Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 05 jul 2025 01:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 18:33 

jwagenaar schreef:
deinstalleer de Siemens Gigaset USB adapter 108 eens en installeer dan deze opnieuw.

Gebruik dan ook een andere USB poort. Laat even weten of de tip van JohanK geholpen heeft en wat is de percentage van de signaalsterkte en kwaliteit van het signaal. Wellicht hangt de EB op een verkeerde plaats.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 19:26 

Aan J Wagenaar: ik ben een starter op computergebied en weet helaas niet hoe ik de gigaset deinstalleer en weer opnieuw moet installeren, sorry.
Aan Renee: bedankt voor de uitleg, ik kan je het voglende melden:
de EPB staat op de 1e verdieping en de pc op de zolder, er zitten houten vloeren tussen dus dat kan geen probleem geven. De signaalsterkte is altijd prima. Ik heb de wireless zero configuration inmiddels uitgeschakeld. Wat is dit trouwens?
Verder heb ik ook dat command uitgevoerd ik kreeg een antwoord maar weet niet hoe ik dit moet kopieren.
Wat er nu aan de hand is is het volgende: ik had geen internet verbinding bij het aanzetten van de pc. Ik zet de pc uit en reset de experiabox, vervolgens weer een blanco icoontje in de menubalk waarop is vermeld dat het netwerk is uitgeschakeld. Echter: er kwamen emailtjes binnen ... en ja, ik kan internet op maar het klopt niet toch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 19:35 

RENE, HEB JE HIER ALVAST IETS AAN?
De volgende keer bij geen internet zal ik hetzelfde commando uitvoeren, alleen kan ik dan internet niet op. Nu is er dus wel verbinding maar het lijkt niet mijn verbinding te zijn ...

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\xxx>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: xxx
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 4:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
ADMtek AN983-gebaseerde ethernet-adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : xxx

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Gigaset USB Adapter 108
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : xxx
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : xxx
Standaardgateway. . . . . . . . . : xxx
DHCP-server . . . . . . . . . . . : xxx
DNS-servers . . . . . . . . . . . : xxx
Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 7 juli 2006 18:23:15
Lease verlopen . . . . . . . . . : zondag 9 juli 2006 18:23:15

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 20:53 

SOS! HET IS NU HEEL ERG, internet lukt helemaal niet meer ook niet met herstellen. Ik zit nu heel even achter de pc bij de buren ...
Zucht. Ik ben het spuugzat, waarschijnlijk zit ik nog de hele avond achter de pc in de hoop internet weer aan de praat te krijgen. Ik vind het niet te geloven dat het niet werkt. En als ik straks ben uitgelogd kan ik dus niet op jullie forum kijken. Balen balen balen en dan druk ik mij nog zacht uit. :x

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 21:10 

- Ik zie niets vreemd ?

- Windows XP beschikt over de mogelijkheid om automatisch wireless apparaten te configureren (Wireless Zero) Maar er zijn wireless apparaten die niet goed overweg met deze automatische configuratie

- Kun je wel een ping uitvoeren om te controleren of er een verbinding is tussen de EPB en je pc (adapter)

Klik op start
Klik dan op Uitvoeren
Typ op de invulregel cmd
Klik dan op OK
Type in het DOS-prompt window: ping 192.168.2.1
Druk op de Enter-toets
Wanneer je nu 4 maal antwoord van 192.168.2.1 krijgt is de verbinding tussen de computer en de KPN Experia Box goed.
Wanneer je 4 maal een time-out krijgt is de verbinding tussen de computer en de KPN Experia Box verbroken.

- Gebruik je een firewall.
- Welk antivirus programma. Ik heb zelf meegemaakt dat 1 bepaald antivirus programma (symantec), problemen gaf met wireless.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 21:49 
Erelid

Jon als het mogelijk is plug er dan even een Ethernet kabel in, dan kun je tenminste op internet als het draadloos eruit ligt.

En sorry wil je A.U.B geen hele regels met hoofdletters gebruiken, kan opgevat worden als schreeuwend en dat is niet wenselijk op fora.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 23:00 

Jon schreef:
RENE, HEB JE HIER ALVAST IETS AAN?
De volgende keer bij geen internet zal ik hetzelfde commando uitvoeren, alleen kan ik dan internet niet op. Nu is er dus wel verbinding maar het lijkt niet mijn verbinding te zijn ...

C:\Documents and Settings\xxx>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: xxx

Gigaset USB Adapter 108
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : xxx
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : xxx
Standaardgateway. . . . . . . . . : xxx
DHCP-server . . . . . . . . . . . : xxx
DNS-servers . . . . . . . . . . . : xxx
Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 7 juli 2006 18:23:15
Lease verlopen . . . . . . . . . : zondag 9 juli 2006 18:23:15

Kun je wel aangeven wat voor ip-adres je krijgt en alleen de laatste 3 cijfers verwijderd ? Zo is het moeilijk te beoordelen wat je Ip-adres,Subnet,Gateway etc zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2006 09:59 

Heb het gisteravond op moeten geven, vanmorgen de expertiabox weer uitgezet (langdurig) opnieuw opgestart (vanmorgen had ik eerst geen verbinding met opstarten). Ik vind iets erg vreemd: in de menubalk zie ik een icoontje van een computer die blauw is opgelicht en die aangeeft dat ik verbonden ben met een zeer goede verbinding. Het anders groene icoontje van de gigaset geeft echter aan dat het netwerk is uitgeschakeld. Dat is dus heel ongebruikelijk.
Berichtje voor Rene: ik heb het ping commando uitgevoerd en heb inderdaad 3 reply's binnen gekregen. Dus dat zit goed. Aan de andere kant ... ik heb momenteel verbinding. Verder heb ik een firewall van ZoneAlarm. Ik ga zo nog even uitloggen en de pc uit en aan zetten. Kijken wat er dan gebeurt.
Mocht er onverhoopt geen verbinding zijn voer ik de opdracht van Rene van gisdteren nog even uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2006 10:25 

Dit is de ipconfig van vanmorgen, lijkt in orde toch? Maar ja, er is nu verbinding. Het enigste wat ik mis is het icoontje onderop die normaliter groen oplicht als er verbinding is en waarmee je de status van de verbinding kan controleren, de site monitor hebt etc. etc.
Hoe kan er verbinding zijn terwijl deze laatste niet meer oplicht en uitgeschakeld netwerk aangeeft?
Alvast bedankt voor jullie tips.

C:\Documents and Settings\XXXipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: XXX

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : XXX

Gigaset USB Adapter 108
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : XXX
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.XXX
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.XXX
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.XXX
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.XXX
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.XXX
Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 8 juli 2006 10:08:57
Lease verlopen . . . . . . . . . : maandag 10 juli 2006 10:08:57

C:\Documents and Settings\M LUYT>

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2006 10:32 

Aanvulling, de ping terugkoppeling werkte goed zoals aangegeven maar ik moest de firewall wel toestemming geven. Er werd eerst de vraag gesteld:
TCP/ip opdracht verzoekt internet toegang, is dit akkoord? Ik heb op ja geklikt natuurlijk, maar bij nee was er niets gebeurd. Wat antivirus betreft gebruik ik momenteel AVG. Firewall ZoneAlarm.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2006 14:19 

Misschien kun je even het programma Netstumbler downloaden en kijken of er meerdere Acces Point's bij jou in de buurt zitten.Verder zou ik eens een tijdje zonder Zone-Alarm werken en kijken of dit van enige invloed is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2006 15:57 

- Dat toestemming gaf aan zonealarm is juist.

- Om zonealarm op een juiste manier even uit te schakelen, en ik ga uit van de de free version: overview tab - preference tab - load zone alarm at startup - deze uitvinken - je krijg een waarschuwing - klik op Yes. En dan de Pc herstarten.

- Elke keer de EPB herstart zou ik niet aanraden, zolang het lampje wifi brand.

Netstumbler kun je hier downloaden: http://www.netstumbler.com/downloads/

Uitleg hier: http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/3589131

Heb zelf geen ervaring met het programma, maar er zullen best andere zijn die je daarbij kunnen helpen. Succes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2006 19:55 

Rene en Maarten, bedankt voor de reacties. IK zal het programma downloaden en kijken hoe ver ik kom. Wat ZoneAlarm betreft ... ik vind het geen prettig idee om deze uit te schakelen en wel hierom: dagelijks worden er veel ongewenste access attempts tegengehouden met mijn vuurmuurtje en dat is wel zo'n veilig idee. Voorheen kon ik via de site monitor meekijken en zag ik wie er in de buurt ook actief waren. Meer dan 10. Ik wil het wel een keer proberen heel kort. Oh ja, wat het resetten van de epb betreft, ik moet wel want anders is er helemaal geen internet verbinding.
Kunnen er misschien draadjes verkeerd in de epb zitten? Mijn zus heeft een keer tijdens mijn afwezigheid gereset door hier en daar wat kabels in en uit te pluggen ... Jammer dat er nog geen antwoord is op de vraag waarom ik enerzijds een draadloze netwerkverbinding heb en anderzijds het bericht dat het netwerk is uitgeschakeld. Belangrijk detail is misschien: de PC is nog nooit zo supertraag geweest in alles, vooral met opstarten ... Hij pruttelt echt heel erg slecht ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2006 20:24 

Jon schreef:
Rene en Maarten, bedankt voor de reacties. IK zal het programma downloaden en kijken hoe ver ik kom. Wat ZoneAlarm betreft ... ik vind het geen prettig idee om deze uit te schakelen en wel hierom: dagelijks worden er veel ongewenste access attempts tegengehouden met mijn vuurmuurtje en dat is wel zo'n veilig idee. Voorheen kon ik via de site monitor meekijken en zag ik wie er in de buurt ook actief waren. Meer dan 10. Ik wil het wel een keer proberen heel kort. Oh ja, wat het resetten van de epb betreft, ik moet wel want anders is er helemaal geen internet verbinding.
Kunnen er misschien draadjes verkeerd in de epb zitten? Mijn zus heeft een keer tijdens mijn afwezigheid gereset door hier en daar wat kabels in en uit te pluggen ... Jammer dat er nog geen antwoord is op de vraag waarom ik enerzijds een draadloze netwerkverbinding heb en anderzijds het bericht dat het netwerk is uitgeschakeld. Belangrijk detail is misschien: de PC is nog nooit zo supertraag geweest in alles, vooral met opstarten ... Hij pruttelt echt heel erg slecht ...

Vergeet niet dat je EB ook een firewall heeft en dat de Zone-alarm firewal een software gerelateerde firewal is maw jij kunt aangeven welke applicatie je toegang geeft tot het internet.Heb je de computer ook al eens laten scannen op spyware/adware met de volgende programma's:

Ad-Aware Se
Spybot S&D

Verder weet ik niet of je alles al eens gedeinstalleerd hebt zoals door Marcel voorgesteld ? Je weet zeker dat er geen verbindingsproblemen zijn als je met UTP kabel contact maakt met de EB ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2006 20:25 
Erelid

Jon je heb nog steeds geen reactie gegeven om het eens met draadje te proberen, dus draadloos uit schakelen om te kijken of het dan wel stabiel is. Verder scan je pc eens goed op virussen, spyware enz. draai b.v eens Ad-Aware en Spybot om er een paar te noemen. Maak je systeem eens goed schoon door alle Tijdelijke internet bestanden en cookies op te ruimen. Defragmenteer je Harde schijf. Dit alles kan ook de traagheid van je systeem veroorzaken. Als dit nog niet helpt zou ik er toch eens aan gaan denken om een nieuwe schone installatie van je besturingssysteem te gaan doen. Verder nog even dit, ik gebruik zelf ook geen software matige firewall, er zit er eentje (Hardwarematig) in de EB en normaal gesproken moet dat voldoende zijn in combinatie met een goede virusscanner enz. Alles zit hier bij mij potdicht.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]