Waar het aan gelegen heeft? Gisteren de NSLU2 even spanningsloos gemaakt (uitschakelen wilde niet meer) en weer angesloten op het lichtnet. Toen werd 'ie wel zichtbaar in mijn netwerk. Er zal wel ergens een bitje zijn omgevallen, want ik kwam zelfs niet op de webpages van de NSLU2. Na opnieuw inschakelen is het apparaat opnieuw in het netwerk aangemeld.
Ook is de verbinding met de HD stabiel, het signaal valt niet meer weg en ik kan meerdere dingen doen en onderwijl ook nog data versturen naar de HD. Het lijkt er dus op dat dit probleem is opgelost

! Wat er precies fout heeft gezeten is niet meer na te gaan, maar de reset van de EB en het AP, met het opnieuw instellen van het netwerk maakt wel dat het nu gewoon werkt. Soms is het beter om rigoreus te werk te gaan, hoewel ik er eerst eigenlijk niet aan wilde, toegegeven. Ik heb ook de HD weer EXT3 geformatteerd, waarmee ik gewoon meer mogelijkheden heb (beheer van rechten e.d.).
Het enige probleem wat ik nog heb, is dat gisteravond op zolder het signaal tussen de laptop en het AP regelmatig wegviel, en ook nog niet denderend was. Ik heb nu wat wijzigingen aangebracht in de zendinstellingen van AP (Turbo-mode aan) en EB (Super-G aan) en het AP verplaatst naar een plek waar minder interferentie is, dan in de buurt van de TV (en nog dichter bij de trap naar zolder ook, al loopt het draadloze signaal geen trap, daar is wél de opening in de vloer). Nu is het dus even afwachten wat dat gaat doen, maar eerst even alle data die op de back-up stond overfluiten, waarna het grote synchroniseren kan beginnen.
Heb ik nog een vraagje over de HD aan de NSLU2. Ik merk dat bij het kopieëren van de data, deze ook in de map ´Administrator´ wordt geplaatst. Is dat een image, want het vreet opslagcapaciteit? Hoe kan ik dat uitschakelen?
Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor de niet aflatende stroom aan nieuwe ideeën en tips die ik gekregen heb op dit forum. Ik zal zelf regelmatig blijven kijken of ik ook ergens mee van dienst kan zijn. Dit is in ieder geval een prima forum, ga zo door!