Je hebt de spullen in huis, geldt hoeft het dus niet meer te kosten (als alles het ook gewoon doet en niet kapot is) het moet alleen nog even software matig aan elkaar geknoopt worden.
Als eerste heeft de printer een IP adres nodig.
Het kan dat de printer op DHCP staat (volgens mij de standaard instelling). Dan heeft hij een IP van het modem gekregen. Je kan dit controleren door een configuratie pagina door je printer uit te laten printen. Staat hij op DHCP dan vindt je dat ergens terug onder Jetdirect config.
Staat hij niet op DHCP dan kan via het netwerk menu op de printer een IP adres invoeren. Zorg dat het adres in de range van je thuis netwerkje ligt (is bij een gigaset volgens mij 10.0.0.x met als netmask 255.255.255.0)
Nadat je hebt bepaalt welke IP adres je printer heeft kan je op je PC een nieuwe printer aanmaken.
Als het goed is kan dat direct vanuit de HP CD anders met de hand.
Ga naar Printers en Faxen kies nieuwe printer en ga voor de handmatige installatie.
Maak een nieuwe poort aan en kies voor TCP poort. Voer het IP nummer in van je printer. Kies nu het juiste type printer uit het lijstje met printers en klaar.
Het kan zijn dat ik hier en daar een stapje over heb geslagen, ik heb even geen XP pc bij de hand om de exacte volgoorde te bekijken.
Voor die Apple (eigenlijk hoort hij gewoon in de fruitmand thuis en niet op je bureau) kan ik je niet verder helpen. Al schijn je er tegenwoordig Windows bij te krijgen en dan geldt het bovenstaande verhaaltje weer
Succes,
ET