) weer gebeld en er werd me verteld dat er een storing is op de voip aanmeld server.

Paar uur later maar weer gebeld en toen werd me verteld dat er pas na 48 uur na aansluiten van de lijn er een account wordt aangemaakt.

Iemand een idee hoe dit nu echt zit? Ik wordt een beetje met een kluitje in het riet gestuurd.

Overigens is er al extreem veel fout gegaan bij m`n aanmelding.
* Geen bevestigings mail gehad
* Bij navraag of de order binnen was gekomen moest ik 3 maal opnieuw bellen vanwege "storingen" in het systeem bij planet
* Schriftelijke bevestiging kwam pas na 2 weken
* Had een advanced pakket aangevraagd staat er op de aanmelding dat ik het standaard pakket heb aangevraagd en er wordt me een economy lijn geleverd. (helpdesk heeft bevestigd dat het een fout is geweest van planet)

Dit belooft nog wat voor de toekomst :twisted:

Ben al jaren een tevreden klant van planet maar ik vind dit toch wel een beetje te ver gaan.

Grtz, Patrick


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 13:57 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Welkom op het forum.

De genoemde serverproblematiek is helaas niet nieuw en wellicht is dat een punt wat van KPN algehele aandacht zou moeten hebben.Als daar idd opnieuw een storing op zit dan zit er helaas niks anders op dan wachten :?
Je zou kunnen overwegen om de tweedelijns even naar het voip-gedeelte te laten kijken danwel opnieuw een poging te doen om je aan te melden :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 14:07 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Probeer de aanmeld procedure nog eens helemaal opnieuw uit te voeren.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 15:07 
Offline

Geregistreerd: ma 05 jun 2006 16:19
Berichten: 41
Het kan inderdaad nog 48 uur duren na installatie voordat het VoIP lampje gaat branden. Dit vanwege drukte op de aanmeld server. Dat je eerder is gemeld dat het aan een storing lag klopt ook, maar die medewerker had je direct moeten informeren dat het ook nog eens 48 uur kan duren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 19:16 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Het is maar een vreemde zaak, heb 3 stuks IPB met de EB bij vrienden geinstalleerd en bij mijzelf en het was maar een minuten kwestie voordat het voip lamje ging branden. 3 bij Planet en eentje bij Het Net.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 23:19 
Offline

Geregistreerd: vr 14 jul 2006 11:05
Berichten: 9
Heb intussen de modem meerdere malen gereset, minuutje uitgezet en weer aan maar zonder resultaat. Ben nu 48 uur later.

Of gaat er weer 48 uur in als je de modem een minuutje uitzet?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 00:20 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Er zijn door de week regelmatig problemen met diverse servers, maar dat geeft alleen een paar uur vertraging en geen 2 dagen. De helpdesk(1e lijns) die jij aan de telefoon krijgt kan niet veel doen en alleen uitspraken doen zoals 48 uur wachten. Je moet dan ook vragen naar een 2e lijns medewerker, deze kunnen de VoIP gegevens in de centrale bekijken. Wat fout kan gaan is dat de vci niet goed staat of dat de VoIP gegevens in een verkeerde server geladen zijn. Zolang er geen helpdeskmedewerker naar jouw VoIP gegevens gaat kijken zal de VoIP ook niet werken.

Zodra je de EB voor de eerste keer aansluit gaat hij eerst de nieuwste firmware binnen halen en daarna de klantengegevens zoals o.a. VoIP en wordt WiFi geactiveerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 00:25 
Offline

Geregistreerd: vr 14 jul 2006 11:05
Berichten: 9
Maar als een 1e link medewerker zegt dat er een storing is moet ik dat maar aannemen, kan dit nooit controleren.

Heb wel op de storings pagina van planet gekeken maar daar is niks te vinden. Morgen maar weer eens bellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 10:42 
Offline

Geregistreerd: vr 14 jul 2006 11:05
Berichten: 9
2e lijn had het te druk, de 1e lijn medewerker vertelde dat "het voor elkaar wordt gemaakt" en dat ik binnen 72 uur wordt terug gebeld.

Wat een aanfluiting!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 10:55 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
patrick schreef:
2e lijn had het te druk, de 1e lijn medewerker vertelde dat "het voor elkaar wordt gemaakt" en dat ik binnen 72 uur wordt terug gebeld.

Wat een aanfluiting!


Probeer het anders vanavond later op de avond nog een keer,je hebt dan kans dat je direct een tweedelijns persoon aan de telefoon krijgt en dat die even kan kijken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 19:21 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
patrick schreef:
2e lijn had het te druk, de 1e lijn medewerker vertelde dat "het voor elkaar wordt gemaakt" en dat ik binnen 72 uur wordt terug gebeld.

Wat een aanfluiting!

Helaas zit je al dagen zonder VoIP. Een monteur van KPN kan direct contact opnemen met de Multiplay servicedesk en in 99% is het binnen een half uur opgelost. Wellicht een klacht per email( http://www.kpn.com/kpn/show/id=299515 ) richting KPN, met daarin dat het nog steeds niet werkt en dat je wil dat het abonnement ingaat wanneer uiteindelijk de storing is opgelost.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 23:01 
Offline

Geregistreerd: ma 05 jun 2006 16:19
Berichten: 41
Het abbonement gaat pas in als je het activatienummer 1369 hebt gebeld(wat pas kan als het VoIP lampje brandt), of 1 maand na ontvangst van het pakket. Dus daar hoef je niet mee te dreigen.

Het is momenteel heel erg druk op de aanmeld servers waardoor er 48 uur vertraging kan zijn. Dit hoeft niet zo te zijn. Een reset heeft absoluut geen nut. In de tussentijd kun je de telefoon rechtstreeks op de splitter aansluiten. Internet zal wel gewoon werken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 12:35 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
JohanK schreef:
Het is momenteel heel erg druk op de aanmeld servers waardoor er 48 uur vertraging kan zijn.


Dit is al tijden zo en ik weet dat KPN hieraan werkt maar direct zichtbaar in positieve zin is dit niet !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 14:06 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Ik blijf erbij wat dat aangaat, KPN zijn zaakjes niet op orde heeft, als je drukte verwacht moet je ook zorgen dat je die drukte kan verwerken. Iets wat al zolang niet in orde is als dat het product bestaat, want zo is het gewoon, dat is een zeer kwalijke zaak.

_________________
Luctor et Emergo.


Laatst bijgewerkt door Willy op ma 17 jul 2006 08:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 17:37 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 12:15
Berichten: 106
Woonplaats: Appelscha
Zou er geen mogelijkheidzijn om een vereninging op te richten die de belangen behartigd van de gebruikers van de EB? Het lijkt mij dat je dan meer een vuist kunt maken tegen de KPN en deze moet dan wel genoodzaakt zij om hun product te verbeteren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling