Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 09 mei 2025 23:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 12:45 

marcel234 schreef:
Er komt 1 reactie binnen van iemand die stelt dat zijn vpn niet meer bruikbaar is en gelijk word de conclusie getrokken dat het uit de nieuwe firmware is gehaald. Ik gaf ook aan dat we beter even een paar dagen kunnen wachten tot dat alle informatie uitrolt dan in plaats van allerlei speculaties te doen wat mischien berust op een misverstand.

Aha, we hebben een ondergrens nodig van het aantal klachten voordat we er over mogen schrijven?
Nee, pas bij 5 meldingen gaan we iets ondernemen anders moet U maar rustig afwachten..... :)
Alleen afwachten lost helemaal nooit niets op.

Maar nu blijkt dat er meerdere mensen geen VPN verding kunnen maken gaat het "afwachten" verhaal niet meer op.... :D

Heeft KPN soms een zakelijke afdeling waarbij VPN verbindingen wel mogelijk zijn?

Waarom zitten ze überhaupt te klooien met dat soort beperkingen met de EB?
Het lijkt wel alsof het bij iedere update strakker en beperkter aan het worden is.

Ik hoop wel dat er snel een oplossing komt, vele telewerkers komen zo in de problemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 13:22 

voicelampje reageert op registratie van het externe telefoonnummer in plaats van interne telefoonnummers. schrijft marcel234.
Mijn vraag was: wat houdt dit in ????

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 21:36 

Bij mij werkt VPN weer, helaas niet met de Speedtouch 780. Ik heb een aantal keer op adviesd van de helpdeskmedewerkers de oude software weer teruggezet waarna VPN het even weer deed. Na een korte tijd stond de nieuwe softwareversie er weer op en was het weer gebeurd. Ik heb ik denk totaal een keer of acht, negen contact met de KPN opgenomen. Schijnbaar zijn ze zo ziek geworden dat ze mij een Siemens (grijze experiabox) toegestuurd hebben.
VPN werkt weer bij dankzij de Siemens. Als je elke dag een VPN verbinding gewent bent en je zit al twee weken te klooien dan is het heerlijk weer een stabiele verbinding terug te hebben. Thuiswerken is weer mogelijk.
Het klinkt leuk als iedereen tegen je zegt dat je gewoon naar een ander moet gaan maar daar ben je vandaag en morgen niet bij gebaat. Ik moest mijn contract uitdienen tot februari 2009, dat duurt nog even. Ik hoop voor diegene die geen VPN verbinding kan maken met de 780 dat onze vrienden van KPN heel snel een update ontwikkelen waar het wel weer mogelijk is.

En trouwens Robért, de KPN medewerker bij een van mijn laatste gesprekken adviseerde mij een zakelijk abbonement te nemen, daar wordt inderdaad VPN wel ondersteunt, je blijft lachen met KPN.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 22:56 

robert schreef:
Bij mij werkt VPN weer, helaas niet met de Speedtouch 780. Ik heb een aantal keer op adviesd van de helpdeskmedewerkers de oude software weer teruggezet waarna VPN het even weer deed. Na een korte tijd stond de nieuwe softwareversie er weer op en was het weer gebeurd. Ik heb ik denk totaal een keer of acht, negen contact met de KPN opgenomen. Schijnbaar zijn ze zo ziek geworden dat ze mij een Siemens (grijze experiabox) toegestuurd hebben.
VPN werkt weer bij dankzij de Siemens. Als je elke dag een VPN verbinding gewent bent en je zit al twee weken te klooien dan is het heerlijk weer een stabiele verbinding terug te hebben. Thuiswerken is weer mogelijk.
Het klinkt leuk als iedereen tegen je zegt dat je gewoon naar een ander moet gaan maar daar ben je vandaag en morgen niet bij gebaat. Ik moest mijn contract uitdienen tot februari 2009, dat duurt nog even. Ik hoop voor diegene die geen VPN verbinding kan maken met de 780 dat onze vrienden van KPN heel snel een update ontwikkelen waar het wel weer mogelijk is.

En trouwens Robért, de KPN medewerker bij een van mijn laatste gesprekken adviseerde mij een zakelijk abbonement te nemen, daar wordt inderdaad VPN wel ondersteunt, je blijft lachen met KPN.

Toch blijf ik dit het mooiste vinden op de site van KPN:
http://www.kpnadsl.nl/support/technisch ... 2.html#312

Citaat:
Punt 3.12. Kan ik vanaf de PC achter de KPN Experia Box een VPN-verbinding met de VPN-server van mijn bedrijf opbouwen?

Ja, je kunt een VPN verbinding opbouwen naar de VPN-server van het bedrijf. De KPN Experia Box is 'VPN Passthrough. Een uitzondering is, dat het netwerk van bedrijf niet de ip-range 192.168.1.x gebruikt. Dit is namelijk de ip-range van de KPN Experia Box. Dan is het niet mogelijk om een VPN-verbinding op te bouwen. Het is niet mogelijk om een andere DHCP server address pool in te stellen op de KPN Experia Box.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 00:30 
Site Admin

Je kunt ook overwegen hetzelfde te doen als robert, vraag bij de hd of je ook een grijze experia kunt krijgen.

Nogmaals, alle info over de fw is héél sumier, op dit moment is het dan ook moeilijk ondersteuning te geven als wij als mods amper weten van hoe of wat. Ik hoop op jullie begrip.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 11:44 

vankooten schreef:
voicelampje reageert op registratie van het externe telefoonnummer in plaats van interne telefoonnummers. schrijft marcel234.
Mijn vraag was: wat houdt dit in ????

Was al in voorgaande firmware versies geregeld.

In het begin van de IPB Thomson tijdperk brandde het voicelampje altijd, omdat deze gekoppeld was aan de interne telefoonnummers, ook als de SIP-accounts van de externe telefoonnummers niet geladen(geregistreerd) waren. Iedereen dacht dat als het voicelampje brandt je extern kon telefoneren, hetgeen vaak niet waar was. Korte tijd daarna was er in nieuwere firmware het voicelampje gekoppeld aan de registratie van de externe telefoonnummers. Pas als het voicelampje brandt kan je extern telefoneren.

Als een nieuwe klant voor het eerst zijn Thomson aansluit gaat het voicelampje wel direct branden. Dit komt omdat er verouderde firmware inzit. De Thomson haalt meteen de nieuwste firmware op en als dit gebeurt is gaat na resetten het voicelampje uit. Pas als de SIP-accounts in de EB geladen zijn en geregistreerd gaat het voicelampje aan en kan je extern telefoneren. Als eerste moet men de VRS call(1368 voor HetNet bellen en 1369 voor KPN) maken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 13:26 

OK, bedankt Marcel, maar dan is het toch zinloos om dit op te voeren als een van de veranderingen in de nieuwe firmware??

Ik zou wel eens willen weten of nu eindelijk een P2P-programma kan draaien zonder de box zichzelf reset.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 17:23 

Wellicht kan KPN Webcare de change log posten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 18:19 
Site Admin

Ik denk dat webcare zelf nog niet weet wat precies in de changelog zit marcel? ik belde eergisteren op en het enigste wat hun wisten was wa hierboven al beschreven is door mij. daarom opperde ik ook om even geduld te hebben, ik verwacht over en week dat alles wel boven water komt druppelen.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 00:43 

robert schreef:

Ai, straks moeten alle klanten die VPN willen naar het zakelijke pakket overstappen....
Dit zal wel weer duurder zijn.... :wink:
Maar dan heb je waarschijnlijk wél garanties over de uptime en aanverwante zaken.

Die changelog had toch bij iedereen binnen KPN toch allang aanwezig moeten zijn?
Het hele bedrijf zit met de mond vol tanden naar de klanten toe.
Geeft veel vertrouwen in een toch al moeilijke tijd met vertrouwen naar bedrijven toe.... :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 17:27 

marcel234 schreef:
Ik denk dat webcare zelf nog niet weet wat precies in de changelog zit marcel?

Het KPN Webcare Team kan contact opnemen met de afdeling DCC(Device Competence Center) binnen KPN en die hebben zeker een change log. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 19:02 
Site Admin

Good point :wink: wie weet doen ze dat ook na aanleiding van jou goeie aandraging?.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 21:40 

Exact hetzelfde probleem:
voorheen een planet adsl abbonement, overgestapt op ipb
speedtouch nieuw uit doos (kpn internet + bellen basic abbonnement) aangesloten, na enkele minuten ressette de experiabox(firmware update?)
na deze update geen VPN meer mogelijk (eenvoudige PPTP tunnel naar een windows 2003 server)
"belt" uit naar de server, maar komt niet door de gebruikersnaam wachtwoord aanmelding

in het log file security is er iets te zien van firewall activiteit/probleem

het lijkt me geen optie dat dit niet meer kan (veel mensen maken op deze manier verbinding met hun telewerkplek),
dit gaat de KPN anders heel veel klanten kosten!

iemand die hier een workaround en/of een oplossing voor heeft?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 21:55 

Ik dacht ook even de firmaware upd@te binnen te halen. Hup dat paperclipje (wat al bijna versleten is) er in.
Gaat ie keurig aan het werk, maar krijg geen stabiele internetlamp. Voiplamp gaat ook niet meer branden.
Dus ik denk. Uit dat ding. Doet ie het vervolgens helemaal niet meer. Ik naar mijn ouders. Op kpnmonteur.nl de laatste firmware gedownload.
Hup weer naar huis. Laad ik het vervolgens in het modem. Weer geen voip. Wel weer internet en t.v. Foei. Bijna ruzie hier.

Na een belletje aan de helpdesk (10 minuten moeten wachten) krijg ik een kundige medewerker (erg zeldzaam) aan de lijn en vraagt of ik ff wil checken of het lampje inmiddels brand. En ja hoor. Ik kan weer bellen.
Fijne firmware update.

Modem traint iets hoger in. 12.332. Was 12.190. Maar ik heb Premium. Zou dus 20.000 moeten zijn, of in de buurt.
Daarover zou ik al twee maanden geleden worden teruggebeld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 22:00 

info@sallandict.nl schreef:

iemand die hier een workaround en/of een oplossing voor heeft?

KPN met spoed vragen om een Siemens EB.
Daarmee zijn VPN verbindingen (nog?) wel mogelijk.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]