Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 22:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 08:30 

Sinds 8 mei 2006 ben ik in aangesloten via de Experiabox op IPB bij Planet.
Op dat moment kreeg ik storingsmeldingen op mijn alarminstallatie bij het doormelden naar de alarmcentrale (lijnfout). In de Primafoonwinkel had men mij verzkerd dat de alarminstallatie via de analoge uitgang zou moeten werken.

Op 11 mei heb ik telefonisch aan Planet gemeld dat ik weer terug wil naar de oude sitatie. Men zou daar snel mee aan de slag gaan omdat de nummerportering nog niet was uitgevoerd. Ik ben nu ruim 25 mails en 25 telefoongesprekken (van minimaal 20 minuten) verder en ik heb nog steeds niet de oude situatie terug.

Op 26 mei kreeg ik uiteindelijk iemand aan de lijn die me wist te vertellen dat technisch onmogelijk is de situatatie terug te draaien!

Je zou toch zeggen dat ik netjes op tijd was met annuleren (3 werkdagen). Maar Planet gaat uit van het momenent van bestellen en de termijn was dus verlopen op 2 mei (?)

Weet iemand hoe hier mee om te gaan, want mijn verzekeraar eist een doorverbinding van mijn alarmcentrale?

En klopt het dat het technisch niet meer mogelijk is om e.e.a. terug te draaien?

Alvast bedankt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 10:20 
Erelid

Het is bekend dat alarmcentrales over het algemeen niet goed werken met de EB, staat ook ergens geschreven.

Misschien dat het mogelijk is op het andere ader paar van je kabel die het israpunt inkomt een bodget lijntje aan te vragen, dus je Alarmcentrale apart zeg maar.

Ik zou hierover even kontakt opnemem met KPN zelf 0800-0407.

Verder is het natuurlijk wel mogelijk de zaak terug te draaien, maar dan zal heel de procedure om een vaste lijn aan te vragen opnieuw gestart moeten worden ben ik bang met de nodige tijd dat je zonder adsl zit.

Laatst bijgewerkt door Willy op di 27 jun 2006 10:24, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 10:20 

Het is mogelijk om weer terug te gaan op een PSTN lijn. Maar ik weet niet hoe lang dat zal duren, weet alleen dat er behoorlijk wat tijd overheen gaat. En je kunt je oude vaste nummer niet behouden.

Zo heb ik dat gisteren toevallig opgevangen in de wandelgangen, maar ik weet het niet zeker. Een belletje (26) met de orderdesk zou uitsluitsel moeten geven.

En over een budget lijntje, dat is mogelijk maar dan betwijfel ik of het nog uit kan om over te stappen op IPB aangezien je dan ook voor je analoge lijn moet betalen. Maar dat is aan jou om te bekijken :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 19:47 

r.sierksma schreef:
Weet iemand hoe hier mee om te gaan, want mijn verzekeraar eist een doorverbinding van mijn alarmcentrale?
Dan moet je ook een vaste analoge of ISDN lijn hebben, dit staat ook in de verzekeringsvoorwaarden. De alarminstallatie moet dan ook een BORG-certificaat hebben en minstens 1 maal per jaar een onderhoudsbeurt krijgen.

Zoals Willy al aangeeft staat dit bij de info over IPB vermeld evenals dat een pinautomaat niet goed zal werken. Je zit waarschijnlijk een jaar aan IPB vast, dus een abo op een belbudget lijn is een optie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 19:59 

en je had dit toch van te voren kunen weten !

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 20:51 

r.sierksma schreef:
In de Primafoonwinkel had men mij verzkerd dat de alarminstallatie via de analoge uitgang zou moeten werken.

@MennoMulder: als je leek bent op dit gebied e en je vraagt het aan de Primafoon, zou je toch mogen geloven dat het zou werken?

Ik vind dat je de TS niets hoeft te verwijten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 21:54 
Site Admin

@atlas: jouw opmerking is terecht, maar enige surfen had de vraagsteller de volgende informatie op internet opgeleverd (en nog wel zwart op wit) http://www.kpn.com/kpn/show/id=1426390

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 22:21 

r.sierksma schreef:
In de Primafoonwinkel had men mij verzkerd dat de alarminstallatie via de analoge uitgang zou moeten werken.
Dien een klacht in via email(te vinden op het forum) en daarin duidelijk aangeven dat je verkeerd bent voorgelicht door de Primafoon. Dat je weer terug wil naar de oude situatie, zodat alles weer naar behoren werkt.

Profiel  

Berichttitel: probleem netjes opgelost
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2006 21:21 

r.sierksma schreef:
Door KPN / Planet is mij de volgende oplossing geboden:

- een extra analoog lijntje is aangelegd voor rekening Planet
- en de abonnementskosten voor een jaar worden vergoed

Eind goed al goed zou ik zeggen.

(nu nog het probleem oplossen van de printer die via Airport en rechtstreeks niet werkt, wordt kennelijk "weggedrukt" door de EB)

Onderwerp kan watr mij betreft geloten worden

gr
r.sierksma
Is via de mail bij mij binnengekomen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]