Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 06 jul 2025 16:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 08:40 

Hallo,

Tot het moment dat mijn isdn opgeheven is en de inkomende telefoongesprekken via de experia box gaan lopen, kan ik volgens de gebruikshandleiding voor inkomende telefoon gesprekken de webvox op de experia box aansluiten.

In de handleiding staat dat de verbinding tussen het nt1 kastje en de webvox gehandhaafd moet blijven maar er staat ook dat ik de lijn ingang op de experia box moet verbinden met de meest rechtse aansluiting (isdn) op de webvox. Dit is tegenstrijdig, omdat die aansluiting verbonden is (en gehandhaafd moet blijven) met het nt1 kastje.

Ik ben er van uitgegaan dat de lijn ingang op de experia box verbonden moet worden met de uitgang (tel1) op de webvox waar voorheen mijn analoge telefoon was aangesloten toen ik gebruik maakte van isdn en adsl (multi pc modem).

Deze uitgang (tel1) op de webvox is bij het gebruik van isdn, zo als ik het zie, namenlijk de lijn voor inkomende - en uitgaande telefoon gesprekken. En mijn analoge telefoon aangesloten op deze uitgang werkt nog (ik kan hierop bellen en gebeld worden) zolang ik nog isdn heb.

Als ik deze uitgang (tel1) van de webvox aansluit op de lijn ingang van de experia box en mijn analoge telefoon op de uitgang (tel1) van de experia box aansluit (zoals ik uiteindelijk mijn analoge telefoon bij voice over internet protocol (voip) met de experia box dien te gebruiken), dan werkt het uitgaand bellen wel maar werkt inkomend bellen (nog) (steeds) niet. Waarschijnlijk (hopelijk) wel als isdn voor mij opgeheven is en ik volledig ben overgegaan op internetplusbellen. Deze overgang kan volgens de handleiding wel enige dagen in beslag nemen.

Mijn vragen zijn:
01.
klopt het dat in de gebruikshandleiding zou moeten staan dat de verbinding tussen de webvox en de experia box in de periode tussen wel isdn en niet meer isdn moet lopen van de uitgang (tel1) (en NIET de aansluiting isdn) van de webvox naar de lijn ingang van de experia box?
02.
zijn er anderen die bij het (zoals ik het hierboven beschreven heb) verbinden van de webvox met de experia box en het aansluiten van de analoge telefoon op de experia box wel uit kunnen bellen maar ook geen inkomende gesprekken krijgen?
03.
wat moet ik in de verbindingen veranderen om wel via de experia box inkomende gesprekken, in de overgangs periode, te krijgen?
04.
is het verstandig om maar te accepteren dat in de overgangs periode de analoge telefoon aangesloten is op de webvox (en niet op de experia box) en dat ik maar besluit om de webvox maar niet aan te sluiten op de experia box?
05.
is het na de volledige overgang op internetplusbellen en het verdwijnen van mijn isdn nog nodig om gebruik te blijven maken van de spitter? Deze splitter zorgt nl. voor scheiding van telefonie en adsl wat door het verdwijnen van de traditionele telefonie bij telefonie over internet (internetplusbellen) niet meer aan de orde is.

Voor mijn overgang naar internetplusbellen van Planet Internet had ik adsl over isdn bij Planet Internet. Ik werk met een iBook (Apple) die gedraad aangesloten was op de isdn adsl modem en nu gedraad aangesloten is op de experia box. Het internetten met mijn iBook is tot op heden zonder problemen verlopen. Zonder aanpassingen op mijn iBook kon ik deze eenvoudig weg aansluiten op de experia box en deze werkte direkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 21:11 

baard066 schreef:
Mijn vragen zijn:
01.
klopt het dat in de gebruikshandleiding zou moeten staan dat de verbinding tussen de webvox en de experia box in de periode tussen wel isdn en niet meer isdn moet lopen van de uitgang (tel1) (en NIET de aansluiting isdn) van de webvox naar de lijn ingang van de experia box?
02.
zijn er anderen die bij het (zoals ik het hierboven beschreven heb) verbinden van de webvox met de experia box en het aansluiten van de analoge telefoon op de experia box wel uit kunnen bellen maar ook geen inkomende gesprekken krijgen?
03.
wat moet ik in de verbindingen veranderen om wel via de experia box inkomende gesprekken, in de overgangs periode, te krijgen?
04.
is het verstandig om maar te accepteren dat in de overgangs periode de analoge telefoon aangesloten is op de webvox (en niet op de experia box) en dat ik maar besluit om de webvox maar niet aan te sluiten op de experia box?
05.
is het na de volledige overgang op internetplusbellen en het verdwijnen van mijn isdn nog nodig om gebruik te blijven maken van de spitter? Deze splitter zorgt nl. voor scheiding van telefonie en adsl wat door het verdwijnen van de traditionele telefonie bij telefonie over internet (internetplusbellen) niet meer aan de orde is.
De antwoorden:
01- Je sluit de poort(1 of 2) waar je telefoonnummer op binnenkomt van de Webvox aan op de lijn aansluiting van de Experia.
02- Na aansluiten van de EB bel je uit via IPB en wordt je nog voor ongeveer 2 weken gebeld via je oude analoge of ISDN lijn. Test eerst nadat je de splitter, de EB, NT1 en de webvox hebt aangesloten of de telefoon rechtstreeks op de webvox wel overgaat. Vaak moet je de webvox even resetten d.m.v. de spanning er af te halen en daarna weer er op te zetten. De NT1 kan soms niet direct op het signaal reageren als die opnieuw is aangesloten. Een aantal(5) keer bellen naar je ISDN is soms nodig om te zorgen dat de NT1 goed op de ISDN reageert.
03- Tijdelijk tot de portatie een tweede telefoon op TEL2 van de Experia aansluiten wil wel eens helpen.
04- Als voorgaande niet werkt kan je dit doen tot de portatie.
05- Je geeft het zelf al aan, na de portatie heeft de splitter geen functie meer en kan je deze verwijderen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 22:06 

baard066 schreef:
In de handleiding staat dat de verbinding tussen het nt1 kastje en de webvox gehandhaafd moet blijven maar er staat ook dat ik de lijn ingang op de experia box moet verbinden met de meest rechtse aansluiting (isdn) op de webvox. Dit is tegenstrijdig, omdat die aansluiting verbonden is (en gehandhaafd moet blijven) met het nt1 kastje.

Inderdaad, er staat een fout in het KPN installatiehandleiding blz 16.
Zelf heb ik een Quattrovox lll, ik neem aan dat ik 1 van de 4 telefoonaansluitingen moet gebruiken waar het hoofdnummer op heeft gezeten.
Wie weet dit ??

groeten,
John.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 23:07 
Site Admin

ik maakte zelf gebruik van een quattrovox II en had (en nu twijfel ik) de meest linker- of rechteraansluiting van deze 4 gebruikt om door te verbinden naar de eb (aansluiting lijn). van de eb (tel1) loopt een aansluiting naar de splitter.
nogmaals na de portering kan alles er tussenuit. dan loopt alles alleen via tel1 aansluiting.
succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2006 12:31 

Zo zou je ook de telefoons gewoon op de Quattrovox kunnen laten zitten tot ze het niet meer doen (lampje op het NT kastje is dan uit) en dan pas aansluiten op de EB. Je hoeft dan volgens mij ook geen tijdelijke verbinding te maken tussen de Quattrovox en de lijn van de EB. Daarna de Quattrovox en NT kastje weghalen.

John.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2006 12:41 
Erelid

Citaat:
Je hoeft dan volgens mij ook geen tijdelijke verbinding te maken tussen de Quadttrovox en de lijn van de EB.
Dat moet wel degelijk voor je lijn geporteerd is. Anders kun je niet goedkoop bellen via de telefoon die op de EB is aangesloten (bellen via de EB en gebeld worden via isdn cq quattrofox) Ik heb dus gewoon uit poort 4 van de Quattrofox een kabeltje aangesloten op lijn van de EB en na de portatie heb ik alles incl splitter verwijderd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2006 15:57 

Bedankt voor jullie reakties.

Alles is aangesloten (zelf gedaan) en het werkt ook nog. :D
Alleen de tweede telefoon aangesloten op TEL2 doet het nog niet. (wel kiestoon)
Ook op mijn KPN op poort2 een nummer toegekend.
Ik neem aan dat dat na de portatie wel zal werken.
Verder zeer tevreden.

mvg,
John.

PS, weet iemand hoe ik de andere 2 telefoonnummers die ik nu niet meer gebruik moet opzeggen, ik heb bij mijn KPN niets hierover kunnen vinden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2006 16:58 
Site Admin

ik weet wel dat je bij de bestelling kon opgeven of en hoeveel nummers je wou meenemen. wellicht een telefoontje met klantenservice kpn aan wagen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2006 17:04 

jwagenaar schreef:
ik weet wel dat je bij de bestelling kon opgeven of en hoeveel nummers je wou meenemen.

Dat klopt, ik heb deze ook opgegeven en bij "mijn KPN" staan ze er ook bij vermeld. Ik heb een nummer toegewezen aan poort2.

Ik wacht wel even tot de aansluiting geporteerd is. (maandag/dinsdag)

Groeten,
John.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2006 18:52 

Ok,laat dan misschien even weten of allemaal gelukt is,dan kan dit draadje op slot :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2006 19:29 

OK, ik laat het zeker nog even weten.

John77 schreef:
PS, weet iemand hoe ik de andere 2 telefoonnummers die ik nu niet meer gebruik moet opzeggen, ik heb bij mijn KPN niets hierover kunnen vinden.

Dit is wel opgelost, stond wel bij "mijn KPN". :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2006 21:53 

Ik heb nu ruim een maand IPB en ik kan nog steeds niet mijn Quattrovox verwijderen. Dat kan volgens KPN pas als het lampje op de NT1 uit is en dat brandt nog steeds. Is het normaal dat het zo lang duurt voordat alles is geporteerd.

Wat betreft de splitter, mij werd gezegd dat die ook nadat alles is geporteerd niet verwijderd mag worden i.v.m. een signaalsplitsing? Kan die splitter nou wel of niet weg?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2006 21:58 
Erelid

Als je geporteerd bent mag alles er tussen uit inclusief splitter. Er is dan geen signaalsplitsing meer. Ik maakte ook gebruik van isdn en heb alles er tussen uit. Zou verder toch maar even bellen met de HD want het duurt wel heel erg lang bij jou.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 10:22 

Flavio schreef:
Dat kan volgens KPN pas als het lampje op de NT1 uit is en dat brandt nog steeds. Is het normaal dat het zo lang duurt voordat alles is geporteerd.

Bij mij brandt het ledje ook nog steeds na 6 dagen en Tel2 (de tweede telefoonaansluiting) doet het ook nog niet dus moet ik wel bellen via de ISDN.

We wachten gewoon af.

mvg,
John.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 23:07 

Vandaag (na 7 dagen) ging het ledje uit. Tel1 telefoon doet het prima en na een telefoontje naar KPN klantenservice doet Tel2 nu ook.
Splitter, NT-kastje en de Quattrovox er tussen uitgehaald.

Dus alles werkt en tevreden. :D

groeten,
John.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]