Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 03:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voip lampje+storingen
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 13:20 

Hallo,

Eerste post hier, dus hallo allemaal :D

Heb een tijd geleden ipb aangevraagd bij planet. Onlangs al het spul thuis gestuurd gekregen maar ik krijg geen voip signaal. 20 minuten wachten, 8 uur wachten en nog steeds geen lampje.

Planet de volgende dag gebeld, het kan nog wel een dag duren. De volgende dag (vandaag) weer gebeld en er werd me verteld dat er een storing is op de voip aanmeld server.

Paar uur later maar weer gebeld en toen werd me verteld dat er pas na 48 uur na aansluiten van de lijn er een account wordt aangemaakt.

Iemand een idee hoe dit nu echt zit? Ik wordt een beetje met een kluitje in het riet gestuurd.

Overigens is er al extreem veel fout gegaan bij m`n aanmelding.
* Geen bevestigings mail gehad
* Bij navraag of de order binnen was gekomen moest ik 3 maal opnieuw bellen vanwege "storingen" in het systeem bij planet
* Schriftelijke bevestiging kwam pas na 2 weken
* Had een advanced pakket aangevraagd staat er op de aanmelding dat ik het standaard pakket heb aangevraagd en er wordt me een economy lijn geleverd. (helpdesk heeft bevestigd dat het een fout is geweest van planet)

Dit belooft nog wat voor de toekomst :twisted:

Ben al jaren een tevreden klant van planet maar ik vind dit toch wel een beetje te ver gaan.

Grtz, Patrick

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 13:57 

Welkom op het forum.

De genoemde serverproblematiek is helaas niet nieuw en wellicht is dat een punt wat van KPN algehele aandacht zou moeten hebben.Als daar idd opnieuw een storing op zit dan zit er helaas niks anders op dan wachten :?
Je zou kunnen overwegen om de tweedelijns even naar het voip-gedeelte te laten kijken danwel opnieuw een poging te doen om je aan te melden :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 14:07 
Erelid

Probeer de aanmeld procedure nog eens helemaal opnieuw uit te voeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 15:07 

Het kan inderdaad nog 48 uur duren na installatie voordat het VoIP lampje gaat branden. Dit vanwege drukte op de aanmeld server. Dat je eerder is gemeld dat het aan een storing lag klopt ook, maar die medewerker had je direct moeten informeren dat het ook nog eens 48 uur kan duren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 19:16 
Erelid

Het is maar een vreemde zaak, heb 3 stuks IPB met de EB bij vrienden geinstalleerd en bij mijzelf en het was maar een minuten kwestie voordat het voip lamje ging branden. 3 bij Planet en eentje bij Het Net.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 23:19 

Heb intussen de modem meerdere malen gereset, minuutje uitgezet en weer aan maar zonder resultaat. Ben nu 48 uur later.

Of gaat er weer 48 uur in als je de modem een minuutje uitzet?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 00:20 

Er zijn door de week regelmatig problemen met diverse servers, maar dat geeft alleen een paar uur vertraging en geen 2 dagen. De helpdesk(1e lijns) die jij aan de telefoon krijgt kan niet veel doen en alleen uitspraken doen zoals 48 uur wachten. Je moet dan ook vragen naar een 2e lijns medewerker, deze kunnen de VoIP gegevens in de centrale bekijken. Wat fout kan gaan is dat de vci niet goed staat of dat de VoIP gegevens in een verkeerde server geladen zijn. Zolang er geen helpdeskmedewerker naar jouw VoIP gegevens gaat kijken zal de VoIP ook niet werken.

Zodra je de EB voor de eerste keer aansluit gaat hij eerst de nieuwste firmware binnen halen en daarna de klantengegevens zoals o.a. VoIP en wordt WiFi geactiveerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 00:25 

Maar als een 1e link medewerker zegt dat er een storing is moet ik dat maar aannemen, kan dit nooit controleren.

Heb wel op de storings pagina van planet gekeken maar daar is niks te vinden. Morgen maar weer eens bellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 10:42 

2e lijn had het te druk, de 1e lijn medewerker vertelde dat "het voor elkaar wordt gemaakt" en dat ik binnen 72 uur wordt terug gebeld.

Wat een aanfluiting!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 10:55 

patrick schreef:
2e lijn had het te druk, de 1e lijn medewerker vertelde dat "het voor elkaar wordt gemaakt" en dat ik binnen 72 uur wordt terug gebeld.

Wat een aanfluiting!

Probeer het anders vanavond later op de avond nog een keer,je hebt dan kans dat je direct een tweedelijns persoon aan de telefoon krijgt en dat die even kan kijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 19:21 

patrick schreef:

Wat een aanfluiting!

Helaas zit je al dagen zonder VoIP. Een monteur van KPN kan direct contact opnemen met de Multiplay servicedesk en in 99% is het binnen een half uur opgelost. Wellicht een klacht per email( http://www.kpn.com/kpn/show/id=299515 ) richting KPN, met daarin dat het nog steeds niet werkt en dat je wil dat het abonnement ingaat wanneer uiteindelijk de storing is opgelost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 23:01 

Het abbonement gaat pas in als je het activatienummer 1369 hebt gebeld(wat pas kan als het VoIP lampje brandt), of 1 maand na ontvangst van het pakket. Dus daar hoef je niet mee te dreigen.

Het is momenteel heel erg druk op de aanmeld servers waardoor er 48 uur vertraging kan zijn. Dit hoeft niet zo te zijn. Een reset heeft absoluut geen nut. In de tussentijd kun je de telefoon rechtstreeks op de splitter aansluiten. Internet zal wel gewoon werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 12:35 

JohanK schreef:
Het is momenteel heel erg druk op de aanmeld servers waardoor er 48 uur vertraging kan zijn.

Dit is al tijden zo en ik weet dat KPN hieraan werkt maar direct zichtbaar in positieve zin is dit niet !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 14:06 
Erelid

Ik blijf erbij wat dat aangaat, KPN zijn zaakjes niet op orde heeft, als je drukte verwacht moet je ook zorgen dat je die drukte kan verwerken. Iets wat al zolang niet in orde is als dat het product bestaat, want zo is het gewoon, dat is een zeer kwalijke zaak.

Laatst bijgewerkt door Willy op ma 17 jul 2006 08:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 17:37 

Zou er geen mogelijkheidzijn om een vereninging op te richten die de belangen behartigd van de gebruikers van de EB? Het lijkt mij dat je dan meer een vuist kunt maken tegen de KPN en deze moet dan wel genoodzaakt zij om hun product te verbeteren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]