Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 05 jul 2025 23:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 09:01 

http://www.nu.nl/news/1825101/50/Providers_leveren_slecht_beveiligde_routers.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 13:39 
Site Admin

Ik weet niet wie dit artikel heeft geschreven, maar dit slaat gewoon totaal nergens op. Tele2 levert met een goeie beveiliging? mijn buurvrouw heeft telenee en haar router staat wagenwijd open omdat anders er simpelweg geen draadloos mogelijk is, sterker nog! tele2 routers kennen nog geeneens wpa2 :mrgreen:

En dan kpn, ik wil wel iemand uidagen om mijn router te kraken, deze kent namelijk wél wpa2 en dit is voor anno nu de hoogst mogelijke draadloze beveiliging die er maar bestaat (buiten radius om dan) wpa2 is te kraken maaar...daar ben je echt wel 3 dagen heel actief mee zoet :wink: .

Dus, die persoon die dit artike heeft geschreven moet echt even terug naar school want overduidelijk heeft die er geen verstand van.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 16:51 

Maar Marcel234 toch.... :wink:
KPN was laatst in het nieuws dat het niet goed zat met de beveiling.
Als je het zelf aangepast hebt is het niet zo erg maar als je de standaard liet staan was uit het SSID toch de sleuten te generen?

Zodra je zelf de beveiliging zelf op WPA of hoger zet dan zit het voor de meeste zaken wel goed dicht.
Het oudere WEP is zo te kraken maar ook daarvoor moet er iemand toch een beetje moeite voor doen.

Ik weet van Tiscali ook dat er standaard geen beveiling aangezet wordt.
Kennis van mij heeft zo twee jaar lang de buren van gratis internet voorzien zonder dat hij het wist.

Als je de installatie netjes volgt dan heb je toch bij elke provider wel beveiling?
Zodra de gebruiker afwijkt van die installatie procedure dan gaat het fout.

Aan de andere kant, zit de autofabrikant naast je in de auto op te letten of je alles wel doet zoals zij het bedoeld hebben?
Kortom, is de draadloze beveiling iets voor de provider of voor de consument? Ik denk toch echt het laatste.
Om met Balkenende mee te praten, je moet zelf de verantwoordelijk nemen met deze beveiling.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 17:02 

marcel234 schreef:
En dan kpn, ik wil wel iemand uidagen om mijn router te kraken, deze kent namelijk wél wpa2 en dit is voor anno nu de hoogst mogelijke draadloze beveiliging die er maar bestaat (buiten radius om dan) wpa2 is te kraken maaar...daar ben je echt wel 3 dagen heel actief mee zoet :wink: .

Even met google wat dingen opgezocht, louter uit interesse en niet om illegale praktijken te ondernemen.... 8)

Maar op deze site lijkt het kraken van een WEP en/of WPA netwerk een fluitje van een cent.
En dan niet in drie dagen maar echt heeeeel wat eerder.

Laatst bijgewerkt door Robèrt op do 06 nov 2008 22:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 18:21 
Site Admin

Word hierin ook gesproken over wpa2 robért? zou je mischien die link kunnen plaatsen, want na mijn info is het kraken van wpa2 wel te doen maar ben j echt zeker een dag of 2-3 zoet.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 18:28 
Site Admin

Oké, ben ook zo sportief om toe te geven dat inderdaad zelfs wpa2 easy te kraken is, met het programma backtrack ben je binnen 4 min eral in. Kom je wel tot het feit dat dus geen 1 router van welke provider dan ook goed beveiligt is en niet alleen die van kpn. ook blijft het feit dat tele2 zijn routers zelfs standaard open levert aan de klanten en dat wpa zelfs niet mogelijk is (ofmet een hack)

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 21:20 
Site Admin

zoals al aangegeven is wpa2 op dit moment de hoogst mogelijke beveiliging voor draadloos, maar ... inderdaad niet feilloos.
een mogelijke extra beveiliging (maar ook niet heilig) is het toevoegen van toegestane mac-adressen. is dus iets extra bovenop wp2, maar ook niet feilloos.
het zou de providers sieren als zij in de handleiding meer aandacht besteden aan dit onderdeel en gebruikers na installatie aangeven om bv. ssid en wachtwoorden aan te passen.
en .. marcel niet mensen uitdagen :wink: je hebt geluk dat ik niet in de straat woon ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 22:34 

Uiteindelijk is vast elke beveiliging te kraken....

Maar zodra er standaard al een goede vorm gekozen is dan komt echt 99% van de omstanders er al niet meer op.
Dat is misschien toch wel voldoende?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 22:55 
Site Admin

jwagenaar schreef:
en .. marcel niet mensen uitdagen :wink: je hebt geluk dat ik niet in de straat woon ...

hehehe, try my :mrgreen: mar euh, lijkt mij wel zellie in 1 straat, kan ik je drankenkast hier en daar plunderen :mrgreen:

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 23:06 

En zie:

http://webwereld.nl/articles/53463/onde ... g-wpa.html

Niks is veilig meer :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 nov 2008 10:01 

via FTD is er momenteel een tooltje te downloaden waarmee je met "niks" de Thomson in kunt.
http://clnet.nl/blog/2008/07/hacking-th ... n-minutes/
Zelf heb ik er weinig tot geen verstand van, maar ik heb nog steeds een "open" router/modem sinds de laatste firmware-update.
Op mijn vraag hier op het forum (en ook via PM aan Pdaas) of de loginnaam nog steeds "KPN" is krijg ik geen antwoord.

De laatste keer dat ik een wachtwoord instelde om in de Thomson te komen ging mis omdat er bij de eerste keer inloggen om een "login-naam" gevraagd werd.
Bij mij was dit vakje leeg en wat ik ook invulde, ik kwam er niet meer in.
Bij de helpdesk werd mij doodleuk verteld "mijnheer, dit ondersteunen wij niet".
Na dagen zoeken op het internet kwam ik er achter dat de login-naam "KPN" was.
Of dit nu nog steeds dezelfde naam is weet ik niet en ik wil er ook niet proefondervindelijk achterkomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 nov 2008 10:37 

Welke beveiliging ze ook bedenken de "krakers" komen er toch wel weer in.

Bedenk dat een routerje van 40 euro misschien ook niet de meest ideale plek is om een goede beveiling in te hebben.
Als je het echt goed aanpakt dan kost dat vast veel geld en dan is een router opeens een heel stuk duurder.

Het kwetsbare moment is het maken van de verbinding, dus op dat moment moeten te hacker toeslaan.
Wat gaat er dan allemaal over lijn?
Dat lijkt een grote vraag maar jaaaaaaaren geleden toen ik nog voor een grote Amerikaanse bank werkte hadden de techneuten al prachtige mooie data-analysers die alles zichtbaar konden maken wat er over datalijnen ging.
Ik verwacht dat deze dingen inmiddels zover ontwikkeld zijn dan het een fluitje van een cent is geworden om de boel te kraken.
Met de juiste spullen is alles te doen.

Als je echt veilig wilt werken moet je de internet verbinding al het huis uit doen, dat scheelt al enorm veel.... :mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]