Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 19:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2006 09:53 

We kennen het allemaal: telefonisch niet bereikbaar wegens downloaden (met zeer lage snelheid)en niet verbindbaar zijn. Nu moet het mogelijk zijn om poort 5060 af te schermen zodat deze alleen voor telefonie beschikbaar is.(ergens gelezen) Mijn vraag is of iemand dat simpel kan uitleggen hoe ik dat in de experia box moet instellen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2006 10:55 

edske schreef:
We kennen het allemaal: telefonisch niet bereikbaar wegens downloaden (met zeer lage snelheid)en niet verbindbaar zijn. .

Kun je dit nader verklaren ? Via welk programma en met hoeveel verbindingen doe je dat dan ? Door de nieuwe firmware zou dit probleem eigenlijk grotendeels opgelost moeten zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2006 11:15 

ik 'werk' met u torrent. En de up en downsnelheid heb ik slechts ingesteld op 40-15. Dus dat is het probleem niet. Ik las dat voor de telefonie poort 5060 wordt gebruikt, dus die moet ik in de router 'vastzetten' oid. Ik zie wel iets van triggering en forwarding, maar hoe en wat weet ik niet precies. Wel weet ik dat ik dan ook in de pc een vast ip adres moet hebben, maar dat moet me wel lukken. Het schijnt iets met NAT te moeten zijn, alleen hoe en waar precies in te vullen????? Ook al heb ik 1 torrent lopen die niet upload (dus 0-0), dan ook geen telefoon!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2006 13:36 

edske schreef:
ik 'werk' met u torrent. En de up en downsnelheid heb ik slechts ingesteld op 40-15. Dus dat is het probleem niet. Ik las dat voor de telefonie poort 5060 wordt gebruikt, dus die moet ik in de router 'vastzetten' oid.

Je moet hier niks aan wijzigen,want dat staat allemaal goed ingesteld.
Bij mijn weten is er bij jou iets anders aan de hand want telefonie zou op zich (niet meer) weggedrukt mogen worden tenzij je enorm aantal verbindingen open hebt staan.

Waar je wellicht aan moet denken is evt poorten open voor u torrent ?
Zie hiervoor de algemene informatie op het forum.Lukt dat niet dan horen we het wel weer :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 01:00 

Je moet op je torrent programma instellen dat ie de telefonie poorten niet gebruikt. Dan kan hij de telefonie niet wegdrukken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 07:50 

Zou toch het aantal clients erg laag zetten.Verder schijnt er een dht optie in te zitten.Gaat het beter als je die uit zet ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 08:37 

tja, heb bij postforwarding poort 14400 ingesteld, in utorrent ook, maar probleem blijft.
Nu komt er dinsdag een monteur omdat het ook door de EBox kan komen. Zeg het maar. Van die helpdesk krijg ik inmiddels ook hoofdpijn. Vreemde is als ik tijdens het bellen utorrent aanzet en ga downloaden, gaat alles goed. Verbreek ik de telefoonverbinding, kan ik het wel shaken met een nieuw telefoongesprek.
Hoe stel ik dan in dat hij de poort voor de telefonie niet gebruikt, want dat snap ik dus niet. Moet in de Ebox toch een ip nummer invullen, en de telefoon heeft geen ipnr.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 10:57 

In het torrent programma moet die optie zitten. Azureus heeft het iig wel, ik weet niet hoe het bij andere programma's zit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 11:43 

ok, heb ook azereus. maar kan iemand mij vertellen hoe ik dan evt de telefoniepoort kan blocken??? Heel graag!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 11:52 
Site Admin

ik gebruik azureus met openstaande poort 23478. verders niets anders ingesteld en geen enkel probleem met telefonie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 12:04 

helpdesk???? Hoor net dat dinsdag een monteur met een nieuwe Ebox komt. Maar of het daar aan kan liggen???????????
Was het jaar van mijn contract maar vast om!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 12:09 
Site Admin

zou even afwachten of deze nieuwe eb de oplossing is. het probleem zou natuurlijk inderdaad in die eb kunnen zitten. en ja ... tussen de eb wil ook wel eens een rotte appel zitten, maar dat betekent nog niet dat het product in zijn algemeenheid slecht is.
kortom even afwachten tot dinsdag; we horen het wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 13:53 
Erelid

edske schreef:
helpdesk???? Hoor net dat dinsdag een monteur met een nieuwe Ebox komt. Maar of het daar aan kan liggen???????????
Was het jaar van mijn contract maar vast om!!
Beetje moed houden edske, :wink: en zijn ook heel veel gebruikers die uitermate tevreden zijn met de EB en daar hoor of lees je meestal niets over.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 17:46 

Nou, geen nieuwe box. Een uur een monteur gehad, maar geen nieuwe box. Lag het volgens hem en de weer gebelde helpdesk niet aan. Nu is volgens de hp de oplossing om het aantal connecties naar beneden te brengen naar ong. 100. Tja, maar hoe doe ik dat bij U torrent?? en is dat de oplossing?? Was het jaar maar om....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 17:51 

Maak me sterk maar het zou toch hier ergens moeten staan ?

http://www.utorrent.com/

In de FAQ of ergens anders ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]