Jon schreef:
Rene en Maarten, bedankt voor de reacties. IK zal het programma downloaden en kijken hoe ver ik kom. Wat ZoneAlarm betreft ... ik vind het geen prettig idee om deze uit te schakelen en wel hierom: dagelijks worden er veel ongewenste access attempts tegengehouden met mijn vuurmuurtje en dat is wel zo'n veilig idee. Voorheen kon ik via de site monitor meekijken en zag ik wie er in de buurt ook actief waren. Meer dan 10. Ik wil het wel een keer proberen heel kort. Oh ja, wat het resetten van de epb betreft, ik moet wel want anders is er helemaal geen internet verbinding.
Kunnen er misschien draadjes verkeerd in de epb zitten? Mijn zus heeft een keer tijdens mijn afwezigheid gereset door hier en daar wat kabels in en uit te pluggen ... Jammer dat er nog geen antwoord is op de vraag waarom ik enerzijds een draadloze netwerkverbinding heb en anderzijds het bericht dat het netwerk is uitgeschakeld. Belangrijk detail is misschien: de PC is nog nooit zo supertraag geweest in alles, vooral met opstarten ... Hij pruttelt echt heel erg slecht ...
Vergeet niet dat je EB ook een firewall heeft en dat de Zone-alarm firewal een software gerelateerde firewal is maw jij kunt aangeven welke applicatie je toegang geeft tot het internet.Heb je de computer ook al eens laten scannen op spyware/adware met de volgende programma's:
Ad-Aware Se
Spybot S&D
Verder weet ik niet of je alles al eens gedeinstalleerd hebt zoals door Marcel voorgesteld ? Je weet zeker dat er geen verbindingsproblemen zijn als je met UTP kabel contact maakt met de EB ?